اخبار داغ

اندراب روستایی اندر آب/

خطر سیلاب در اندراب و قولهایی که همه ساله در سیلاب آن غرق می شوند

خطر سیلاب در اندراب و قولهایی که همه ساله در سیلاب آن غرق می شوند
اندراب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده و سیلاب هر چند سال یکبار جان و مال اهالی را تهدید می کند و مسئولین را برای همدردی و بازی های تبلیغاتی به سوی خود می کشد ولی متاسفانه هنوز اقدام و عملی برای رفع مشکل مردم انجام نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی کشور بهانه ای شد تا سری بزنیم به روستای اندراب سراب, روستایی که هر سیلاب کوچک با توجه به موقعیت جغرافیایی اندر آب می رود و خسارات جانی و مالی را متوجه اهالی منطقه, کشاورزان و دامداران می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

سیلاب  هر چند سال یکبار جان و مال اهالی را تهدید می کند و مسئولین را برای همدردی و بازی های تبلیغاتی به سوی خود می کشد ولی متاسفانه هنوز اقدام و عملی برای رفع مشکل مردم انجام نمی گیرد.

,

امسال نیز روستای اندراب در جریان سیلابی که آذربایجان را در نوردید خسارات زیادی را متحمل شد و مسئولین هر کدام در بازدید از این روستا بر لزوم نصب سیل بند در اطراف رودخانه تاجیار که از این روستا می کذرد تاکید کردند ولی با فروکش کردن سیلاب به نظر می آید سیل قولهایی را که مسئولین به مردم دادند نیز با خود برده است.

,

 

,

, ,

مساله سیل در این روستا به واسطه عبور رودخانه تاجیار و دو رودخانه دیگر از این روستا پیشینه ای دیرینه دارد و ربطی به جناح های سیاسی و … ندارد ولی آنچه که امروز در این روستا مشاهده می شود این است که هیچ عزمی از اوایل انقلاب حتی قبل از آن از سوی نمایندگان, فرمانداران, بخشداران و دولت ها برای جلوگیری از واردشدن خسارت به این روستا نشده است.

, , , , , ,
, , , , ,
, , , , ,

گفتنی است این روستا به علت قرار گرفتن در مسیر روستای گردشگری اسبفروشان و آب گرم آن اهمیت ویژه ای دارد ولی متاسفانه عدم لای روبی بستر وردخانه از یک طرف و ورود پساب های صنعتی و فضلاب از طرفی دیگر ضمن ایجاد منظره ای زشت , از لحاظ بهداشتی نیز مردم را آزار می دهد.

,

یکی از روستاییان در گفتگو با خبرنگار صدای سراب گفت: چرا همیشه منتظر هستید تا اتفاقی مانند سیلاب راه بیفتد و به یک منطقه خسارات جانی و مالی وارد آورد؟

,

وی گفت : چند نمونه کوچک:روستاهای شیره جین،اندراب و چند روستای دیگر که دچار سیل زدگی شدند و به مزارع و اموالشان خسارت وارد شد که اگر از قبل به فکر این موضوع باشنند این اتفاقات نمی افتد. و نمی دانم چرا وقتی رود تاجیار کم آب و خشک میباشد دست به کار نمی شوید تا بستر مناسبی برای عبور سیلاب فراهم سازید و لی به محض جاری شدن سیلاب مسئولین همه به اینجا هجوم می آورند و قول می دهند تا سیل بند را در اسرع وقت در کناره های رودخانه نصب کنند.

,

, ,

این روستایی افزود: همانگونه که میدانید روستای اندراب محل عبور اصلی رود تاجیار میباشد که اصلاً وضعیت مناسبی برای همچین اتفاقی ندارد و بارها شاهد خسارت به این منطقه توسط سیل بودیم و هستیم! و باید بدانیم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و ای کاش امروز مسئولان به فکر پیشگیری باشند.

,

اهالی روستاهای خسارت دیده از سیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ساله با آغاز بارش های بهاری با این مشکل گریبانگیر هستند اظهار داشتند: در سالجاری چندین بار آب گرفتگی و سیل موجب تلف شدن احشام و بروز خسارت به مزارع و منازل آنها شده است.

, اهالی روستاهای خسارت دیده از سیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ساله با آغاز بارش های بهاری با این مشکل گریبانگیر هستند اظهار داشتند: در سالجاری چندین بار آب گرفتگی و سیل موجب تلف شدن احشام و بروز خسارت به مزارع و منازل آنها شده است.,

آنان در این گفت و گو با اشاره به اینکه جهت حل این مشکل به دفعات به ادارات مربوطه مراجعه کرده و جواب قطعی و جدی در این مورد دریافت نکرده اند، خواستار لایروبی و احداث دیواره ساحلی در مسیر رودخانه های فوق شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه