اخبار داغ

با اقدام بانوی کارآفرین هرمزگانی:

بسته بندی سیر سرخ بشاگرد /گام نخست برای فتح بازار داخلی و بین المللی سیر ارگانیک

بسته بندی سیر سرخ بشاگرد /گام نخست برای فتح بازار داخلی و بین المللی سیر ارگانیک
مدیر شرکت تعاونی نگین مهتران مکران،به عنوان اولین عرضه کننده سیر سرخ و ارگانیک ،اظهار کرد: بشاگرد تنها تولید کننده سیر سرخ در ایران است که عطر و طعم کاملا متفاوتی با رقبای داخلی و خارجی خود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، امروزه محصولات غذایی ارگانیک به فراموشی سپرده شده اند و کار خانه ها با اضافه کردن مواد نگهدارنده و شیمیایی به تولیدات خود نه تنها خواص غذایی آن ها را می گیرند بلکه باعث بروز انواع بیماری ها در مصرف کننده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

شهرستان بشاگرد استان هرمزگان به دلیل بافت خاک منحصر به فرد و کشاورزی با کود های 100درصد طبیعی یکی از بهترین منابع تولید محصولات ارگانیک کشور است.

,

سیر بشاگرد، یکی از محصولات کشاورزی ارگانیک این منطقه است که طرفداران بسیاری دارد اما نبود صنایع بسته بندی و عدم معرفی آن به سایر نقاط دنیا از دلایل اصلی حضور کمرنگ این محصول در بازارها است.

,

نگین جهانداری، مدیر شرکت شرکت تعاونی نگین مهتران مکران در گفتگو با بشاگرد نیوز با بیان اهداف خود از بسته بندی و عرضه سیر بشاگرد، گفت: با توجه به ارگانیک بودن سیر بشاگرد این محصول در شهرستان  به صورت پراکنده به فروش می رسید که تصمیم به جمع آوری و عرضه آن گرفتم.

,

مدیر شرکت تعاونی نگین مهتران مکران، عرضه کننده سیر سرخ بشاگرد، افزود:با وجود این که سیر بشاگرد از کیفیت بالایی برخوردار است اما ناشناخته بودن آن، خرید و فروش توسط دلالان  با برند های دیگر  باعث شد تصمیم به عرضه این محصول به نام و برند خود بشاگرد کنم.

,

جهانداری با اشاره به استقبال مردم از سیر بشاگرد در نمایشگاه محصولات کشاورزی جاسک، اظهار کرد: نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی جاسک گزینه مناسبی برای معرفی این محصول بی نظیر به مردم شهرستان های همجوار بود که خوش بختانه با استقبال مردم و اهالی نمایشگاه رو به رو شد.

,

, ,

وی تصریح کرد: بار نخست محصول را به صورت فله و پراکنده تهیه کردم و اکنون در دو شعبه از شرکت که در سردشت بشاگرد و ایسین بندرعباس واقع هستند فعالیت می کنم.

,

این بانوی کار آفرین گفت: به دلیل آشنا نبودن با این زمینه کاری در مرحله نخست با مشکلات فراوانی رو به رو شدم و باخرابی محصولم و افت آن، متحمل زیان شدم ولی امیدوارم در سال های آینده جبران شود.

,

جهانداری با اشاره به ثبت جهانی سیر بشاگرد به عنوان محصول سالم، بیان کرد: سیر بشاگرد تنها سیر سرخ رنگ و تمام ارگانیک ایران است که طعم و عطر متفاوتی با سیر های  تولیدی داخل و خارج کشوردارد.

,

وی تصریح کرد: طبق آزمایش هایی که در کشور آلمان در خصوص کیفیت آب و خاک بشاگرد انجام شد متوجه شدیم که  دلیل مرغوبیت آن، خاک این منطقه است که هیچ جای کشور محصولی نظیر آن به عمل نمی آید.

,

مدیر شرکت تعاونی نگین مهتران مکران در خصوص رقبای داخلی و خارجی این محصول، اظهار کرد: سیر بشاگرد از لحاظ کیفیتی رقیب داخلی یا خارجی ندارد اما سیر همدان و چین به دلیل فراوانی و قیمت پایین با وجود کیفیت نه چندان بالا، رقبای اصلی سیر بشاگرد محسوب می شوند.

,


جهانداری درخصوص برنامه های آینده خود،افزود: به زودی نمایشگاه صنعت میوه در تهران برگزار می شود که موقعیت مناسبی برای معرفی  سیر بشاگرد به ایران و جهان است و همچنین با تولید فراورده هایی چون پودر سیر، ترشی سیر و ... و بازاریابی آن به خصوص در شهر های سردسیر و حاشیه خلیج فارس به دنبال توسعه و جلب رضایت و توجه مردم هستم.

, ,
,

وی با اشاره به مشکلات فعالیت در زمینه تولید محصول ارگانیک و ملی، تصریح کرد: سیر بشاگرد به دلیل ارگانیک بودن در تمام فصول وجود ندارد و اگر ما بخواهیم این محصول را تمام فصل داشته باشیم نیاز به اقزودن مواد نگهدارنده است که باعث خارج شدن این محصول سالم از حالت ارگانیک می شود. ولی انشاالله با بررسی و تحقیقات بیشتر سعی در نگهداری این محصول در کل سال بدون افزودن هیچگونه مواد شیمیایی هستیم..

,

این کارافرین هرمزگانی تصریح کرد: سیر چین که کیفیت بسیار نامطلوبی دارد و در بازار جهانی و داخلی با قیمت پایین به فروش می رسد، عرضه و فروش را برای ما سخت تر می کند. و با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می طلبد مسولین حمایت بیشتری از تولید محصول داخلی داشته باشند.

,

جهانداری خاطر نشان کرد: در حال حاظر نخستین و تنها شرکتی در ایران هستیم که سیر را به صورت بسته بندی عرضه می کند که این مهم با تلاش خود و مساعدت های فراوان مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد که جا دارد ضمن تشکر و قدردانی از آنها ، حامی اینجنین کارآفرینان جوان در عرصه تولید و اشتغال داخلی باشند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه