اخبار داغ

دانشکده علوم پزشکی ساوه:

کلیدواژه سلامت برای حجاج، رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی است/ حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی کنند

کلیدواژه سلامت برای حجاج، رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی است/ حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی کنند
رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: احتمال ابتلای حجاج به بیماریهای حاصل از تجمع، فصلی و بومی عربستان وجود دارد که کلیدواژه سلامت برای حجاج، رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، با فرارسیدن موسم حج، یکی از دغدغه های حجاج و خانواده آنها، تامین سلامت زایران سرزمین رسول خاتم(ص) در سفر و هنگام بازگشت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

 یکی از دلایل این نگرانی به موارد ابتلا به بیماری های واگیر حتی کشنده در سال های گذشته باز می گردد که حتی بعضی زایران در هنگام بازگشت نیازمند بستری و قرنطینه می شدند.

,

دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نکات بهداشتی سفر حج گفت: احتمال ابتلای حجاج به بیماریهای حاصل از تجمع،  فصلی و بومی عربستان وجود دارد که کلیدواژه سلامت برای حجاج، رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی است.

,

وی با اشاره به حضور زایران سایر کشورها و تفاوت های سطح رعایت بهداشت افزود:شستن دستها ، استفاده از ماسک در محلهای پرتردد، عدم حضور در محل های آلوده و تزریق واکسن های توصیه شده از جمله اقدامات ضروری برای حفظ سلامتی حجاج است.

,

حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی کنند

, حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی کنند, حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی کنند,

کوهپایه زاده بیان کرد:حجاج تا یک هفته پس از بازگشت کمتر روبوسی و مصافحه کنند تا احتمال انتقال بیماری های واگیر کمتر شود.

,

وی ادامه داد: مقدمات لازم برای تشخیص و رسیدگی به موقع پس از بازگشت حجاج در دانشکده علوم پزشکی ساوه فراهم شده است.

,

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به حضور همکارانش در این سفر معنوی اظهار کرد: هر ساله سازمان حج اقدام به صدور اطلاعیه و دعوت از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران می کند که از ساوه هم داوطلب می شوند ولی اعزام بصورت ماموریت دولتی نداریم.

,

وی افزود: مدیریت تمامی برنامه های حج با سازمان حج و زیارت است و جامعه پزشکی نیز همچون سایر اقشار با افتخار در این سفر خدمت رسانی می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه