اخبار داغ

شهردار تهران جامه‌‌ سیاست را از تن در می‌‌آورد؛

تلاش سایه‌‌نشین‌‌ها برای ایجاد شورایی سیاسی با شهرداری جناحی در تبریز!/ آیا لباس سیاسی نجفی به تبریز می‌‌رسد؟

تلاش سایه‌‌نشین‌‌ها برای ایجاد شورایی سیاسی با شهرداری جناحی در تبریز!/ آیا لباس سیاسی نجفی به تبریز می‌‌رسد؟
صحبت‌‌های اخیر نجفی شهردار تهران آب پاکی را روی دست کسانی که می‌خواهد شهرداری را سیاسی کنند ریخت، اما اوضاع در تبریز اندکی متفاوت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، بعد از اتمام انتخابات شورای شهرها، برگزیده شدن هشت نفر از لیست امید به عنوان اعضای شورای شهر تبریز صحبت‌‌های در گوشی را می‌رساند که خبر از رفتارهای جناحی و سیاسی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هرچند اعضای منتخب شورای شهر تبریز از همان ابتدا سعی داشتند متحدانه در کنار هم کار را شروع کنند، اما در این میان عده‌‌ای به دنبال گذاشتن چوب، لای چرخ شورا و آلوده کردن آن به مسائل جناحی و سیاسی هستند تا از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند.

,

عده‌‌ای که مشخص نیست از کجا خط می‌گیرند و هدف‌شان برای سوق دادن شورا به سمت مسائل سیاسی چیست، این روزها در پی تحمیل افراد و فضای خاصی به شورای جدید هستند.

,

بازی‌‌های سیاسی و جناحی در همه جای کشور وجود دارد و تهران به عنوان پایتخت کشورمان نیز رنگ سیاسی بیشتری به خود می‌بیند اما نگاهی گذرا به مصاحبه گزینه نهایی تصدی پست شهرداری در تهران نشان می‌دهد که تفکربازی سیاسی در زمین شورا و شهرداری‌‌ها فکری غلط و زیان بار برای شهر است.

,

محمد علی نجفی شهردار آینده تهران در گفت‌وگویی با شرق بیان کرده است: "در شهرداری تهران باید به عنوان یک دستگاه حرفه‌ای نگاه حرفه‌‌ای داشت و در این جایگاه مدیریت سیاسی جایی ندارد".

,

در ادامه این گفت‌‌وگو نجفی تاکید کرده است که هیچ ارتباط تشکیلاتی و تعهد آوری با هیچ حزب و گروهی ندارد و از همان روز اول جامه سیاسی از تن درخواهد آورد و جامه خدمت خواهد پوشید چراکه شهردار باید موضعی فراجناحی داشته باشد.

,

از صحبت‌‍‌های شهردار جدید تهران دو نکته قابل برداشت است؛ نکته اول اینکه علاقمندی یا گرایش سیاسی یک شهردار نمی‌تواند هیچ تعهدی برای خدمت یا تبعیت از یک گروه و جناح خاصی ایجاد کند و نکته دوم اینکه شهرداری به عنوان یک دستگاه حرفه‌‌ای باید عاری از مواضع جناحی باشد زیرا شهر متعلق به تمام طیف‌‌های سیاسی است.

,

حال سوال اصلی اینجاست وقتی شهردار تهران به صراحت از مواضع فراجناحی و دوری از سیاست زدگی حرف می‌زند، چرا عده‌‌ای در تبریز و شورای شهر همچنان در پی سیاسی کردن شورا هستند و خود را تام‌‌الاختیار می‌‌پندارند.

,

البته نکته قابل توجهی که در اینجا به چشم می‌خورد این است که اگر انتخاب شهردار بر اساس مسائل جناحی و سیاسی باشد بدون شک از شر سهم خواهی عده‌‌ای در امان نخواهد بود موضوعی که در معرفی کابینه اعضای دولت نیز به وضوح دیده شد و عده‌‌ای انتظار دارند که بدون نگاه به شایستگی و لیاقت افراد تنها برا اساس گرایش جناحی شان انتخاب شوند.

,

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا شورانشینان جدید تسلیم فشارهای عده‌‌ای خواهند شد و مصلحت سیاسی را به مصلحت شهر ترجیح خواهند داد و یا با یک انتخاب معقول شهر را از سیاست زدگی دور خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه