اخبار داغ

در دومین جشنواره هامین مطرح شد

رشد صنعت گردشگری راهی مناسب برای خروج از بن بست اقتصادی/هامین مهم ترین رویداد در توسعه گردشگری سراوان

رشد صنعت گردشگری راهی مناسب برای خروج از بن بست اقتصادی/هامین مهم ترین رویداد در توسعه گردشگری سراوان
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروزه رشد صنعت گردشگری راه خروج از بن بست اقتصادی در دنیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، دومین جشنواره هامین با حضور مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، زین الدین کریمدادی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، نوید ملازهی بخشداری مرکزی، حمزه ندرت زهی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان در روستای هدف گردشگری ناهوک شهرستان سراوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

در این جشنواره مجتبی میر حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سراوان سرزمین نخل و نگاره و زادگاه خورشید ایران است، گفت: این شهرستان به تعبیری عصاره نگارستان یزدان است که تمام زیبایی ها و ظرفیت های گردشگری را می توان در آن دید.

,

وی دره نگاران، آبشار های زیبا و قلعه تاریخی را از مناطق گردشگری روستای ناهوک عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه رشد صنعت گردشگری راه مناسبی برای خروج از بن بست اقتصادی در دنیا است و می توان از اقتصاد تک محصولی خارج شد.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان امکان گفت و گو های کشوری و منطقه ای بین اقشار مختلف در مورد تمدن ها، امنیت، وحدت و نشاط اجتماعی را از مزیت های گردشگری دانست و افزود: عدم شناخت کافی از همدیگر باعث بروز مشکلاتی در زمینه وحدت می شود که سفر و گردشگری این شناخت و وحدت را فراهم می کند.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار ما از علما و روحانیون این است که در خصوص منزلت دید و بازدید و حکمت سفر کردن از اولین هجرت انجام شده در تاریخ را برای مردم تبیین کنند.

,

میر حسینی با بیان اینکه سفر و هجرت باعث ایجاد تکامل در افراد و فرهنگ ها شده است، تصریح کرد: با توجه به ماشینی شدن زندگی، ما نیاز داریم که دید و بازدید و خویشتن داری را که بخشی از صنعت گردشگری است زنده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان استان هدف گردشگری در سال 96 انتخاب شده است، اذعان داشت: اگر امروز شاهد کاهش گردشگران هستیم بخاطر ذهنیت منفی ایجاد شده از استان است و این تصویر ذهنی کدر از سیستان و بلوچستان به نقاط مختلف ایران مخابره شده است و تبلیغات منفی به صورت رایگان انجام می شود در حالی که انجام تبلیغات مثبت برای از بین بردن این ذهنیت بد هزینه بر است.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هامین یکی از رویداد های مهم ما در سال 96 می باشد، گفت: ایجاد تصویر و ذهنیت خوب در اذعان عمومی می توانیم گام بزرگی در افزایش گردشگران این استان باشد.

,

وی حفظ آیین ها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم بلوچ را از اهداف برگزاری این جشنواره ها عنوان کرد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری باید توجه ویژه ای به فرهنگ ها داشته باشیم و فضاهای شخصی خود را نباید به سمت غربی ها هدایت کنیم.

,

میر حسینی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری با مشارکت مردم و نهادینه کردن فرهنگ آنها می تواند تغییر کند، اظهار داشت: ایجاد ثروت آفرینی و بهبود معیشت مردم در روستا ها از مهم ترین هدف های توسعه صنعت گردشگری در شهرستان سراوان است.

,

 وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با اخذ مجوز های لازم بتوانیم در زمینه اشتغال زایی در سال اقتصاد مقاومتی و ایجاد مجتمع های گردشگری، مکان های بوم گردی و دفاتر خدمات گردشگری گام های موثری برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه