اخبار داغ

سیگارهای الکترونیکی خطرناک‌ترند یا سیگارهای معمولی

سیگارهای الکترونیکی خطرناک‌ترند یا سیگارهای معمولی
کارشناسان تأکید می‌کنند، خطر استفاده از سیگارهای الکترونیکی کمتر از سیگارهای معمولی نیست و باید مانع تبلیغاتی شد که نوجوانان دبیرستانی و حتی کوچک‌تر را تحریک به استفاده از این سیگارها می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناسان دانشگاه ویرجینای غربی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند، تصور اینکه سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سیگارهای معمولی کمتر آسیب می‌زنند، کاملا غلط است و آنها به یک اندازه برای بدن مضر هستند؛ تنها یک پُک از سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی را افزایش می‌دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته،‌ محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که سیگار الکترونیکی در موش‌ها باعث آسیب به ریه شده و احتمال عفونت ریوی را در آنها افزایش داده است.

,

نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی، ریه‌ها را مسموم می‌کنند، اثربخشی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری‌ها می‌شوند که در نتیجه، میکروب‌ها را به صورت بالقوه کشنده‌تر می‌کنند.

,

این تحقیقات ثابت می‌کند که فرضیه زیان‌بار نبودن سیگارهای الکترونیکی کاملا اشتباه است و مصرف آن می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی سکته قلبی را افزایش دهد، لذا باید مانع تبلیغاتی شد که نوجوانان دبیرستانی و حتی کوچک‌تر را تحریک به استفاده از این نوع سیگارها می‌کنند.

,

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی برای کودکان و نوجوانان بسیار مضر است و باعث مسمومیت آنان می‌شود.

نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی از طریق چشم و پوست کودکان و نوجوانان جذب می‌شود و عوارض جانبی مانند استفراغ، حالت تهوع، بیش فعالی، احساس گرگرفتگی، سرگیجه، تپش قلب و سوزش چشم را در آنها ایجاد می‌کند.

,
,
,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه