اخبار داغ

مخالفان و موافقان وزرای روحانی:

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / بطحایی: موانع پیش‌روی وزرات آموزش و پرورش را دقیقاً می‌شناسم

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / بطحایی: موانع پیش‌روی وزرات آموزش و پرورش را دقیقاً می‌شناسم
موافقان و مخالفان با حضور در جایگاه به ارائه نظرات خود مبنی بر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.
[

در نشست علنی بعد ظهر امروز  (سه‌شنبه پارلمان) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی پرداختند.

, در نشست علنی بعد ظهر امروز  (سه‌شنبه پارلمان) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی پرداختند.,

گفتنی است، در ابتدا موافقان و مخالفان با حضور در جایگاه به ارائه نظرات خود مبنی بر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

, گفتنی است، در ابتدا موافقان و مخالفان با حضور در جایگاه به ارائه نظرات خود مبنی بر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.,

 

,

* مسئله کنکور باید حل شود

, * مسئله کنکور باید حل شود, * مسئله کنکور باید حل شود,

سیدقاسم جاسبی ، نماینده مردم کرمانشاه در مخالفت با وزیر پیشنهادی اظهار داشت: اعتقادم بر این است که خدوم ترین انسان‌ها در این وزارتخانه حضور دارند، پاک‌ترین و صادق‌ترین انسان‌ها در این وزارتخانه تعلیم و تربیت پیدا خواهند کرد، انسان‌های بزرگی در این وزارتخانه تحصیل می‌کنند که توسط معلمان تربیت می‌شوند.

, سیدقاسم جاسبی, سیدقاسم جاسبی, سیدقاسم جاسبی,

جاسبی با اشاره به شتاب‌زدگی در اجرای سند تحول بنیادین گفت: این سند به رهبر معظم انقلاب رسیده است. اجرای این سند نیازمند فراهم‌ آوردن زیرساخت‌ها است که بدون توجه به آن‌ها، اجرای این سند آغاز شد، مردم هم اطلاع دقیقی از مفاد سند تحول ندارند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عده‌ای از آموزشگاه‌های علمی سودجو در کنکور، از دانش‌آموزان سوء استفاده مالی می‌کنند که برای حل این مشکل، راه حل مشخصی تعیین نشده است. امروزه در آموزش و پرورش دنیا از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند اما بسیاری از مدارس ما از این امکانات بهره‌مند نیستند.

,

وی حجم کتاب‌های درسی و محتوای آن‌ها و هم‌چنین عدم تناسب محتوا و سن دانش‌آموزان از معضلات اصلی آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: در برنامه ارائه شده به رفاه و معیشت فرهنگیان بسیار کم‌توجهی شده است. آن چه که باعث ناکارآمدی این وزارتخانه شده عدم توجه به دغدغه‌ها بوده است.

,

جاسبی افزود: توجه به توانمندی فرد مورد نظر این جایگاه مهم است چرا که امور در گذشته به درستی انجام نشده است. امروز فرزندان این کشور پس از فارغ التحصیل شدن، خلاقیت و توانایی لازم در ایجاد اشتغال را ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد و گفت: نیازمند اصلاح سیستم مدیریتی هستیم، امروز بزرگ‌ترین نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اسلامی، شرایط نوجوانان عزیز است که در صورت عدم توجه به آن‌ها علاوه بر هدر رفت، هزینه‌های گزافی هم به کشور وارد می‌کنند.

,

ماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری رفع مشکلات معلمان حق التدریس از مواردی است که وزیر آینده باید به آن بپردازد. من توقع دارم که بطحایی در صورت کسب رای اعتماد، بتواند شرایط و بستری را فراهم کند که هم معلمان و هم دانش‌آموزان ما به جایگاه و رتبله درخورد کشورمان دست پیدا کنند.

,

 

,

* وزیر باید جامع الاطراف و از این بدنه باشد

, * وزیر باید جامع الاطراف و از این بدنه باشد, * وزیر باید جامع الاطراف و از این بدنه باشد,

فرهاد تجری ، نماینده حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلان‌ غرب، سرپل ذهاب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در موافقت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر باید جامع الاطراف باشد و از این بدنه باشد و بتواند آسیب‌شناسی صحیحی را انجام دهد، توجه به اعتباراتی که از طرف دولت به این بخش می‌شود.

, فرهاد تجری, فرهاد تجری,

وی گفت: حوزه آموزش و پرورش، حوزه ریل‌گذاری استعدادها و تربیت نسل آینده است و باید به‌طور خاص مورد توجه قرار بگیرد، اعتبارات را باید به صورت صحیح هزینه کنیم تا کارآیی لازم داشته باشد.

,

نماینده حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلان‌ غرب، سرپل ذهاب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  اجرای دقیق سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش در اولویت بوده و از مطالبات بزرگان ما و مجلس شورای اسلامی است.

,

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما بحث مدیریت دانشگاه فرهنگیان است که در چند سال گذشته به صورت سرپرست اداره می‌شود. این‌ها مطالبات ما زا ویزر جدید آموزش و پرورش است.

,

تحری گفت: بطحایی، کارنامه موفقی در حوزه راه‌اندازی سیستم حقوق‌گیری فرهنگیان حق التدریسی و دائمی است، بحث معیشتی و پرداخت‌های فرهنگیان یکی از دغدغه‌های ماست که با آمدن بطحایی، این بخش تقویت می‌شود. ایشان از گذشته به امکانات رفاهی توجه داشته‌اند.

,

وی ادامه داد: بومی‌گزینی نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان یکی دیگر از توانمندی‌های ایشان است، مرحله اول نظام رتبه‌بندی را وزیر پیشنهادی اجرایی کردند و تنها کسی که توانایی اجرای مرحله دوم را دارند هم خود ایشان هستند.

,

 

,

* تغییر جدی در آموزش و پروش اتفاق می‌افتد

, * تغییر جدی در آموزش و پروش اتفاق می‌افتد, * تغییر جدی در آموزش و پروش اتفاق می‌افتد,

محمد بیرانوندی ، نماینده مردم خرم‌آباد در موافقت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: همه می‌دانیم که مردم از همه کاستی‌ها و کم‌کاری‌های وزیران و مدیران دستگاه‌ها آگاهی دارند اما به سخنان امیدبخش ریاست جمهور و گروه‌های سیاسی اعتماد کردند، به میدان آمدند و رای دادند.

, محمد بیرانوندی, محمد بیرانوندی,

وی گفت: دست اندرکاران تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر قرار بر ایجاد تحول در آموزش و پرورش هستیم، نیاز به عزم همگانی یعنی مشارکت همه قوا داریم.

,

نماینده مردم خرم‌آباد افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین وزارت کشور است، بعضی از نمایندگان از من سئوال می‌پرسیدند که دولت به چه مقدار از وزیر آموزش و پرورش حمایت می‌کند که سخنان امروز صبح رئیس جمهور پاسخ مناسبی بود.

,

وی خاطرنشان کرد: بطحایی مردی با اخلاق و اهل تعامل هستند، ایشان از کلاس درس آغاز می‌کند و بعد هم به مدیر، معاون آموزش و پرورش، رئیس و راس آن که وزارت است می‌رسند، ما کسی را می‌خواهیم که از درون خودمان باشد.

,

بیرانوندی بیان داشت: چه کسی بهتر از بطحایی می‌داند که فرهنگیان ما در حوزه معیشت چه دغدغه‌هایی دارند، اقدام ایشان مبنی بر افزایش ۱۱۲ درصدی حقوق فرهنگیان یادمان نمی‌رود.

,

 

,

* در این شرایط، وزیر آموزش و پرورش شدن جگر شیر می‌خواهد

, * در این شرایط، وزیر آموزش و پرورش شدن جگر شیر می‌خواهد, * در این شرایط، وزیر آموزش و پرورش شدن جگر شیر می‌خواهد,

محسن بیگلری ، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در مخالفت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد، من مخالف شخص بطحایی نیستم اما به عنوان یک فرهنگی که روزی معلم بودم، وضعیت فعلی این وزارتخانه آزارم بدهد.

, محسن بیگلری, محسن بیگلری,

وی اظهار داشت: امروز به عنوان وکیل مردم و نماینده قشر یک میلیونی فرهنگیان، موقعی که حقوق فرهنگیان با سایر اقشار را مقایسه می‌کنم، شرمنده می‌شوم چرا که بسیاری از معلمان در کمترین‌های زندگی‌‌شان گیر کرده‌اند.

,

بیگلری تصریح کرد: بطحایی! آیا برنامه‌های شما پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش است؟ آیا برنامه‌‌ای برای آن شرایط دارید؟ وزیر آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان «نه» بگوید.

,

نماینده مردم سقز بیان کرد: فساد صندوق ذحیره فرهنگیان را برسی کنید.، آقای بطحایی! آیا خودتان را به جای افرادی گذاشتید تا ببینید که بعد از کلی هزینه کردن برای دریافت مدرک و نرسیدن به کار مورد علاقه خود چه حسی دارند؟

,

بیگلری اذعان داشت: همه ما بارها شنیده‌ایم که آموزش و پرورش را هزینه ندانید و به آن کمک کنیدف همان طور که طرح تحول نظام سلامت اجرا شد، در آموزش و پرورش هم می‌شود فکری کرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

,

ویعنوان کرد: آقای بطحایی! برای اجرای سند تحول بنیادین چه برنامه‌ای دارید؟ برای اصلاح حجم و محتوای کلتاب‌های درسی چه فکری کرده‌اید؟ من می‌گویم که خروجی دانشگاه‌ها و مدارس ما خروجی مهارت محور نیست.

,

وی گفت: آیا خبر دارید که مدیران مدارس برای پرداخت قبوض مدارس به مشل برخورد‌ه‌اند؟ آیا برای افزایش حقوق معلمان آموزش و پرورش تدابیری اندیشیده‌اید؟

,

بیگلری افزود: دانشگاه فرهنگیان در آستانه تعطیلی است. بعد از چهار سال، دانشگاه فرهنگیان با سرپرست اداره می‌شود، اگر سرپرست آن لیاقت نداشت، چرا آن را حفظ کرده‌اند؟ ، اگر خوب نیست، پس چرا حذفش نکرده‌اند؟ ، در این شرایط، وزیر آموزش و پرورش شدن جگر شیر می‌خواهد.

,

 

,

* تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های وزیر است

, * تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های وزیر است, * تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های وزیر است,

ولی داداشی ، نماینده مردم آستارا در موافقت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: برای وزارت دو شاخصه تعهد و تخصص لازم است، اجری متوازن سند تحول بنیادین آموزش ضروری است و جایگاه به‌سزایی دارد، آقای بطحایی با برنامه مدون تنظیم شده‌‌اند.

, ولی داداشی, ولی داداشی,

داداشی افزود: تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت مدارس از جمله برنامه‌های بطحایی است، تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین، ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت و منزلت معلمان، بهبود زیرساخت ها در مدارس و ... از جمله اقدامت مطرح شده بطحایی است.

,

نماینده مردم آستارا عنوان کرد: من اکثریت نمایندگان را می‌بینم که مدافع ایشان هستند و امیدوارم که رای بیاورند.

,

گفتی است، در ادامه آقای بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای دفاع از برنامه خود به جایگاه رفت.

,

 

,

* از شخص دکتر نوبخت قول گرفتم که همکاری تمام با ما داشته باشند

, * از شخص دکتر نوبخت قول گرفتم که همکاری تمام با ما داشته باشند, * از شخص دکتر نوبخت قول گرفتم که همکاری تمام با ما داشته باشند,

بطحایی ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان در صحن علنی مجلس گفت: بنده با بیش از ۳۰ سال تجربه در سطوح مختلف آموزش و پرورش، به واسطه اعتماد رئیس جمهور خود را در معرض رای اعتماد شما قرار دادم.

, بطحایی, بطحایی,

وزیر پیشنهادی افزود: تجربیات گذشته‌ام سبب شده است که از زوایای پیدا و پنهان آموزش و پرورش شناخت داشته باشم، روزهای دشواری پیش روی کل نظام حاکمیت است، تلاش برای پاسخگویی به نیازهای جامعه از نظام آموزشی و تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از یک سو و کمبود امکانات در اولویت نظام است.

,

وی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات، ما فرهنگیان به فرهنگ باور، معتقدیم و راه خود را روشن می‌بینیم، اعتقاد داریم که مدرسه مورد انتظار سند تحول بنیادین آموزش و پرروش جز با همسویی نهادهای آموزش و پرورش تحقق نمی‌یابد.

,

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین بستر سرمایه انسانی در کشور است، اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند آموزش و پرورشی پویا است، معلمان مهم‌ترین رکن کلیدی کشور هستند، اگر به استقبال آینده نرویم، در آینده غافلگیر می‌شویم.

,

وی عنوان کرد: برنامه‌های خویش را با رویکرد تحولی مبتنی بر اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحولی بنیادین به عنوان سندی قانونی شکل داده‌ام، توسعه حرفه معلمان در کنار بهبود منزلت و معیشت به عنوان عاملی کلیدی در کیفیت‌بخشی قرار دادم.

,

وزیر پیشنهادی دولت تصریح کرد: در این مسیر، پشتوانه مهمی چون حمایت رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، توجهات مستمر نمایندگان محترم و برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های بسیاری را حاصل خواهد کرد.

,

بطحایی حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادنی و فراهم آوردن استلزامات اجرایی برای آن را مهم‌ترین هدف برنامه پیشنهادی برشمرد و گفت: تشکیل شورای ملی اجرای این سند، تهیه زیرنظام‌های این سند، پایش و ارزیابی مستمر اجرایی‌ گام‌های سند تحول، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی و تربیت بدنی از زیرشاخه‌های این هدف هستند.

,

وی توسعه عدالت آموزشی و تربیتی از دیگر اهداف خود دانست و تصریح کرد: طراحی برنامه حمایتی برای توانمندسازی معلمان مناطق محروم و توسعه برنامه‌های سوادآموزی در ذیل این برنامه قرار دارند، توسعه و تقویت برنامه‌های درسی و موضوع اقتصاد آموزشی نیز در برنامه‌ها قرار دارند.

,

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: بهبود کیفیت فضا و تجهیزات، تقویت استعدادهای دانش‌آموزان و بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مورد توجه بنده قرار گرفته است.

,

بطحایی اضافه کرد: من به عنوان کسی که قریب به ۳۵ سال در این حوزه کار کرده‌ام، باور و اعتقاد دارم که این وزارتخانه باید بر روی خط اعتدال از همه ظرفیت‌های کشور حرکت کند، مسائلی که آموزش و پرورش را از هدفش دور می‌کنند باید محو شوند.

,

وی عنوان کرد: هر آن چه که موجب ایجاد حاشیه برای آموزش و پرورش شود، موجب ضرر رساندن به آن می‌گردد، ایمان دارم که  همراهی و همکاری شما نمایندگان محترم، امکان اهداف تحقق آموزشی و پرورشی فراهم نخواهد شد.

,

بطحایی اذعان کرد: وزیر آموزش و پرورش نماینده یک میلیون و ۷۰۰ هزرا معلم فعال و بازنشسته در دولت خواهد بود. یک فرهنگی هستم که از ۱۹ سالگی تاکنون در تمام سطح‌های آن خدمت کرده‌ام. از موانع پیش روی این وزارتخانه دقیقا اطلاع دارم و آن‌ها را می‌شناسم.

,

وی بیان داشت: بنده قبل از پذیرش نامزدی برای وزارت آموزش و پرورش، از شخص دکتر نوبخت قول گرفتم که همکاری تمام با ما داشته باشند و ایشان هم قبول کردند. ایشان فرمودند: این دوره از حیث اعتبارات و برنامه‌ها بهترین دوره خواهد بود.

,

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: امیدوارم برنامه‌هایم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و رای اعتماد بدهید اما آن چه که شما تشخیص بدهید، درست و صحیح است.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه