اخبار داغ

با حضور مدیر کل دفتر ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران؛

جلسه ستاد ملی باز آفرینی پایدار شهری در سنقر برگزار شد

جلسه ستاد ملی باز آفرینی پایدار شهری در سنقر برگزار شد
با حضور مدیر کل دفتر ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران جلسه ستاد ملی باز آفرینی پایدار شهری در سنقر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سهیل سنقر، با حضور مدیر کل دفتر ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران جلسه ستاد ملی باز آفرینی پایدار شهری در سنقر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,

 

,

یاور محمدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری سنقرو کلیایی با بیان اینکه ساخت و سازها در خارج از محدوده شهری از مشکلات جدی است گفت: این واحد های مسکونی بدون پرداخت هرگونه وجهی به شهر داری به صورت غیر مجاز احداث شده اند و پس از آن انتظار دریافت خدمات زیر ساختی و انشعابات آب، برق و گازو... را نیز دارند.

,

 

,

وی شهرک های شهید ادیبی و شهرک شهدا را به عنوان سکونت گاههای غیر رسمی سنقرو کلیایی ذکر کرد و گفت: توسط شهر داری خدمات احداث پارک، موزائیک فرش، آسفالت معابر و هدایت آبهای سطحی در این شهرک ها ارائه شده که تکمیل آنها نیازمند تامین اعتبار می باشد.

,

 

,

محمدی از تصویب مطالعات بافت فرسوده شهر سنقر خبر داد و گفت: کف سازی و جدار سازی بازار قدیمی محله هادره از پروژه های تعریف شده برای بهسازی بافت های فرسوده در سنقر است که با اجرای آن ضمن رونق بازار سنتی در این محله، جذب گردشگر را هم به دنبال خواهد داشت.

,

 

,

فرماندار سنقرو کلیایی بازنگری در قانون ساخت و ساز در بافت فرسوده و ارتقاء ارتفاع بناهای جدید را عامل ترغیب مردم به ساخت و ساز در این محله ها و نوسازی بافت فرسوده دانست.

,

 

,

مدیر کل دفتر ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران هم گفت: ساکنین سکونت گاههای غیر رسمی با مشارکت خود نقش اصلی را در جهت اجرای طرح بازآفرینی در محلات ایفا می کنند در غیر این صورت نتیجه مورد انتظار محقق نخواهد شد.

,

 

,

نریمان مصطفایی افزود: در راستای اجرای طرح بازآفرینی، ستادهایی را راه اندازی کردیده ایم تا با اجرای برنامه جامع  اقدام مشترک، همه مدیران دستگاه های ذیربط با محوریت شهر داری و مشارکت مردم این طرح به نتیجه مورد نظربرسد.

,

 

,

وی مشخص شدن برنامه شهرستان را اولین گام برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: توانمند سازی در حوزه کودکان و زنان، ایجاد اشتغال های خرد، ارتقاء خدمات زیر بنایی و روبنایی، تعیین تکلیف مالکیت ها در سکونت گاه های غیر رسمی، تهیه طرح ساماندهی بافت تاریخی و انتخاب مهمترین اثر تاریخی به عنوان شاخص ترین محور و اتصال آن به بافتهای تاریخی دیگر و تشکیل محور تاریخی در شهرستان و مقاوم سازی بناهای تاریخی وپرداخت تسهیلات متنوع بافت فرسوده از برنامه های طرح بازآفرینی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه