اخبار داغ

در سه ماهه اول 96 صورت گرفت؛

تشکیل 2هزار و 320 پرونده در دستگاه قضایی خلیل آباد

تشکیل 2هزار و 320 پرونده در دستگاه قضایی خلیل آباد
رئیس دادگستری خلیل آباد گفت: در 3 ماهه اول سال 96 قریب به 2 هزار 320 پرونده ورودی به دستگاه قضایی خلیل آباد وجود داشته و خروجی این پرونده ها 2 هزار و 64 پرونده می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی همتی عصر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان در خصوص وظایف قوه قضائیه اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در واقع میثاق عمومی و مشروعیت نظام مقدس است در اصل خود وظایف و تکالیفی را برای قوه قضائیه در نظر گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , یار خراسانی, ، مجتبی همتی عصر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان در خصوص وظایف قوه قضائیه اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در واقع میثاق عمومی و مشروعیت نظام مقدس است در اصل خود وظایف و تکالیفی را برای قوه قضائیه در نظر گرفته است.,

وی با بیان اینکه این اصل نشان می دهد که قوه قضائیه قوه ای مستقل و پشتیبان حقوق عامه و خاستگاه تظلم خواهی و تحقق بخشیدن به عدالت است، خاطرنشان کرد: در این اصل،  وظیفه کلی برای قوه قضائیه از جمله رسیدگی و صدور حکم در مورد ظلم ها، تعزیرات، شکایات، حل و فصل دعواها، رفع خصومت ها، و اخذ تصمیم و اقدام لازم در امور مربوطه است.

,

رئیس دادگستری خلیل آباد احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی های مشروع، نظارت بر اجرای قوانین، کشف جرم و تنبیه و مجازات مجرمین را از دیگر وظایف قوه قضائیه برشمرد و تصریح کرد: مهمترین وظیفه قوه قضائیه در قانون اساسی، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است.

,

 

,

پیشگیری از جرم مستلزم همکاری نهادهای دولتی و مردمی است

, پیشگیری از جرم مستلزم همکاری نهادهای دولتی و مردمی است,

وی با بیان اینکه برای هر یک هر یک از این وظایف، سرفصل های مفصلی چه در قوانین موضوعی و چه در منابع فقهی معتبر برای دستیابی به این امور در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: در واقع قاضی می بایست در پیشبرد و تحقق این تکالیف و مسئولیت ها مجموعه ای وسیع از آموزه ها را تلفیق کرده و برای تک تک هر یک از وظایف برنامه ای مدون داشته باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی می باشد که در اصل 156 قانون اساسی پیش بینی شده است، بیان کرد: امروزه بزه کاری از محدوده صرف حقوقی، قضایی و پلیسی خارج شده و مقابله موثر با پدیده مجرمانه از یک سو همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و تشکل های مردمی و از سوی دیگر مستلزم ایجاد تحول و نوآوری در استراتژی ها، ابزارها و نهادهای سنتی و متداول مقابله با جرم است.

,

همتی با بیان اینکه میزان پرونده های شهرستان خلیل آباد در سال 94 و 95 تقریباً یکسان بود، عنوان کرد: در 3 ماهه اول سال 96 قریب به 2 هزار 320 پرونده ورودی به دستگاه قضایی خلیل آباد وجود داشته  و خروجی این پرونده ها 2 هزار و 64 پرونده می باشد که مجموعه این پرونده ها نیز شامل دادسرا، دادگاه های کیفری، حقوقی و شورای حل اختلاف است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه