اخبار داغ

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان:

آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری نیست/ حمایت آستان قدس از منطقه محروم خارتوران

آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری نیست/ حمایت آستان قدس از منطقه محروم خارتوران
مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری با سایر نهادها و دستگاه ها نیست گفت: در راستای طرح محرومیت زدایی دهستان خارتوران شاهرود مورد حمایت آستان قدس رضوی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با هدف کمک به محرومان و ترویج فرهنگ رضوی راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

علیرضا خسروی مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان و توصیه آنها به تلاش جدی و همه جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه که فرمودند «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار» گفت: آتش به اختیار زمانی ایجاد می شود که خطوط ما و دشمن به هم ریخته و معلوم نیست چه اتفاقاتی در حال وقوع است آن موقع است که فرمانده خط و جبهه فرمان آتش به اختیار را اعلام می کند.

, نسل شاهوار,

آتش به اختیار یعنی همه ما به اندازه توان خود مسئولیم

, آتش به اختیار یعنی همه ما به اندازه توان خود مسئولیم,

وی اظهار کرد: آتش به اختیار یعنی هر کسی در هر جایی که هست و هر مسئولیتی که دارد می تواند آتش به اختیار به سمت دشمن هدف گیری کرده، تیراندازی کند و نباید منتظر باشد.

,

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان افزود: آتش به اختیار یعنی اینکه ما نباید منتظر دولت و مسئولان بمانیم و بگوییم مسئولیت من و دیگری چیست، بلکه همه ما به اندازه توان، وسع و مسئولیتی که داریم مسئول هستیم و امروز این فرمان آتش به اختیار در شرایط فعلی و در جبهه فرهنگی در آستان قدس رضوی پیاده می شود.

,

دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها و شهرستان های سراسر کشور راه اندازی می شود

, دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها و شهرستان های سراسر کشور راه اندازی می شود,

خسروی در ادامه صحبت های خود با اشاره به راه اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها و شهرستان های سراسر کشور بیان کرد: قرار بر این است که با راه اندازی این دفاتر برشی از خدمات آستان قدس رضوی در تمامی شهرستان ها و به همه مردم داده شود و متقابلا شراطی فراهم شود تا کسانی که آرزوی خادم الرضا بودن را دارند و خدماتی را انجام می دهند این خدمات را در شهر و روستای خود انجام داده اما خادم الرضا هم باشند.

,

وی با بیان اینکه رئیس دفتر آستان قدس رضوی در هر شهرستان امام جمعه است و محوریت کار مسجد و امام جماعت مساجد هستند عنوان کرد: در هر مسجد بین 20 تا 25 نفر از افراد به عنوان خادم یار شناسایی و عضو گیری خواهند شد و پس از طی کردن مراحل آموزشی و گزینش های لازم هر کس به سبک و سلیقه خود خدمتی را در محل کار و زندگی خود به عنوان خادم امام رضا علیه السلام به مردم ارائه می دهد.

,

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات و موقوفات آستان قدس رضوی در هر شهرستان خرج همان شهرستان می شود اعلام کرد: برای این کار قبوضی چاچ شده و در اختیار دفاتر قرار داده شده است و بخشی از این قبوضات با نظر امام جمعه محترم هر شهر در امورات فرهنگی همان شهر و استان هزینه می شود.

,

اعزام 400 زیارت اولی از استان سمنان به مشهد مقدس

, اعزام 400 زیارت اولی از استان سمنان به مشهد مقدس,

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود اجرای طرح زیارت اولی ها را یکی از طرح های آستان قدس رضوی در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: آستان قدس رضوی افتخار دارد که اعلام کند افراد یک سال تا 40 ساله ای که تا کنون توفیق زیارت امام رضا را نداشته اند از طرف آستان قدس رضوی به مدت سه روز مهمان امام رضا علیه السلام هستند.

,

وی با بیان اینکه از زمان راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان تا کنون 400 نفر زیارت اولی به مشهد مشرّف شدند افزود: این افراد توسط هیات امنای مساجد شناسایی و معرفی شده اند و پس از تایید امام جماعت از سوی آستان قدس رضوی برای زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد الرضا دعوت شده اند.

,

آستان قدس رضوی بعد از بسیج بزرگترین سازمان خدمت رسانی به مردم است

, آستان قدس رضوی بعد از بسیج بزرگترین سازمان خدمت رسانی به مردم است,

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان با بیان اینکه بعد از بسیج آستان قدس رضوی بزرگترین سازمان خدمت رسانی به مردم است اظهار کرد: راه اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در روستاها و مناطق محروم برای محرومیت زدایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

,

خسروی با اشاره به انتخاب هزار روستا در سراسر کشور در طرح رفع محرومیت و عمران و آبادانی این روستاهای محروم با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر نهادها بیان کرد: چند منطقه محروم شهرستان شاهرود نیز برای رفع محرومیت به آستان قدس رضوی معرفی شده است که در نهایت دهستان خارتوران مورد پذیرش قرار گرفت و قرار شد تا برای رفع محرومیت از این منطقه و انجام خدمات عمرانی و آبادانی روستاهای این منطقه رقمی را آستان قدس رضوی متقبل شده، رقمی دیگر را سپاه پاسداران پذیرفت و مبلغی را هم بنیاد برکت که زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند متقبل شد تا با همکاری یکدیگر اقداماتی برای عمران و آبادانی این منطقه محروم انجام شود.

,

آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری نیست

, آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری نیست,

وی عنوان کرد: نفراتی که برای ارائه خدمت به این مناطق محروم اعزام می شوند خادم یاران جهادی مساجد هستند که بعد از انجام خدمت زائر امام رضا شده و در نهایت اسم وی به عنوان خادم امام رضا علیه السلام ثبت می شود.

,

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری نیست و مبنای کار تقویت سایر نهادها و دستگاه ها است اذعان کرد: در بحث ارائه خدمات به مردم در بخش های مختلف به ویژه خدماتی که شامل حال محرومان و نیازمندان می شود هر نهادی از جمله سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ... جلوتر بود آستان قدس نیز به کمک آنها شتافته تا این ارائه خدمت با سرعت بیشتری انجام شود.

,

28 اکیپ بهداشتی همزمان با دهه کرامت به مناطق محروم استان اعزام شد

, 28 اکیپ بهداشتی همزمان با دهه کرامت به مناطق محروم استان اعزام شد,

خسروی افزود: از همین روی همزمان با دهه کرامت 28 اکیپ 40 نفره بهداشت و درمان از سوی آستان قدس رضوی به روستاها و مناطق محروم استان سمنان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام شد.

,

وی با اشاره به سرمایه گذاری استان قدس رضوی در حمل و نقل ریلی و جاده ای در استان سمنان یادآور شد: کمک به کارخانجات نیمه کاره شهرستان ها که با تزریق سرمایه ای رونق یافته و برای افرادی ایجاد اشتغال می کند نیز در مراحل بعدی کار قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه