اخبار داغ

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد:

مشهد بعد از تهران بیشترین پزشک را دارد

مشهد بعد از تهران بیشترین پزشک را دارد
مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد گفت:نظام پزشکی مشهد بعد از تهران بالاترین تعداد پزشک را در سطح کشور داراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، هادی بیژن نژاد ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه نظام پزشکی مشهد اظهار کرد: نظام پزشکی هفت هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی و متخصص را زیر پوشش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی بیان کرد: تعداد پزشکان عمومی مشهد پنج هزار نفر است که  هم اینک یک هزار پزشک عمومی در سطح مشهد مطب دارند که این تعداد تنها حدود یک پنجم پزشکان عمومی این کلانشهر را شامل می شود.
به گفته وی؛ به دلیل تامین نشدن هزینه های بالای مطب بیشتر پزشکان عمومی ترجیح می دهند در درمانگاهها و مراکز درمانی فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: دو هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص نیز در سطح شهر مشهد مطب دارند. 
نظام پزشکی مشهد با عضویت هفت هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی و متخصص هم اکنون بعد از تهران بیشترین تعداد اعضا را در سطح کشور دارد.
مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد همچنین به تبعات اجتماع مطب های پزشکان در برخی از مناطق این شهر اشاره و بیان کرد: ۵۰۰ نفر از پزشکان مشهدی به ویژه متخصصان در منطقه احمدآباد مطب دارند. این موضوع مشکلاتی را از قبیل ترافیک، شلوغی، ازدحام و نبود پارکینگ در پی داشته است.
وی گفت: شهرداری مشهد اقداماتی را در راستای ساخت توقفگاههای خودرو در این مناطق در دست اقدام دارد که امید است این مشکلات به مرور زمان کاهش یابد.
او افزود: بر اساس قوانین، سازمان نظام پزشکی نمی تواند محل مطب پزشک را تعیین کند لذا پزشکان حق دارند در هر منطقه ای مطب دایر کنند اما مراکز تشخیصی و درمانی مانند رادیولوژی، آزمایشگاهها و فیزیوتراپی بر اساس نسبت جمعیت شهر در مناطق مختلف استقرار می یابند.
وی ایجاد شهرکهای سلامت و دسترسی مردم به خدمات پزشکی در چند منطقه از شهر مشهد را از راهکارهای اساسی و بلندمدت جلوگیری از تجمع پزشکان در یک منطقه و رفع مشکلات مربوطه دانست.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه