اخبار داغ

محدودیت اعتباری، قول‌های مسئولان به کودکان قاین را عملی نمی‌کند

محدودیت اعتباری، قول‌های مسئولان به کودکان قاین را عملی نمی‌کند
باگذشت 6سال از قول مسئولین شهرستان برای راه اندازی مرکز شماره 2کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قاین ،هنوز هم قول های مسئولین عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان قاینات در سال 1360راه اندازی شده است وتاکنون از نقاط مختلف شهر قاین بیش از3200عضودارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

یکی از درخواستهای مردمی وهم چنین برنامه های مسئولین شهرستان قاینات راه اندازی کانون پرورش فکری  شماره 2کودکان ونوجوانان در بافت پرجمعیت شهر در محدوده فاز3و4است

,

صمدی مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در طی سال های گذشته ودر دیدارهایی که با فرمانداران شهرستان قاین داشت  این موضوع را مطرح وخواستار راه اندازی مرکز شماره 2قاین شد.

,

دردیداری که درآذر91صمدی با شرافتی فرماندار سابق شهرستان داشت ،قول تامین اعتبار مرکز شماره 2داده شد اما پس از گذشت چند سال ،این قول عملیاتی نشد .

,

مجددا در دیداری که درآذرماه93مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با کهن ترابی فرماندار قاین داشت این موضوع مطرح وخواستار راه اندازی مرکز شماره 2کانون فرهنگی شدند.

,

, ,

کهن ترابی فرماندار قاین دراین دیدار حمایت خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: با توجه به تأکیدات دکتر جواد هروی نماینده مردم قاینات پی‌گیری‌های لازم را در خصوص راه اندازی و ساخت دومین مرکز فرهنگی هنری در شهرستان قاین انجام خواهد داد.

,

اکنون چند سال از قولی که برای کودکان ونوجوانان توسط مسئولین شهرستان داده شده است گذشته است واین قول عملیاتی نشده است .

,

در7مرداد95خبرنگارنسیم قائن دراین زمینه مصاحبه ای با امینی معاون عمرانی وفرمانداری قاین داشت ودر پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای پروژه کانون داریدگفت: در طول 2سال اخیر با توجه به کمبود اعتبارات دولتی پروژه جدیدی برای شهرستان تعریف نشده است.

, نسیم قائن,

وی افزود: با توجه به این وضعیت اقتصادی دولت، تعریف پروژه جدید براساس ضوابط قانون بودجه با محدودیت مواجه است واولویت با پروژه های نیمه تمام شهرستان است .

,

امینی دراین مصاحبه اعلام کرده بود که  برای ساخت مرکز شماره 2کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باید زمین مورد نیاز توسط مسکن وشهرسازی ویا شهرداری وشورای شهر قاین تامین شود لذا این موضوع در دستورکار قرار خواهدگرفت ومکاتبات لازم برای دریافت زمین انجام خواهد شد وامیدواریم در سال های آتی بتوانیم این پروژه را نیز با همکاری مسئولین استان وشهرستان کلید بزنیم.

,

با تقسیم اعتبارات سال 96بازهم اعتباری به این پروژه که یکی از قول های مسئولین شهرستان چه در دیدار با مسئولین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان وچه در بازدید هایی که از محل کانون شماره 1داشتند وقول پیگیری وراه اندازی مرکز شماره 2داده شده بود اختصاص نیافت.

,

خبرنگار نسیم قائن  برای پیگیری این موضوع در سال جاری  به سراغ مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رفت .

, نسیم قائن,

وی دراین زمینه به خبرنگارما گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده مسکن وشهرسازی برای واگذاری زمین با کانون همکاری می کند.

,

, ,

مدیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  افزود: سال گذشته اعتباری خاص مرکز شماره 2نداشتیم اما با عنایت وتوجه ویژه فرماندار 48میلیون تومان از اعتبارات سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تخصیص یافت وکتابخانه سیار روستایی راه اندازی شدکه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است وهمچنین تعمیراتی نیز درمرکز فعلی انجام شده است.

,

صیفی گفت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت به خصوص در بافت جدید شهر قاین یکی از نیاز های اصلی ما دراین مناطق راه اندازی مرکز شماره 2کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که این موضوع در دستور کار مسئولین شهرستان بود ومدیرکل کانون استان نیز موافق اجرای آن بودندو امسال هم ازسوی مسئولین شهرستان توجه ویژه ای شده بود ومعاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار به جد پیگیر موضوع بودند ، اما سیاستهای جدید دولت مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام باعث شد که این طرح امسال هم در دستور کار قرار داده نشود.

,

صیفی گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قاین 3210عضودارد وبیش از11656جلد کتاب دراین فضا موجود است.

,

 

,

امینی معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداردر گفتگو با خبرنگار ما گفت:با توجه به این که در سال جاری شروع پروژه های جدید با محدودیت مواجه است وحداکثر10درصد اعتبارات شهرستان برای پروژه های جدید گذاشته می شود لذا اولویت را در تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان که سالیان سال است رها شده است قراردادیم .

,

, ,

وی افزود: در حال حاضر پروژه های فرهنگی شهرستان از جمله تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد،فنی وحرفه ای خواهران،کتابخانه عمومی وکتابخانه های روستایی در اولویت قراردارند .

,

امینی با بیان این که در طی دوسال اخیر اهمیت زیادی برای بخش فرهنگی کودکان نیز قائل شده ایم گفت: امسال نیز 100میلیون برای تعمیرات وتجهیز ونوسازی و وسایل اداری برای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قاین اعتبار گذاشته شده است وقطعا مرکز شماره 2کانون جزء اولویت های شهرستان قراردارد اما آنچه که مسلم است برای ایجاد وراه اندازی یک پروژه جدید بایستی حداقل 50درصد اعتبارات دربرنامه گذاشته شود وحداقل طی 2سال این پروژه ها به بهره برداری برسد که با توجه به محدودیت اعتباری که داریم لذاگذاشتن 50درصد اعتبار برای این پروژه در سال جدید مقدور نبود .

,

وی افزود: با توجه به رایزنی های انجام شده اداره مسکن وشهرسازی با واگذاری زمین در محدوده هزارواحدی موافقت کرده است وقطعا برای زمین پروژه مشکلی نخواهیم داشت اما آنچه که مسلم است حداقل برای ساخت این مجموعه در زمینی به متراژ500مترمربع 1میلیارد تومان نیاز است که باید 50درصد اعتبارآن در اعتبارات شهرستان لحاظ شود که به دلیل محدودیت اعتباری ودر اولویت بودن پروژه های نیمه تمام درسال جاری نتوانستیم این پروژه جدید را در دستور کار قراردهیم ولی قطعا در سال آتی جزء اولویت های اول ما خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه