اخبار داغ

گامی برای ماندگاری حیات وحش قلب ایران؛

روز ملی «پارک سیاه کوه» در تقویم کشور ماندگار می شود

روز ملی «پارک سیاه کوه» در تقویم کشور ماندگار می شود
فعال محیط زیست گفت: تصمیم گرفته شد تا برای توجه بیشتر به پارک سیاه کوه با برنامه ریزی برای یک جشن و دعوت از مسئولین روزی را در تقویم به اسم این پارک به ثبت برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندیست که زمزمه هایی مبنی بر ثبت روز ملی پارک سیاه کوه در تقویم در فضای مجازی و از زبان فعالان عرصه محیط زیست بگوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد رضا اقبالی  پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان در مصاحبه با اردکان گویا گفت: پارک ملی سیاه کوه پارکی در شمال ایران است که در حدود 26 کیلومتری اردکان و در موقعیتی شبه جزیره وار قرار گرفته است که از چند جهت توسط باتلاق و کویر احاطه شده است و فقط یک راه برای ورود به آن منطقه وجود دارد. این پارک دارای گونه های گیاهی فراوانی است که از نظر حفاظت با امکانات کم میتوان آن را حفظ کرد.

, اردکان گویا,

پدر پارک سیاه کوه اردکان افزود: ما باید چنین محیط هایی را به عنوان بانک ژنتیک ایران حفظ کنیم. در این پارک 10 گونه جانوری نادر در دنیا زندگی می کنند که در این مکان زادآوری دارند. برای مثال هوبره در این مکان جوجه می کند و وجود یوزپلنک تایید شده است.

,

این پزشک متخصص عنوان کرد: این پارک حدود 9 سال است که به پارک ملی تبدیل شده است و از نظر قوانین کشوری باید حدود 29 نگهبان ومامور و امکانات بالایی داشته باشد اما متاسفانه فقط روی کاغذ به پارک ملی مشهور است و از کمترین امکانات محروم است.

,

وی در خصوص علاقه ی زیاد خود به احیای این پارک تاکید کرد: نمی توان گذاشت تا نسل یوزپلنگ ایرانی همانند نسل شیر ایرانی از بین برود و قرار نیست بعد از منقرض شدن نسلی نادر از حیوانات خدا باز آنها را خلق کند. ما باید تلاش کنیم آنچه را که گذشتگان به ما تحویل داده اند بهتر از قبل به نسل آینده تحویل دهیم و من نیز به همین دلیل زندگیم را وقف طبیعت کردم تا بتوانم زمین را برای نوه های خودم و نوه های شما حفظ کنم.

,

فعال محیط زیست  در خصوص ثبت این روز در تقویم گفت: ما تصیم گرفتیم تا برای توجه بیشتر به این پارک با برنامه ریزی برای یک جشن و دعوت از مسئولین روزی را در تقویم به اسم پارک سیاه کوه اردکان به ثبت برسانیم و با این کار حداقل یک روز بتوانیم توجه مسئولین را به این پارک بیشتر کنیم و مردم نیز بدانند که همچین مکان نابی در ایران وجود دارد.

,

وی اظهار داشت: هنوز روز مشخصی برای نام گذاری پارک سیاه کوه مد نظر نیست اما این جشن به احتمال زیاد در خانه پدری بنده در احمد آباد برگزار می شود که هم دارای فضای مناسبی است و هم امکانات کافی برای پذیرایی از مدعوین و مهمانان دارد.

,

مدیر انجمن شیفتگان طبیعت در خصوص مدعوین این مراسم گفت: مدعوین این مراسم نیز مشخص هستند، طبیعت دوستان و مسئولان محیط زیست و ادارات اردکان و جمع عظیمی از دوستداران محیط زیست اردکان هستند.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه