اخبار داغ

جای خالی فرهنگ"سینما"یی درگیوی/وقتی دست مردم به"عمار"نمی رسد

جای خالی فرهنگ"سینما"یی درگیوی/وقتی دست مردم به"عمار"نمی رسد
شهر گیوی از چالش های نخست حوزه فرهنگ سینمایی رنج می برد، نبود یک خانه سینما یا تماشا خانه در مرکز شهر که درصد بیشتری از فرهنگ ایرانی و اسلامی را به جامعه انتقال می دهد، بیش از پیش احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، در عصر امروز و با تبادل اطلاعات و ارتباطات، عرضه محصولات فرهنگی در گوشه و کنار شهر برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم جایی ندارد؛ فروش و کرایه فیلم در کلوپ ها جای خود را به شبکه های اجتماعی و ... داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

اکثراً مخاطبان اصلی فیلم و سینما جوانان هستند که اینک با علم روز دنیا عجین شده(فضای مجازی و شبکه های اجتماعی) و اوقات فراغت خود را سپری می کنند و شاید به نیاز های فرهنگی خود که در بلند مدت تاثیر گذار است نیز بی توجه باشند.

,

فرهنگ در حوزه سینما و تلویزیون بطبع تاثیرات مختص خود را داشته و شاید اگر جذابیت ماوراء محتویات شبکه های اجتماعی و ماهواره ها را داشته باشد، جوان را مجذوب خود می کند.

,

این روزها غرب با تدارک بیش از 500 شبکه فارسی زبان و با هزینه هزاران میلیارد دلاری جهت جذب جوانان ایرانی تلاش می کند و اگر بدون اغماض سخن بگوییم موفقیت هایی را نیز به دست آورده است.

,

بی شک برای جبران کمبود های فرهنگی می بایست آتش به اختیار مد نظر رهبری را عملیاتی کنیم؛ اما پیشتر لازم است حداقل ملزومات و زیرساخت های برخورد متقابل را در جامعه فراهم آوریم.

,

حال جذابیت بخشیدن به تولید محتوای رادیو و تلویزیون و فراهم ساختن دیگر ملزومات فرهنگی خاصه اجتماع و خانواده می تواند نخستین گام های موثر در این خصوص باشد.

,

بطبع این امور فرا منطقه ای تلاش مسئولان ارشد کشوری را می طلبد تا القای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مد نظر رهبری را در سطح جامعه احیا کنند.

,

اقدامات شاید کوچک ولی موثر در یک منطقه می تواند تاثیرات موثری در حوزه فرهنگ داشته باشد؛ شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی از چالش های نخست حوزه فرهنگ سینمایی رنج می برد و نبود یک خانه سینما یا تماشا خانه در مرکز شهر که درصد بیشتری از فرهنگ ایرانی و اسلامی را به جامعه انتقال می دهد، بیش از پیش احساس می شود.

,

شاید ایجاد و احداث "سالن سینما" در این شهرستان کمی دور از انتظار باشد و مسئولین، دیگر کاستی های فرهنگی شهرستان را مهمتر از این ظرفیت قلمداد کنند؛ اما وجود ظرفیتی چون سالن ارشاد و سالن اندیشه که زیرساخت تجهیز امکانات یک تماشا خانه را برای اهالی دارد، می تواند بخش عمده فرهنگ سینمایی اهالی منطقه را تامین کند.

,

فیلم های جشنواره عمار، فیلم های فاخر انقلابی، فیلم های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، فیلم های اجتماعی و خانوادگی و ...، در اکثر شهر ها و استانها اکران می شود، در برخی از مناطق سالن اجتماعات و حسینیه ها برای میزبانی از اهالی تدارک دیده می شود.

,

هم اکنون جای خالی فرهنگ "سینما"یی در گیوی بیش از پیش احساس می شود، مسئولین امر می توانند با تدارک سالن های مذکور و هماهنگی های صورت گرفته نیاز های فرهنگی روز مره اهالی این منطقه را در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی فراهم سازند.

,

این اماکن فرهنگی علاوه بر آموزش و نهادینه کردن فرهنگ در بین افراد جامعه، مسائل و مشکلات منطقه را نیز در قالب هنرهای مختلف به مردم شناسانده  و مسئولان را هم به طور مستقیم یا غیر مستقیم در جریان این مشکلات قرار می دهد.

,

هم اینک مردم شهرستان کوثر با وجود استعدادهای فراوان هنرمندان، درخشش آنها در جشنواره های استانی و هنردوستان فراوان از داشتن یک مرکز فرهنگی اعم از سینما، تئاتر شهر و محلی مناسب برای آموزش و ساماندهی انجمن های هنری محروم هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه