اخبار داغ

فرمانده سپاه شاهرود خبر داد:

تجاری سازی هشت طرح در مرکز رشد شهید تهرانی مقدم/ حمایت از تجاری سازی و تولید انبوه 11 طرح دیگر در دست اقدام است

تجاری سازی هشت طرح در مرکز رشد شهید تهرانی مقدم/ حمایت از تجاری سازی و تولید انبوه 11 طرح دیگر در دست اقدام است
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به تجاری سازی و تولید در مقیاس صنعتی هشت طرح در مرکز رشد شهید تهرانی مقدم سپاه شاهرود گفت: حمایت از تجاری سازی و تولید انبوه 11 طرح دیگر نیز در دست اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه شاهرود در گفتگو با نسل شاهوار مسجد محور بودن برنامه های بسیج، رویکرد اجتماعی بسیج در حوزه محرومیت زدایی و ارائه خدمات به محرومان، محصول محوری و اثرسنجی و رویکرد فرهنگی و اقتصاد مقاومتی را از اولویت های برنامه های سازمان بسیج در سال 96 عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی در تشریح گزارش فعالیت های انجام گرفته در بخش بسیج سازندگی و اردوهای جهادی گفت: در طول چند ماه گذشته 6 هزار و 400 نفر روز کار سازندگی در زمینه عمرانی و خدمات رسانی بهداشتی و کشاورزی در قالب اردوهای جهادی انجام گرفته است.

,

حمایت از مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی یکی از ماموریت های بسیج سازندگی است

, حمایت از مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی یکی از ماموریت های بسیج سازندگی است,

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه یک هزار و 100 دانش آموز در قالب اردوهای طرح هجرت برای بازسازی مدارس اعزام شدند و تا پایان تابستان این رقم به هزار و 800 نفر روز خواهد رسید اظهار کرد: تا کنون دو هزار و 300 نفر روز دانشجو در قالب هشت گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان شاهرود و خارج استان اعزام شدند و تا پایان تابستان به پنج هزار و 700 نفر روز در قالب 16 گروه جهادی خواهد رسید.

,

دامغانی با اشاره به توانمند سازی 140 نفر از بسیجیان برای اشتغال زایی که تا پایان سال نیز به 360 نفر افزایش خواهد یافت افزود: 24 جلسه طرح همگام با کشاورز با هدف افزایش دانش و آگاهی کشاورزان و افزایش بهره وری کشاورزی در مناطق مختلف روستایی برگزار شد و تا پایان سال به 40 جلسه نیز افزایش خواهد یافت.

,

وی حمایت از مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از ماموریت های بسیج سازندگی عنوان و بیان کرد: دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای عرضه محصولات خانگی و با هدف ایجاد بستر فروشی برای محصولات و صنایع دستی هنرمندان شهرستان شاهرود برپا شده است و برگزاری دو نمایشگاه دیگر نیز تا پایان سال در دستور کار است ضمن اینکه یک نمایشگاه دائمی به نام «دسترنج» در کانون جوانان بسیج دایر است.

,

اعزام 33 اکیپ تخصصی بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهرستان شاهرود

, اعزام 33 اکیپ تخصصی بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهرستان شاهرود,

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به انتخاب دهستان خارتوران منطقه بیارجمند در قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاهای استان عنوان کرد: سه دهستان محروم در سطح استان سمنان شناسایی و به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد که از شهرستان شاهرود دهستان خارتوران بخش بیارجمند انتخاب شد.

,

دامغانی لایروبی قنوات در 15 روستا، ساخت خانه عالم در سه روستا، ساخت غسال خانه در 7 روستا، ساخت سرویس بهداشتی در 5 روستا، مرمت و بازسازی مساجد در 15 روستا و اقدامات انجام گرفته در خصوص رفع مشکل آب بخش بیارجمند را از جمله فعالیت های انجام گرفته در دهستان خارتوران بیارجمند در طول این مدت عنوان کرد.

,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اعزام تیم ها و اکیپ های تخصصی بهداشتی و درمانی به روستاها و مناطق محروم و دور افتاده شهرستان شاهرود افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 17 تیم تخصصی پزشکی، دندان پزشکی، مامایی، روانشناسی به روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان شاهرود اعزام شده و به بیش از دو هزار و 200 نفر از مردم این مناطق ارائه خدمات داده است که ارزش ریالی آن به سه میلیارد و 500 میلیون ریال می رسید.

,

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه 16 تیم تخصصی بهداشتی و درمانی دیگر نیز تا پایان سال به روستاها و مناطق دور افتاده و کم برخوردار شهرستان شاهرود اعزام خواهند شد یادآور شد: برپایی یک بیمارستان صحرایی در فصل پاییز در یکی از مناطق محروم و دور افتاده شهرستان شاهرود در دست اقدام و پیگیری است.

,

اجرای 90 شب برنامه بوستان سلامت در پارک ها و بوستان های شاهرود

, اجرای 90 شب برنامه بوستان سلامت در پارک ها و بوستان های شاهرود,

دامغانی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سپاه شاهرود گفت: هیچ دستگاهی در شهرستان در حیطه نشاط اجتماعی به اندازه بسیج کار نکرده و اجرای برنامه نداشته است که نمونه بارز آن اجرای 90 شب برنامه بوستان سلامت برای عموم مردم در 4 پارک و بوستان شاهرود است.

,

وی با اشاره به اجرای موفق نمایش فصل شیدایی همزمان با دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود اظهار کرد: اجرای این نمایش در ایجاد نشاط اجتماعی معنوی در شهرستان بسیار اثر بخش بود و استقبال بی نظیر مردم از این نمایش بار دیگر عشق و ارادت مردم این شهرستان را اهلبیت علیهم السلام نشان داد و ثابت کرد که اگر برنامه های فرهنگی خوب در سطح شهر اجرا شود مردم نیز استقبال خواهند کرد.

,

فرمانده سپاه شاهرود سالم سازی جنگل ابر با حضور 200 نفر از بسیجیان در روزهای پایانی هفته و تعطیلات بین هفته در این منطقه را از دیگر برنامه های فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی با راه اندازی مقر کتاب در کانون جوانان بسیج و حضور خواهران در پاساژهای سطح شهر و مطب پزشکان و امانی دادن کتاب ها به فروشندگان و منشی های خانم از دیگر برنامه های فرهنگی است که ضمن افزایش سرانه مطالعه بازخوردهای بسیار خوبی را نیز تا کنون داشته است.

,

دامغانی اجرای طرح محله اسلامی در دو شهرک شهید بهشتی و ولیعصر شاهرود و انجام اقدامات زیرساختی برای رفع محرومیت از این دو شهرک توسعه نیافته، اجرای طرح سفیران نور با هدف عمق بخشی به اعتقادات و با اعزام گروه های فرهنگی و گروه های روحانی به مناطق دور افتاده و کم برخوردار و اجرای طرح حوضچه آرامش با هدف کاهش آمار طلاق در شهرستان شاهرود را از دیگر برنامه های فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود عنوان کرد.

,

هشت طرح مخترعان شاهرودی در مرکز رشد تهرانی مقدم سپاه شاهرود تجاری سازی شد

, هشت طرح مخترعان شاهرودی در مرکز رشد تهرانی مقدم سپاه شاهرود تجاری سازی شد,

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار نسل شاهوار در خصوص فعالیت های علمی انجام گرفته توسط سپاه شاهرود گفت: تجاری سازی و تولید در مقیاس صنعتی هشت طرح، حمایت از 11 طرح دیگر که در شرف تجاری سازی و تولید انبوه است، حمایت از 20 طرح و ایده اولیه و راه اندازی پایگاه علمی شهید غلام حسین بسطامی از جمله فعالیت های انجام گرفته در مرکز رشد شهید تهرانی مقدم سپاه شاهرود است.

, نسل شاهوار,

بسیج و رسانه شاهرود راه اندازی می شود

, بسیج و رسانه شاهرود راه اندازی می شود,

دامغانی با اشاره به راه اندازی بسیج و رسانه در شاهرود گفت: بسیج و رسانه تا کنون در مرکز استان فعالیت داشت و اگر از شهرستان ها هم عضوگیری داشت سازماندهی آن در مرکز استان بود.

,

وی اظهار کرد: بسیج و رسانه نیز یکی از اقشار بسیج است و یکی از اهداف آن انسجام بخشی خبرنگاران و اهالی رسانه است که در عرصه بسیج فعالیت می کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه