اخبار داغ

پاسخی به جوابیه آموزش و پرورش؛

چرا باید دهان منتقدان بی شناسنامه را ببندید

چرا باید دهان منتقدان بی شناسنامه را ببندید
چگونه ممکن است رسانه هایی که نه استانداردهای حرفه ای را رعایت می کنند، نه اعتبار دارند و نه مخاطب؛ به اذعان خود شما بتوانند با پروپاگاندای رسانه ای موجب عزل مدیرکل یکی از مهمترین اداره کل های استان بوشهر شوند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امسال هم با نزدیک شدن به روز خبرنگار باز دستگاه های دولتی دست به کار شدند تا به نوبه خود از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این روز تقدیر کنند! دستگاه هایی که برخی از آنها در طول سال جاری و بارها در مقابل نقد رسانه به شکل چماق به دست ظاهر شده بودند تا مطالب نویسنده ما را پایین بکشند یا حتی در برخی موارد دست به دامن شکایت های قضایی می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

اما همین دستگاه ها نیز تلاش کردند در این روز به نوعی خود را دوست رسانه ها معرفی کنند، دوستی که فقط دوست دارند از او تعریف کند.

,

خلاصه در برخی از این جلسات تنها رسانه هایی دعوت می شدند که جزو هم حزبی های آن اداره بودند یا اینکه اگر هم در حزب آنها نبودند حداقل جزو منتقدان آن دستگاه محصوب نمی شوند.

,

در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی سپاس به عنوان یکی از پایگاه های خبری جریان انقلاب و تعدادی دیگر از رسانه های منتقد دولت به دلیل نقد آموزش و پرورش در طول این یک سال به سبب سیاست زدگی بخش هایی از آموزش و پرورش استان مورد توجه روابط عمومی این اداره کل قرار گرفته اند و در جلسات رسانه ای و روز خبرنگار که توسط این اداره برگزار می شود دعوت نمی شوند.
با تماس تلفنی که با اقای اجرایی مسئول روابط عمومی این اداره کل گرفته شد پاسخ قانع کننده ای برای عدم دعوت دریافت نشد.

,
,

حال روابط عمومی این اداره کل پاسخی به نقد  پایگاه خبری سپاس در متنی فرافکنانه با نام جوابیه منتشر کرده است و سعی دارد توپ را در زمین رسانه های منتقد بیندازد.

,

جالب توجه است که در متن جوابیه آموزش و پرورش آمده است: " شائبه ی سیاسی کاری در اداره کل آموزش و پرورش استان سخنی است کذب و بی پایه که فاقد مستندات متینی است و تا کنون در تمامی برنامه ها و نشست های خبری، رسانه ها فارغ از گرایش ها و سلایق سیاسی و با توجه به وجه حرفه ای اطلاع رسانی آنان دعوت صورت گرفته است."

,

آیا حضور تعداد کثیری از معاونین و رئیس ادارات آن اداره کل در ستاد انتخاباتی روحانی مصداق سیاسی کاری نیست؟ آیا دعوت نکردن از تعداد کثیری از رسانه های فعال منتقد آموزش و پرورش مصداق سیاسی کاری نیست؟

,

در متن روابط عمومی آمده است: " مدعیانی که اینک دم از اصول گرایی و حقیقت می زنند گویی فاقد اصولی اند که باید بدان پایبند باشند." آیا حمایت از منافع مردمی که فرزندانشان را به شما سپرده اند تا آنها را پرورش دهید خلاف احوال است؟ آیا انتقاد از ضعف های قابل حل آموزش و پرورش استان خلاف اصول است؟ آیا حمایت از منافع اصحاب رسانه منتقد خلاف اصول است؟

,

در ادامه متن جوابیه آمده است: " رسانه هایی که از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم و مدیریت آن در آموزش و پرورش گویی در اقدامی مشترک کمر بسته اند که ازکوچکترین اشکالات در مدارس کوهی از معضلات بسازند و البته ما آنها را به رسمیت شناخته ایم.به آنها پاسخ داده ایم و آنها بدون التفات به قانون و اخلاق رسانه ای از درج بسیاری از پاسخ های ما امتناع ورزیده اند."

,

جای سوال است که مشکلات کلیدی آموزش و پرورش در بحث اموزش و مسائل مربوط به دانش آموزان و فرهنگیان مسائل کوچک است؟

,

دوستان روابط عمومی آموزش و پرورش چرا مشکلات عظیم آموزش و پرورش استان را که مردم با گوشت و پوست و استخوان حس می کنند کم رنگ می بینید؟

,

حرف ما این است که وقتی اداره کل آموزش و پرورش دست جمعی ستاد انتخاباتی یک نامزد را اداره می کند، فردا نمی تواند چشم خود را به سلایق مختلف در آموزش و پرورش ببندد؟

,

به راستی چرا بسیاری از مدیران مدارس بخاطر داشتن سلیقه متفاوت شما با وجود توانمدی عزل شده اند؟

,

شما در مطلب خود ذکر کرده اید که رسانه ها باعث عزل مدیر کل پیشین شده اند، آیا به راستی وزارت خانه آموزش و پرورش اینقدر بی در و پیکر است که با درج یک مطلب مدیر کل سینه چاک خود را عزل کند یا نه، برخی از نمایندگان جریان اصلاحات نظرشان به کسان دیگر بود و زیر پای همفکرخود را جارو کردند.

,

شما، ما را بی شناسنامه می خوانید انگار این سیاست ازصدر تا ذیل دولت در جریان است و منتقدانتان بی شناسنامه هستند و باید دهانشان را ببندید و در جلسات هم دعوت نشوند و بایکوت خبری کنید.

,

از دیگر سو شما می گویید: "البته طبیعی و بدیهی است که هر سازمان برای پراکنش و گسترش بیشتر برنامه های خود خبرهای خود را، بیشتر با رسانه هایی به اشترک گذارد که دارای اعتبار، پیشینه، تعداد مخاطبان، استاندارهای حرفه ای، اثرگذاری برجامعه و ملاک های تخصصی (و نه جناحی و سلیقه ای) باشد و اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن احترام به همه رسانه ها و دعوت از آنان در برنامه های پیش روی، خبرگزاری های رسمی و رسانه های دارای ملاک های مزبور را در اولویت نشست های خبری خود قرار داده بوده است."

,

حال چگونه ممکن است رسانه هایی که نه استانداردهای حرفه ای را رعایت می کنند، نه اعتبار دارند و نه مخاطب؛ به اذعان خود شما بتوانند با پروپاگاندای رسانه ای موجب عزل مدیرکل یکی از مهمترین اداره کل های استان بوشهر شوند!

,

از دیگر سو شما که ما را بی شناسنامه و بدون مخاطب می دانید چرا در گفت و گو با یک خبرنگار اصرار بر عدم درج نقد این رسانه داشتید؛ براستی چرا از نقد هراس دارید و منتقدان را غیر حرفه ای و دارای ژن نامرغوب و خود را دارای ژن مرغوب می دانید.

,

انگار مجید اجرایی نویسنده کتاب ژن مغلوب که سابقه طولانی فعالیت های سیاسی غلیظ در جریان اصلاحات دارد و سالیانی در رسانه های زنجیره ای اصلاحات قلم به دست بوده است روح رسانه ای خود را از دست نداده و فقط رسانه های جریان خود را معتبر می داند.

,

ایشان برعکس اثر خود دارای ژن مغلوب نیست بلکه خود را دارای ژن مرغوب و دیگران را دارای ژن نامرغوب می داند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه