اخبار داغ

گزارش دانا از دومین روز بررسی صلاحیت کابینه دوازدهم؛

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کشاورزی/ لاهوتی: خودکفایی گندم حقیقت ندارد/ احمدی: وزیر مدیران بازنشسته را کاهش دهد

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کشاورزی/ لاهوتی: خودکفایی گندم حقیقت ندارد/ احمدی: وزیر مدیران بازنشسته را کاهش دهد
چهارمین جلسه علنی بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هم‌اکنون 241 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کُرسی 49 نماینده مجلس خالی است.

,

نمایندگان در این جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را ادامه می‌دهند.

,

وکلای ملت روز گذشته و در اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، برنامه‌های وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد رسیدگی قرار دادند.

,

* برای مشاهده متن کامل اخبار روی تیتر آن ها کلیک کنید.

, * برای مشاهده متن کامل اخبار روی تیتر آن ها کلیک کنید.,

بررسی ساعات برگزاری جلسات رأی اعتماد

, بررسی ساعات برگزاری جلسات رأی اعتماد, بررسی ساعات برگزاری جلسات رأی اعتماد, بررسی ساعات برگزاری جلسات رأی اعتماد,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان، در نشستی غیرعلنی به بررسی چگونگی رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی و ساعات برگزاری جلسات رأی اعتماد رأی اعتماد پرداختند.

,

علی لاریجانی رئیس مجلس در این نشست غیررسمی توضیحاتی در مورد ساعات برگزاری مراسم رأی اعتماد در پارلمان مطرح کرده است.

,

ساعات بررسی صلاحیت وزریران پیشنهادی در مجلس 35 ساعت است و رئیس مجلس در این نشست بیان کرده که 23 ساعت دیگر از این بررسی‌ها باقی مانده است.

,

 

,

مخالفت مطهری با وزیر پیشنهادی اطلاعات

, مخالفت مطهری با وزیر پیشنهادی اطلاعات, مخالفت مطهری با وزیر پیشنهادی اطلاعات, مخالفت مطهری با وزیر پیشنهادی اطلاعات,
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل امروز مجلس با وزارت اطلاعات این است که به خاطر وضعیت موجود وزیر اطلاعات نمی‌تواند به بسیاری از سوالات ما نمایندگان پاسخ دهد.
,
 
,
علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (25 مرداد ماه 96) در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالفت با وزیر اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشتر به خاطر حاشیه از یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات کشور است.

وی افزود: ما نقص ساختاری در حوزه اطلاعات داریم که باعث کاهش قدرت نظارت مجلس و تضییع حقوق ملت مصرح در فصل سوم قانون اساسی شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این مخالفت دفاع از حقوق مجلس و مردم است این نقص ساختاری عبارت است از تداخل مسئولیت‌ها و وظایف نهادهای اطلاعاتی مختلف که منجر به پاسخگو نبودن در برخی امور شده است.

 

اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

نماینده کرج در مجلس گفت: کشف بیش از 300 تُن مواد مخدر سنتی و صنعتی و متلاشی کردن هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت:  وزارت اطلاعات یکی از ارکان امنیتی کشور است و در دنیای معاصر مفهوم امنیت فیزیکی و روانی با مأموریت این وزارتخانه گره خورده است؛ از آنجایی که سربازان گمنام امام زمان (عج) وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و همچنین برتری اطلاعاتی که وزارت اطلاعات دارد و نیز با جریان‌های نفوذی به خوبی برخورد می‌کند، فلذا یک امنیت روانی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: وزارت اطلاعات افتخار بزرگی برای کشور در کنار سایر نیروهای مسلح است، وزارت اطلاعات در کنار ارتش و سپاه یک جزیره امنیت برای جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اند؛ یکی از سرمنشأهای ایجاد امنیت در کشور آقای علوی است که نقش پدری را در وزارتخانه ایفا می‌کند و وی یک عالم مجاهد است که در 4 سال رسالت خود توانسته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود 620 مورد پرونده اختلاس و ارتشاء توسط وزارت اطلاعات در سراسر کشور تشکیل شده است، با تشکیل این پرونده‌ها 37 هزار میلیارد از پول بیت‌المال بازگشت داده شده است؛ وزارت اطلاعات در شناسایی بدهکاران بانکی تلاش فراوانی دارد، 200 نفر قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند که 13.5 هزار میلیارد میزان کشفیاتی بوده که این هم یکی از افتخارات وزارت اطلاعات است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه 300 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط وزارت اطلاعات کشف شده است، یادآور شد: هزار و 337 باند اشرار و مواد مخدر از توسط وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم شده است، وزیر اطلاعات آرامش خوبی بر فضای عمومی این وزارتخانه حاکم کرده است، برخی از پرسنل این وزارتخانه در دولت گذشته بالاجبار بازنشسته شدند که سرمایه نظام بودند اما آقای علوی با تشکیل کمیته‌ای خاص برخی از آنها که آلوده مفاسد اقتصادی نبودند را به بدنه وزارت اطلاعات بازگرداند.

وی همچنین گفت: 120 گروه تروریستی که قصد انفجار در کشور داشتند توسط وزارت اطلاعات کشف و منهدم شدند، آقای علوی و زیرمجموعه وی همکاری مناسبی با اطلاعات سپاه دارد، این موضوع باعث برتری اطلاعاتی کامل در کشور شده است.

بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اشراف اطلاعاتی وزیر پیشنهادی اطلاعات در امور داخلی و خارجی گفت: اقتدار امروز نظام در خارج از مرزها، محصول یک هماهنگی پس‌پرده با محوریت ولایت است.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که دستور آن ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود، از سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان مدیری متدین، ولایتمدار، برخوردار از سعه صدر، قاطع و سریع در تصمیم‌گیری یاد کرد و گفت: در چند سالی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ایشان ارتباط داشتیم، بارها موارد ارجاعی کمیسیون را با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌کرد. 

وی معاونان علوی را نیز افرادی متدین و کارآمد برشمرد و اظهار داشت: چون در برخی سازمان‌ها فرد قدرت می‌یابد، بیش از هر فرد دیگری باید در نظر داشته باشد که «عالم محضر خداست».

بروجردی با اشاره به اشراف اطلاعاتی علوی در امور داخلی و خارجی گفت: کارهای نیروی قدس سپاه در خارج از مرزها منحصر به فرد و الگوست، اما نیروهای اطلاعاتی ما نیز در آن نقش دارند. 

وی با ذکر این نکته که شورای هماهنگی اطلاعاتی وجود دارد و هر هفته نیز تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: شاید اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که طبیعت یک نظام است، اما اگر اقتدار امروز به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده یک هماهنگی با محوریت جایگاه ولایت وجود دارد.

 

علوی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم:

وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و ارزش‌های اخلاقی و قوانین مقدس جمهوری اسلامی در همه جا از جمله برخورد با متهمین انجام می‌گیرد.

سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه رای اعتماد کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازان مومن،‌ متعهد، فداکار و در یک کلمه ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند.

وی افزود: در این مدت 4 سالی که بر وزارت اطلاعات گذشت اهتمام برحفظ استقلال وزارت و عدم وابستگی جناحی در آن و کار انجام کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی بود، وزارت اطلاعات در این مدت تلاش کرد کار اطلاعاتی مردم پایه با مشارکت آحاد ملت، دانش پایه با تقویت بنیه علمی کارکنان این وزارت که در حال حاضر چندین هزار نفر در تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکتری در رشته‌های مورد نیاز وزارت در حال تحصیل هستند که همراه با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان با بهره‌گیری از علوم و فنون مختلف وزارت موفق به ارائه عملکردی فاخر و دانش پایه اطلاعاتی در آینده شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: به لطف پروردگار تا جایی که به وزارت اطلاعات مربوط بوده در تحکیم امنیت اقتصادی گام برداشتیم چون بر این باوریم که فعالان اقتصادی مانند گنجشک‌هایی هستند که بر روی یک درخت نشسته‌اند که اگر شلیکی به یک گنجشک شود بر درخت سایر گنجشک‌ها باقی نمی‌مانند. لذا ما با یک فعال اقتصادی برخورد انقباضی کنیم تمام فعالان اقتصادی فرار می‌کنند. بنابراین وزارت اطلاعات سعی کرده با هیچ فعال اقتصادی چنین برخوردی نداشته باشد تا باعث فرار سرمایه نشود اما مسامحه با فساد اقتصادی هم نکرده‌ایم و هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی و هزاران هکتار تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و هزاران میلیارد قاچاق کالا و موارد بسیار زیاد فساد بانکی را شناسایی کردیم و با تدبیر به آنها این وزارتخانه برخورد کرده و حقوق مردم و بیت‌المال را مسترد کرده‌ است.

 

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی از عملکرد وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است، گفت: علوی وزارت اطلاعات را از سیاست‌زدگی خارج کرد.

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 مرداد) و در موافقت با سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خوشحالیم که وزارت اطلاعات به مدیری توانمند سپرده شده است. 

وی با تأکید بر اینکه وزارات اطلاعات باید به دور از سیاست‌زدگی اداره شود، اظهار داشت: درصدی از رضایتمندی از عملکرد وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر به بالاترین حد خود حدود 75 درصد رسیده است و نباید یادمان برود که تا دیروز این وزارتخانه در پایین‌ترین سطح رضایتمندی بود.

 

موافقت قاضی پور با وزیر پیشنهادی اطلاعات

نماینده ارومیه در مجلس گفت: دستگیری هزاران نفر از عناصر انقلاب از اقدامات مثبت علوی در وزارت اطلاعات است.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: آقای علوی نگاهی فرهنگی به امنیت دارد و مشکلات حاد امنیتی و سیاسی را به اجتماعی و اقتصادی تبدیل می‌کند و با آنها برخورد می‌کند، وی رفتار عاقلانه‌ای در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی در پیش گرفته و این اقدام وی باعث ایجاد آرامش در فضای امنیتی کشور شده است.

وی افزود: در زمان تصدی آقای علوی در وزارت اطلاعات، عملیات‌های موفق بسیاری انجام شده است، به عنوان نمونه در چند وقت اخیر، اطلاعات کل آذربایجان غربی در عملیاتی، سرکرده و سرگروه‌های ضدانقلاب را دستگیر کرد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم


ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: من هر چه برنامه آقای کرباسیان را بررسی کردم چیزی جز نظریه پردازی ندیدم.

وی افزود: حوزه اقتصاد عدد و رقم می‌خواهد، اهداف کمی می‌خواهد باید مشخص شود که امروز در کجا قرار داریم و بعد از 4 سال باید به کجا برسیم و سالیانه باید گزارش عملکرد بدهیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من به آقای کرباسیان هم گفتم متاسفانه اهداف کمی در برنامه‌ها مشاهده نکردم و وزیر پیشنهادی هم پذیرفت و حال اینکه وقت نداشته یا چیز دیگری است مشکل خودش است و شاید هم اعتقادش بر این است.

اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است

فریده اولاد‌قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 25 مرداد در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد ابتدائاً از وزرای پیشنهادی خواست به حرمت 7 مزار شهدای گمنام هنگام ورود به تالار آفتاب مجلس به مسئولیت سنگین خود دقت کنند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو بوده است، ثبات اقتصادی و تورم تک‌رقمی را از نتایج عملکرد دولت یازدهم برشمرد و با یادآوری اینکه رشد اقتصادی کشور از منهای 7 درصد در سال 91 به مثبت 12 در سال 95 رسیده است،‌ گفت: تورم در ایران در مقطعی به 40 درصد هم رسیده بود، اما امروز تک‌رقمی است.

بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:
انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند

 

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 25 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر امور اقتصاد و دارایی طی سخنانی بیان داشت: در بحث کسب و کار رتبه 152 را در 4 سال به 120 رساندیم اما همین رتبه 120 نیز رتبه قابل قبولی نیست.

وی ادامه داد: در بحث آزادی اقتصادی رتبه 155، در بحث مباحث کارآفرینی رتبه 85 و در بحث فلاکت اقتصادی متأسفانه هجدهمین اقتصاد دنیا معرفی شدیم.

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره آقای کرباسیان مطرح کنم، حاصل 25 سال شناخت مستقیم بنده از وی در حوزه عمل، تجربه و کار است، چرا که بنده از دوره سوم مجلس شورای اسلامی توفیق داشتم با رئیس‌جمهور، معاون اول و تعدادی از وزرا همکاری داشته باشم، به همین دلیل عرایضم براساس شناخت مستقیم از آقای کرباسیان است. 

وی افزود: معاونت قوانین مجلس زحمت بسیار خوبی کشیده و گزارش کارشناسی درباره تطبیق برنامه‌های وزرای پیشنهادی با وظایف قانونی وزارتخانه‌ها اسناد بالادستی منتشر کرده است؛ 18 صفحه به برنامه‌ها و خط مشی‌ها و استراتژی‌های آقای کرباسیان اختصاص داده شده است و کمترین انحراف در این گزارش مربوط به خط مشی‌ها و برنامه‌های آقای کرباسیان است. 

شهریاری تصریح کرد: این موضوع به آن معناست که آقای کرباسیان در ارائه برنامه از خودش چیزی خلق نکرده است، دستگاه‌های اجرایی مجری قوانین هستند و برنامه آقای کرباسیان در واقع همان سند چشم‌انداز بیست ساله، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است. قرار نیست چیزی خارج از مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های آقای کرباسیان گنجانده شود.

خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی بیان داشت: حوزه اقتصاد بحثی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: نامگذاری سال و 2 بار تکرار بحث اقتصاد مقاومتی در سال‌های 95 و 96 دلیل توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مقوله بسیار مهم است.من آقای کرباسیان را از سال‌های دور می‌شناسم و ارادات ویژه‌ای به ایشان دارم اما خب یکسری ابهامات و نقدهایی بود که به عنوان نماینده و  مطالبه‌گر از طرف مردم به عرض ایشان برسانم.

عبدالحمید خدری نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: فراهم ساختن شرایط توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار، تقویت رابطه اقتصادی خارجی در بهبود و ارتقای بهره‌وری، مشارکت در احیا و اصلاح نظام بانکی و تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی، گوشه‌ای از برنامه‌های آقای کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد است.

مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان با پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس برای سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مخالفت کردند.

رئیس مجلس در بیان پیشنهاد خود گفت: اگر نمایندگان موافق باشند 2 ساعت بعد از اذان مغرب نشست علنی داشته باشیم تا رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را ادامه دهیم.

اما وکلای ملت با 76 رأی موافق، 150 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 261 نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد لاریجانی مخالفت کردند.

بر این اساس، مجلس امروز هم مانند روز گذشته در 2 شیفت کاری صبح از ساعت 8 الی 13 و نوبت عصر از ساعت 14:30 دقیقه الی 19:30 دقیقه نشست علنی خواهد داشت.

کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد:

مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است

مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 25 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در تشریح برنامه‌های خود گفت: معتقدیم سیاست های اقتصاد مقاومتی و شعار سال مقام معظم رهبری راهگشای اصلی ترین مشکل اقتصادی مردم یعنی ضعف بنیه تولیدی رقابت پذیر و بیکاری گسترده است.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اساسی و دیرینه اقتصادی در 4 مشخصه مهم ساختاری-تاریخی اقتصاد ایران جای دارد، عنوان کرد: نفتی بودن اقتصاد ایرانی، دولتی بودن اقتصاد کشور، رانتی و غیرشفاف بودن و سیاست زدگی از اهم این مشکلات است پس اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و افزایش اشتغال برای جوانان خود باشیم چاره ای نداریم جز آنکه دست به اصلاحات ساختاری برای رفع مشکل تاریخی و دیرپای اقتصاد بزنیم.

وی در ادامه اصلاحات ساختاری نظام اقتصادی را کاری بزرگ و خطیر دانست و افزود: این کار در دولت یازدهم شروع شده و باید با شتاب بیشتر و قاطعانه ادامه پیدا کند و معتقدم مأموریت اصلی وزارت اقتصاد در 4  سال آتی عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در برنامه ششم تجلی یافته و حاصل تجربه درازمدت ملت ایران در آسیب شناسی اقتصاد کشور و راه های رفع آنها بوده و برنامه ششم توسعه برنامه ای میان مدت در چارچوب سیاست های بلندمدت و همگی در برنامه اقتصادی دولت دوازدهم که از سوی رئیس جمهوری ارائه شده است، تجلی یافته است.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در ابتدای دوره گذشته گفت که ما باید بانک‌ها را تعیین تکلیف کنیم و انشاالله در این دوره مسائل بانک حل شود اما نکته دیگر در این زمینه بحث سفارتخانه‌هاست که ما نسبت به عملکرد ضعیف آنها نقد جدی داریم و باید امور مربوط به آن را سامان ببخشیم.

پورمختار با بیان اینکه ما شاهد یک ضعف مفرط در ورارتخانه‌ها به دلیل عدم نظارت وزارت خارجه و کار خواستن از آنها هستیم، افزود: ما در زمینه بازاریابی و صادرات و واردات و مراوات مالی تجار مشکلاتی داریم و تجار بارها نسبت به این مسئله و نیز عدم همراهی سفارتخانه‌ها گله کرده‌اند اما اصلا برنامه‌ای در این زمینه وجود نداشته است.

 
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: مخالفتی در سخنان نمایندگان مخالف آقای ظریف ندیدم که این نشان از اقتدار دیپلماسی کشور ماست. 

وی افزود: موفعیت ما بر سیاست خارجی بسیار تقویت شده و ایران در بین کشورهای همسایه اثرگذارترین کشور منطقه به واسطه سیاست خارجی‌اش است.

پارسایی با بیان اینکه سفیران ما سفیرانی بسیار کارآمد هستند، اظهار داشت: همراهی تیم‌های اقتصادی ما در سفرهای ظریف گویای این حقیقت است که اقتصاد در وزارت خارجه مورد اهمیت واقع شده است.

 
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: با آغاز گفت‌وگوهای هسته‌ای و شروع رفت‌و آمدهای سیاسی با دیگر کشورها و گفت‌وگوهای سازنده و اغنایی آقای ظریف، راه برای موفقیت مذاکرات و به نتیجه رساندن آن هموار شد.

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت

سومین جلسه علنی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

نشست نوبت عصر امروز خانه ملت پس از تنفس 1.5 ساعته از ساعت 14:30 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 19:30 دقیقه ادامه خواهد داشت.

وکلای ملت در نشست صبح امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیش‌نهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی  آغاز شد.

در جلسه علنی امروز مجلس وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و خارجه به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و همچنین 2 نماینده مخالف و 2 موافق دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح کردند.

 
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (25 مردادماه 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر بهداشت، طی سخنانی بیان داشت: در جلسه‌ای که به جهت مخالفت با آقای قاضی‌زاده هاشمی برگزار شود، صحبت کردن قدری سخت است، لکن از روی مأموریتی که به جهت نمایندگی برعهده دارم، لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

وی ادامه داد: ارادت قلبی و دیرینه به آقای قاضی‌زاده هاشمی دارم و ایشان را در جریان زلزله ارسباران تلاش و جدیت ایشان را دیدم و این فرصتی شد تا از زلزله ارسباران یادی کنیم.

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که در دفاع از حقوق مردم سخن می‌گویم و صرفاً به تکلیف نمایندگی خودم عمل می‌کنم.

 
مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: وزارت بهداشت وظایفی گسترده‌ای بر عهده دارد، خوشحالم که امروز در دفاع از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکاندار وزارت بهداشت شود.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی افزود: ما نقص ساختاری در حوزه اطلاعات داریم که باعث کاهش قدرت نظارت مجلس و تضییع حقوق ملت مصرح در فصل سوم قانون اساسی شده است.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این مخالفت دفاع از حقوق مجلس و مردم است این نقص ساختاری عبارت است از تداخل مسئولیت‌ها و وظایف نهادهای اطلاعاتی مختلف که منجر به پاسخگو نبودن در برخی امور شده است.

,

 

,

اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

, اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:, اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:, ,

متلاشی کردن یک هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است

, متلاشی کردن یک هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است, متلاشی کردن یک هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است, متلاشی کردن یک هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است, متلاشی کردن یک هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است,
نماینده کرج در مجلس گفت: کشف بیش از 300 تُن مواد مخدر سنتی و صنعتی و متلاشی کردن هزار و 337 باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است.
,

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت:  وزارت اطلاعات یکی از ارکان امنیتی کشور است و در دنیای معاصر مفهوم امنیت فیزیکی و روانی با مأموریت این وزارتخانه گره خورده است؛ از آنجایی که سربازان گمنام امام زمان (عج) وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و همچنین برتری اطلاعاتی که وزارت اطلاعات دارد و نیز با جریان‌های نفوذی به خوبی برخورد می‌کند، فلذا یک امنیت روانی در کشور ایجاد شده است.

,

وی افزود: وزارت اطلاعات افتخار بزرگی برای کشور در کنار سایر نیروهای مسلح است، وزارت اطلاعات در کنار ارتش و سپاه یک جزیره امنیت برای جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اند؛ یکی از سرمنشأهای ایجاد امنیت در کشور آقای علوی است که نقش پدری را در وزارتخانه ایفا می‌کند و وی یک عالم مجاهد است که در 4 سال رسالت خود توانسته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود 620 مورد پرونده اختلاس و ارتشاء توسط وزارت اطلاعات در سراسر کشور تشکیل شده است، با تشکیل این پرونده‌ها 37 هزار میلیارد از پول بیت‌المال بازگشت داده شده است؛ وزارت اطلاعات در شناسایی بدهکاران بانکی تلاش فراوانی دارد، 200 نفر قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند که 13.5 هزار میلیارد میزان کشفیاتی بوده که این هم یکی از افتخارات وزارت اطلاعات است.

,

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه 300 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط وزارت اطلاعات کشف شده است، یادآور شد: هزار و 337 باند اشرار و مواد مخدر از توسط وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم شده است، وزیر اطلاعات آرامش خوبی بر فضای عمومی این وزارتخانه حاکم کرده است، برخی از پرسنل این وزارتخانه در دولت گذشته بالاجبار بازنشسته شدند که سرمایه نظام بودند اما آقای علوی با تشکیل کمیته‌ای خاص برخی از آنها که آلوده مفاسد اقتصادی نبودند را به بدنه وزارت اطلاعات بازگرداند.

,

وی همچنین گفت: 120 گروه تروریستی که قصد انفجار در کشور داشتند توسط وزارت اطلاعات کشف و منهدم شدند، آقای علوی و زیرمجموعه وی همکاری مناسبی با اطلاعات سپاه دارد، این موضوع باعث برتری اطلاعاتی کامل در کشور شده است.

,

بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

, بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:, بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:, ,

علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد

, علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد, علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد, علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد,
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اشراف اطلاعاتی وزیر پیشنهادی اطلاعات در امور داخلی و خارجی گفت: اقتدار امروز نظام در خارج از مرزها، محصول یک هماهنگی پس‌پرده با محوریت ولایت است.
,

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که دستور آن ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود، از سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان مدیری متدین، ولایتمدار، برخوردار از سعه صدر، قاطع و سریع در تصمیم‌گیری یاد کرد و گفت: در چند سالی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ایشان ارتباط داشتیم، بارها موارد ارجاعی کمیسیون را با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌کرد. 

,

وی معاونان علوی را نیز افرادی متدین و کارآمد برشمرد و اظهار داشت: چون در برخی سازمان‌ها فرد قدرت می‌یابد، بیش از هر فرد دیگری باید در نظر داشته باشد که «عالم محضر خداست».

,

بروجردی با اشاره به اشراف اطلاعاتی علوی در امور داخلی و خارجی گفت: کارهای نیروی قدس سپاه در خارج از مرزها منحصر به فرد و الگوست، اما نیروهای اطلاعاتی ما نیز در آن نقش دارند. 

,

وی با ذکر این نکته که شورای هماهنگی اطلاعاتی وجود دارد و هر هفته نیز تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: شاید اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که طبیعت یک نظام است، اما اگر اقتدار امروز به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده یک هماهنگی با محوریت جایگاه ولایت وجود دارد.

,

 

,

علوی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم:

, علوی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم:, علوی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم:, ,

هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم

, هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم, هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم, هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم,
وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و ارزش‌های اخلاقی و قوانین مقدس جمهوری اسلامی در همه جا از جمله برخورد با متهمین انجام می‌گیرد.
,

سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه رای اعتماد کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازان مومن،‌ متعهد، فداکار و در یک کلمه ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند.

,

وی افزود: در این مدت 4 سالی که بر وزارت اطلاعات گذشت اهتمام برحفظ استقلال وزارت و عدم وابستگی جناحی در آن و کار انجام کار حرفه‌ای و کارشناسی بر محورهای راهبردی بود، وزارت اطلاعات در این مدت تلاش کرد کار اطلاعاتی مردم پایه با مشارکت آحاد ملت، دانش پایه با تقویت بنیه علمی کارکنان این وزارت که در حال حاضر چندین هزار نفر در تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکتری در رشته‌های مورد نیاز وزارت در حال تحصیل هستند که همراه با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان با بهره‌گیری از علوم و فنون مختلف وزارت موفق به ارائه عملکردی فاخر و دانش پایه اطلاعاتی در آینده شود.

,

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: به لطف پروردگار تا جایی که به وزارت اطلاعات مربوط بوده در تحکیم امنیت اقتصادی گام برداشتیم چون بر این باوریم که فعالان اقتصادی مانند گنجشک‌هایی هستند که بر روی یک درخت نشسته‌اند که اگر شلیکی به یک گنجشک شود بر درخت سایر گنجشک‌ها باقی نمی‌مانند. لذا ما با یک فعال اقتصادی برخورد انقباضی کنیم تمام فعالان اقتصادی فرار می‌کنند. بنابراین وزارت اطلاعات سعی کرده با هیچ فعال اقتصادی چنین برخوردی نداشته باشد تا باعث فرار سرمایه نشود اما مسامحه با فساد اقتصادی هم نکرده‌ایم و هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی و هزاران هکتار تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و هزاران میلیارد قاچاق کالا و موارد بسیار زیاد فساد بانکی را شناسایی کردیم و با تدبیر به آنها این وزارتخانه برخورد کرده و حقوق مردم و بیت‌المال را مسترد کرده‌ است.

,

 

,

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

, قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات, قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات, ,

مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند

, مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند, مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند, مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند,
نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی از عملکرد وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است، گفت: علوی وزارت اطلاعات را از سیاست‌زدگی خارج کرد.
,

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 مرداد) و در موافقت با سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خوشحالیم که وزارت اطلاعات به مدیری توانمند سپرده شده است. 

,

وی با تأکید بر اینکه وزارات اطلاعات باید به دور از سیاست‌زدگی اداره شود، اظهار داشت: درصدی از رضایتمندی از عملکرد وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر به بالاترین حد خود حدود 75 درصد رسیده است و نباید یادمان برود که تا دیروز این وزارتخانه در پایین‌ترین سطح رضایتمندی بود.

,

 

,

موافقت قاضی پور با وزیر پیشنهادی اطلاعات

, موافقت قاضی پور با وزیر پیشنهادی اطلاعات, موافقت قاضی پور با وزیر پیشنهادی اطلاعات, موافقت قاضی پور با وزیر پیشنهادی اطلاعات,
نماینده ارومیه در مجلس گفت: دستگیری هزاران نفر از عناصر انقلاب از اقدامات مثبت علوی در وزارت اطلاعات است.
,

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: آقای علوی نگاهی فرهنگی به امنیت دارد و مشکلات حاد امنیتی و سیاسی را به اجتماعی و اقتصادی تبدیل می‌کند و با آنها برخورد می‌کند، وی رفتار عاقلانه‌ای در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی در پیش گرفته و این اقدام وی باعث ایجاد آرامش در فضای امنیتی کشور شده است.

,

وی افزود: در زمان تصدی آقای علوی در وزارت اطلاعات، عملیات‌های موفق بسیاری انجام شده است، به عنوان نمونه در چند وقت اخیر، اطلاعات کل آذربایجان غربی در عملیاتی، سرکرده و سرگروه‌های ضدانقلاب را دستگیر کرد.

,

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم


ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: من هر چه برنامه آقای کرباسیان را بررسی کردم چیزی جز نظریه پردازی ندیدم.

, ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم
, ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم
, ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:,
, من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم,
,
, ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: من هر چه برنامه آقای کرباسیان را بررسی کردم چیزی جز نظریه پردازی ندیدم., ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: من هر چه برنامه آقای کرباسیان را بررسی کردم چیزی جز نظریه پردازی ندیدم.,

وی افزود: حوزه اقتصاد عدد و رقم می‌خواهد، اهداف کمی می‌خواهد باید مشخص شود که امروز در کجا قرار داریم و بعد از 4 سال باید به کجا برسیم و سالیانه باید گزارش عملکرد بدهیم.

,

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من به آقای کرباسیان هم گفتم متاسفانه اهداف کمی در برنامه‌ها مشاهده نکردم و وزیر پیشنهادی هم پذیرفت و حال اینکه وقت نداشته یا چیز دیگری است مشکل خودش است و شاید هم اعتقادش بر این است.

,

اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است

, اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است
, اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است
, اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است
, اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد, :
نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است
,
,

فریده اولاد‌قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 25 مرداد در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد ابتدائاً از وزرای پیشنهادی خواست به حرمت 7 مزار شهدای گمنام هنگام ورود به تالار آفتاب مجلس به مسئولیت سنگین خود دقت کنند.

,

وی در ادامه با یادآوری اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو بوده است، ثبات اقتصادی و تورم تک‌رقمی را از نتایج عملکرد دولت یازدهم برشمرد و با یادآوری اینکه رشد اقتصادی کشور از منهای 7 درصد در سال 91 به مثبت 12 در سال 95 رسیده است،‌ گفت: تورم در ایران در مقطعی به 40 درصد هم رسیده بود، اما امروز تک‌رقمی است.

,  گفت,

بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:
انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند

 

, بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:
انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند
, بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:
انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند
, بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:
انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند
, بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:,
, انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند,
,

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 25 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر امور اقتصاد و دارایی طی سخنانی بیان داشت: در بحث کسب و کار رتبه 152 را در 4 سال به 120 رساندیم اما همین رتبه 120 نیز رتبه قابل قبولی نیست.

,

وی ادامه داد: در بحث آزادی اقتصادی رتبه 155، در بحث مباحث کارآفرینی رتبه 85 و در بحث فلاکت اقتصادی متأسفانه هجدهمین اقتصاد دنیا معرفی شدیم.

, , شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:, شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:, شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:,
, سیاست‌زدگی اقتصاد به کشور آسیب می‌زند, سیاست‌زدگی اقتصاد به کشور آسیب می‌زند, سیاست‌زدگی اقتصاد به کشور آسیب می‌زند,

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره آقای کرباسیان مطرح کنم، حاصل 25 سال شناخت مستقیم بنده از وی در حوزه عمل، تجربه و کار است، چرا که بنده از دوره سوم مجلس شورای اسلامی توفیق داشتم با رئیس‌جمهور، معاون اول و تعدادی از وزرا همکاری داشته باشم، به همین دلیل عرایضم براساس شناخت مستقیم از آقای کرباسیان است. 

, سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره آقای کرباسیان مطرح کنم، حاصل 25 سال شناخت مستقیم بنده از وی در حوزه عمل، تجربه و کار است، چرا که بنده از دوره سوم مجلس شورای اسلامی توفیق داشتم با رئیس‌جمهور، معاون اول و تعدادی از وزرا همکاری داشته باشم، به همین دلیل عرایضم براساس شناخت مستقیم از آقای کرباسیان است. , سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره آقای کرباسیان مطرح کنم، حاصل 25 سال شناخت مستقیم بنده از وی در حوزه عمل، تجربه و کار است، چرا که بنده از دوره سوم مجلس شورای اسلامی توفیق داشتم با رئیس‌جمهور، معاون اول و تعدادی از وزرا همکاری داشته باشم، به همین دلیل عرایضم براساس شناخت مستقیم از آقای کرباسیان است. ,

وی افزود: معاونت قوانین مجلس زحمت بسیار خوبی کشیده و گزارش کارشناسی درباره تطبیق برنامه‌های وزرای پیشنهادی با وظایف قانونی وزارتخانه‌ها اسناد بالادستی منتشر کرده است؛ 18 صفحه به برنامه‌ها و خط مشی‌ها و استراتژی‌های آقای کرباسیان اختصاص داده شده است و کمترین انحراف در این گزارش مربوط به خط مشی‌ها و برنامه‌های آقای کرباسیان است. 

,

شهریاری تصریح کرد: این موضوع به آن معناست که آقای کرباسیان در ارائه برنامه از خودش چیزی خلق نکرده است، دستگاه‌های اجرایی مجری قوانین هستند و برنامه آقای کرباسیان در واقع همان سند چشم‌انداز بیست ساله، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است. قرار نیست چیزی خارج از مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های آقای کرباسیان گنجانده شود.

,

خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است

, خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است, خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است, خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است, خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:, رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است,

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی بیان داشت: حوزه اقتصاد بحثی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

,

وی ادامه داد: نامگذاری سال و 2 بار تکرار بحث اقتصاد مقاومتی در سال‌های 95 و 96 دلیل توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مقوله بسیار مهم است.من آقای کرباسیان را از سال‌های دور می‌شناسم و ارادات ویژه‌ای به ایشان دارم اما خب یکسری ابهامات و نقدهایی بود که به عنوان نماینده و  مطالبه‌گر از طرف مردم به عرض ایشان برسانم.

, , خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: «کرباسیان» با به کارگیری گوشه‌ای از تجارب ارزشمند خود می‌تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند, خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: «کرباسیان» با به کارگیری گوشه‌ای از تجارب ارزشمند خود می‌تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند, خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: «کرباسیان» با به کارگیری گوشه‌ای از تجارب ارزشمند خود می‌تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند,

عبدالحمید خدری نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: فراهم ساختن شرایط توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار، تقویت رابطه اقتصادی خارجی در بهبود و ارتقای بهره‌وری، مشارکت در احیا و اصلاح نظام بانکی و تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی، گوشه‌ای از برنامه‌های آقای کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد است.

,

مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد

, مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد, مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد, مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد, مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان با پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس برای سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مخالفت کردند.

,

رئیس مجلس در بیان پیشنهاد خود گفت: اگر نمایندگان موافق باشند 2 ساعت بعد از اذان مغرب نشست علنی داشته باشیم تا رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را ادامه دهیم.

,

اما وکلای ملت با 76 رأی موافق، 150 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 261 نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد لاریجانی مخالفت کردند.

,

بر این اساس، مجلس امروز هم مانند روز گذشته در 2 شیفت کاری صبح از ساعت 8 الی 13 و نوبت عصر از ساعت 14:30 دقیقه الی 19:30 دقیقه نشست علنی خواهد داشت.

کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد:

,
,
, کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد:, کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد:, کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد:,

مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است

مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 25 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در تشریح برنامه‌های خود گفت: معتقدیم سیاست های اقتصاد مقاومتی و شعار سال مقام معظم رهبری راهگشای اصلی ترین مشکل اقتصادی مردم یعنی ضعف بنیه تولیدی رقابت پذیر و بیکاری گسترده است.

, مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است, مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است, مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است,
,
,

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اساسی و دیرینه اقتصادی در 4 مشخصه مهم ساختاری-تاریخی اقتصاد ایران جای دارد، عنوان کرد: نفتی بودن اقتصاد ایرانی، دولتی بودن اقتصاد کشور، رانتی و غیرشفاف بودن و سیاست زدگی از اهم این مشکلات است پس اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و افزایش اشتغال برای جوانان خود باشیم چاره ای نداریم جز آنکه دست به اصلاحات ساختاری برای رفع مشکل تاریخی و دیرپای اقتصاد بزنیم.

,

وی در ادامه اصلاحات ساختاری نظام اقتصادی را کاری بزرگ و خطیر دانست و افزود: این کار در دولت یازدهم شروع شده و باید با شتاب بیشتر و قاطعانه ادامه پیدا کند و معتقدم مأموریت اصلی وزارت اقتصاد در 4  سال آتی عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در برنامه ششم تجلی یافته و حاصل تجربه درازمدت ملت ایران در آسیب شناسی اقتصاد کشور و راه های رفع آنها بوده و برنامه ششم توسعه برنامه ای میان مدت در چارچوب سیاست های بلندمدت و همگی در برنامه اقتصادی دولت دوازدهم که از سوی رئیس جمهوری ارائه شده است، تجلی یافته است.

, , پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:
برخی سفرا به دنبال کاسبی و مسائل مالی خود هستند
, پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:
برخی سفرا به دنبال کاسبی و مسائل مالی خود هستند
, پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:
برخی سفرا به دنبال کاسبی و مسائل مالی خود هستند
,
,

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در ابتدای دوره گذشته گفت که ما باید بانک‌ها را تعیین تکلیف کنیم و انشاالله در این دوره مسائل بانک حل شود اما نکته دیگر در این زمینه بحث سفارتخانه‌هاست که ما نسبت به عملکرد ضعیف آنها نقد جدی داریم و باید امور مربوط به آن را سامان ببخشیم.

,

پورمختار با بیان اینکه ما شاهد یک ضعف مفرط در ورارتخانه‌ها به دلیل عدم نظارت وزارت خارجه و کار خواستن از آنها هستیم، افزود: ما در زمینه بازاریابی و صادرات و واردات و مراوات مالی تجار مشکلاتی داریم و تجار بارها نسبت به این مسئله و نیز عدم همراهی سفارتخانه‌ها گله کرده‌اند اما اصلا برنامه‌ای در این زمینه وجود نداشته است.

, , پارسایی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: مخالفتی در سخنان مخالفان ظریف ندیدم, پارسایی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:, پارسایی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:, مخالفتی در سخنان مخالفان ظریف ندیدم, مخالفتی در سخنان مخالفان ظریف ندیدم,
 
,
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: مخالفتی در سخنان نمایندگان مخالف آقای ظریف ندیدم که این نشان از اقتدار دیپلماسی کشور ماست. 

وی افزود: موفعیت ما بر سیاست خارجی بسیار تقویت شده و ایران در بین کشورهای همسایه اثرگذارترین کشور منطقه به واسطه سیاست خارجی‌اش است.

پارسایی با بیان اینکه سفیران ما سفیرانی بسیار کارآمد هستند، اظهار داشت: همراهی تیم‌های اقتصادی ما در سفرهای ظریف گویای این حقیقت است که اقتصاد در وزارت خارجه مورد اهمیت واقع شده است.

 
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: با آغاز گفت‌وگوهای هسته‌ای و شروع رفت‌و آمدهای سیاسی با دیگر کشورها و گفت‌وگوهای سازنده و اغنایی آقای ظریف، راه برای موفقیت مذاکرات و به نتیجه رساندن آن هموار شد.

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت

سومین جلسه علنی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

نشست نوبت عصر امروز خانه ملت پس از تنفس 1.5 ساعته از ساعت 14:30 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 19:30 دقیقه ادامه خواهد داشت.

وکلای ملت در نشست صبح امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیش‌نهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی  آغاز شد.

در جلسه علنی امروز مجلس وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و خارجه به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و همچنین 2 نماینده مخالف و 2 موافق دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح کردند.

 
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (25 مردادماه 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر بهداشت، طی سخنانی بیان داشت: در جلسه‌ای که به جهت مخالفت با آقای قاضی‌زاده هاشمی برگزار شود، صحبت کردن قدری سخت است، لکن از روی مأموریتی که به جهت نمایندگی برعهده دارم، لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

وی ادامه داد: ارادت قلبی و دیرینه به آقای قاضی‌زاده هاشمی دارم و ایشان را در جریان زلزله ارسباران تلاش و جدیت ایشان را دیدم و این فرصتی شد تا از زلزله ارسباران یادی کنیم.

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که در دفاع از حقوق مردم سخن می‌گویم و صرفاً به تکلیف نمایندگی خودم عمل می‌کنم.

 
مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: وزارت بهداشت وظایفی گسترده‌ای بر عهده دارد، خوشحالم که امروز در دفاع از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکاندار وزارت بهداشت شود.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی افزود: موفعیت ما بر سیاست خارجی بسیار تقویت شده و ایران در بین کشورهای همسایه اثرگذارترین کشور منطقه به واسطه سیاست خارجی‌اش است.

,

پارسایی با بیان اینکه سفیران ما سفیرانی بسیار کارآمد هستند، اظهار داشت: همراهی تیم‌های اقتصادی ما در سفرهای ظریف گویای این حقیقت است که اقتصاد در وزارت خارجه مورد اهمیت واقع شده است.

, , ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه:, ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه:, ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه:, دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است, دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است, دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است,
 
,
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: با آغاز گفت‌وگوهای هسته‌ای و شروع رفت‌و آمدهای سیاسی با دیگر کشورها و گفت‌وگوهای سازنده و اغنایی آقای ظریف، راه برای موفقیت مذاکرات و به نتیجه رساندن آن هموار شد.

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت

سومین جلسه علنی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

نشست نوبت عصر امروز خانه ملت پس از تنفس 1.5 ساعته از ساعت 14:30 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 19:30 دقیقه ادامه خواهد داشت.

وکلای ملت در نشست صبح امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیش‌نهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی  آغاز شد.

در جلسه علنی امروز مجلس وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و خارجه به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و همچنین 2 نماینده مخالف و 2 موافق دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح کردند.

 
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (25 مردادماه 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر بهداشت، طی سخنانی بیان داشت: در جلسه‌ای که به جهت مخالفت با آقای قاضی‌زاده هاشمی برگزار شود، صحبت کردن قدری سخت است، لکن از روی مأموریتی که به جهت نمایندگی برعهده دارم، لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

وی ادامه داد: ارادت قلبی و دیرینه به آقای قاضی‌زاده هاشمی دارم و ایشان را در جریان زلزله ارسباران تلاش و جدیت ایشان را دیدم و این فرصتی شد تا از زلزله ارسباران یادی کنیم.

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که در دفاع از حقوق مردم سخن می‌گویم و صرفاً به تکلیف نمایندگی خودم عمل می‌کنم.

 
مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: وزارت بهداشت وظایفی گسترده‌ای بر عهده دارد، خوشحالم که امروز در دفاع از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکاندار وزارت بهداشت شود.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

,

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت

, سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت, سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت, سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت,

سومین جلسه علنی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

,

نشست نوبت عصر امروز خانه ملت پس از تنفس 1.5 ساعته از ساعت 14:30 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 19:30 دقیقه ادامه خواهد داشت.

,

وکلای ملت در نشست صبح امروز پارلمان صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

,

آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیش‌نهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی  آغاز شد.

, آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی, آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی, آغاز چهارمین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی,
,
,

در جلسه علنی امروز مجلس وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و خارجه به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و همچنین 2 نماینده مخالف و 2 موافق دیدگاه‌های خود را در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطرح کردند.

, , علیرضابیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: امروز هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت حیاط خلوت برخی افراد خاص شده است, علیرضابیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: امروز هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت حیاط خلوت برخی افراد خاص شده است, علیرضابیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: امروز هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت حیاط خلوت برخی افراد خاص شده است,
 
,
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (25 مردادماه 96) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالف با وزیر بهداشت، طی سخنانی بیان داشت: در جلسه‌ای که به جهت مخالفت با آقای قاضی‌زاده هاشمی برگزار شود، صحبت کردن قدری سخت است، لکن از روی مأموریتی که به جهت نمایندگی برعهده دارم، لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

وی ادامه داد: ارادت قلبی و دیرینه به آقای قاضی‌زاده هاشمی دارم و ایشان را در جریان زلزله ارسباران تلاش و جدیت ایشان را دیدم و این فرصتی شد تا از زلزله ارسباران یادی کنیم.

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که در دفاع از حقوق مردم سخن می‌گویم و صرفاً به تکلیف نمایندگی خودم عمل می‌کنم.

 
مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: وزارت بهداشت وظایفی گسترده‌ای بر عهده دارد، خوشحالم که امروز در دفاع از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکاندار وزارت بهداشت شود.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: ارادت قلبی و دیرینه به آقای قاضی‌زاده هاشمی دارم و ایشان را در جریان زلزله ارسباران تلاش و جدیت ایشان را دیدم و این فرصتی شد تا از زلزله ارسباران یادی کنیم.

,

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که در دفاع از حقوق مردم سخن می‌گویم و صرفاً به تکلیف نمایندگی خودم عمل می‌کنم.

, , خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: قاضی‌زاده با اجرای طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت, خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: قاضی‌زاده با اجرای طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت, خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: قاضی‌زاده با اجرای طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت,
 
,
مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: وزارت بهداشت وظایفی گسترده‌ای بر عهده دارد، خوشحالم که امروز در دفاع از شخصیتی صحبت می‌کنم که قرار است سکاندار وزارت بهداشت شود.

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی افزود: آقای قاضی‌زاده هاشمی شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در عرصه بین‌المللی است، وی کارنامه روشنی را طی 4 سال گذشته داشته است.

,

خاتمی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که بر اساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شد، با اجرای طرح تحول سلامت زیرساخت‌های درمانی اصلاح شدند و مراکز درمانی ما تجهیز شدند. همچنین دسترسی‌ها بهبود یافت و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

, , بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: «قاضی‌زاده‌هاشمی» دارای مقام نوزدهم چشم‌پزشکی در دنیاست, بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: «قاضی‌زاده‌هاشمی» دارای مقام نوزدهم چشم‌پزشکی در دنیاست, بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: «قاضی‌زاده‌هاشمی» دارای مقام نوزدهم چشم‌پزشکی در دنیاست,
 
,
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت زمانی که مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند، بیمار آنان درمان نمی‌شد.

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

,

وی افزود: حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه درمانی بودند اما با اجرای طرح تحول سلامت این افراد دارای بیمه درمانی شدند، مردم در تهیه حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند اما پس از تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده هاشمی این مشکل برطرف شد و به 30 قلم رسید.

,
 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

, , قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس: داروی کم‌یاب به ۱۳ قلم رسیده/ ۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند, قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس: داروی کم‌یاب به ۱۳ قلم رسیده/ ۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند, قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس: داروی کم‌یاب به ۱۳ قلم رسیده/ ۱۱ میلیون ایرانی بیمه شدند,
 
,
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهاد بهداشت،‌ درمان و اموزش پزشکی کشور در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود با اشاره به برنامه پیشنهادی خود در سال 92 گفت:‌ امروز مجددا  برای اخذ رای اعتماد نمانیدگان و البته با یک برنامه 4 ساله درخواست رای خدمت‌گذاری در دولت دوازدهم داریم.

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,

وی افزود: دستاوردهای دوره گذشته در قالب طرح سلامت و سایر برنامه‌ها به پشتوانه امدادهای الهی، حمایت‌های مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و ائمه جمعه و نمانیدگان محترم مجلس حاصل شده و در بسیاری موارد کم‌نظیر و به عنوان تجربه موفق نظام سلامت ایران قابل ارائه به جامعه جهانی است.

,

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ در موضوع سلامت علی‌رغم کاستی‌ها دولت یازدهم را می توان دولت سلامت محور نامگذاری کرد.

,

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به اظهارات نمانیدگان مخالف و موافق برنامه خود تصریح کرد: امروز هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت فارغ از هزینه آن می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.  11 میلیون نفر ایرانی بیمه شده اند و نزدیک به 85 درصدشان درآمد کمتر از یک میلیون داشته‌اند. همچنین  داروی کم‌یاب به 13 قلم رسیده است.

,



صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

,
,
,
, برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد, برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد, برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد,
,
,
,
,
, طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید, طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید, طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید,
,
,
,
,
, تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد, تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد, تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد,
,
,
,
,
,
, اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم, اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم, اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم,
,
,

طبق تصمیم نمایندگان مجلس

جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد

نمایندگان مجلس با ۲ نوبته شدن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در روز پنجشنبه مخالفت کردند.

,
,
, جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد, جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد, جلسه علنی فردای مجلس یک نوبته است/ شنبه ادامه جلسه رأی اعتماد,
,
,



در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس صورت گرفت

جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان آزاد هستند درمورد وزرا هر مطلبی که به ذهنشان می‌رسد،بگویند، گفت: نمایندگان آزادی عمل در حرف زدن دارند حتی اگر برخورنده باشد.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس
قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با آذری جهرمی مشکل شخصی ندارد، گفت: من صرفاً براساس اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد سخن می‌گویم.

,
,
,
,
, جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند, جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند, جعفرزاده: چرا نمایندگان مطالبی می‌گویند که ترازویی برای آن وجود ندارد/ لاریجانی: نمایندگان آزادند درباره وزرا هر مطلبی بگویند,
,
,
,
,
, قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم, قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم, قاضی‌پور: با وزیر پیشنهادی ارتباطات مشکل شخصی ندارم,
,
,



موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت، گفت: سود خالص تلفیقی مجموعه شستا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم توانست یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کند، گفت: امروز دیگر بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و آرامش بر جامعه کارگری حاکم است.

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر کار باید تعیین تکلیف کند که آیا شرایط مناسبی برای بازنشستگان ما فراهم شده و حقوق آنها به موقت پرداخت می‌شود یا خیر.

در نامه‌ای به مجلس:
وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم

وزیر پیشنهادی بهداشت با ارسال نامه‌ای به مجلس تصریح کرد: مطلبی که درباره حقوق ۳ میلیونی خود در نطق دفاعیه خود در صحن عنوان کرده صرفاً مربوطه به وزارتخانه است و این علاوه بر حقوقی است که از هیأت‌علمی دانشگاه می‌گیرد.

,
,
,
,
, فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا, فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا, فعال‌سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره ربیعی شکل گرفت/ افزایش ۹۰ درصدی سود خالص تلفیقی شستا,
,
,
,
,
,
, امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد, امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد, امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد,
,
,
,
,
,
, قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است, قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است, قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح ساختاری در وزارت کار است,
,
,
,
,
,
, آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟, آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟, آقای ربیعی! برای بازنشستگان و کارگران چکار کرده‌اید؟,
,
,
,
,
, وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم, وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم, وزیر پیشنهادی بهداشت: حقوق ۳ میلیونی وزارتخانه علاوه بر حقوقی است که از هیأت علمی می‌گیرم,
,
,



ربیعی در جلسه رای اعتماد کابینه دوازدهم:

با پاشیدن پول اشتغال‌ و فقر حل نمی‌شود

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور با بحران‌هایی از طریق اشتغال، فقر مطلق، بحران آسیب‌های اجتماعی و ... روبرو مواجه است، گفت: با پاشیدن پول اشتغال و فقر حل نمی‌شود.

جعفرزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
ربیعی با وجود کمبود منابع در وزارت کار موفق بوده است

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه حوزه وزارت رفاه، اقشار آسیب‌پذیر است و نمی‌توان وزیری اتوکشیده بر رأس آن گمارد، گفت: آقای ربیعی با وجود کمبود منابع در این وزارتخانه موفق بوده است.

محمودی شاه نشین در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
ربیعی 500 میلیون حق جلسات را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد

نماینده شهریار در مجلس با اشاره به اینکه ربیعی در این چهار سال، ‌۵۰۰ میلیون تومان حق جلسات و مزایا را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده است، گفت: مسئولیت‌پذیری ربیعی بر کسی پوشیده نیست.

بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
آقای حجتی برای شغل محسوب شدن کشاورزی و دامداری چه کردید؟

نماینده مردم اردبیل گفت: آقای حجتی در طول 4 سال گذشته چه اقدامی کردید که کشاورزی و دامداری شغل محسوب شود؟

لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
حجتی تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد/ خودکفایی گندم حقیقت ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: آقای حجتی تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد. حجتی سوابق راه و ساختمان خوبی دارد اما در بحث کشاورزی موفق نبوده است.

احمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:
وزارت کشاورزی با حضور حجتی برنامه‌محور شد/ وزیر مدیران بازنشسته را کاهش دهد

نماینده زنجان در مجلس با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم تعداد مدیران بازنشسته سطح بالا را کاهش دهد، گفت: کلید حمایت از تولید افزایش صادرات است.

حسن‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

«حجتی» را باید پدر کشاورزی ایران نامید/ «حجتی»‌ فرمایشات امام و رهبری را در عمل پیاده کرد

نماینده سیرجان در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فرمایشات امام و رهبر انقلاب را در عمل پیاد کرد و نه در شعار، گفت: آقای حجتی را باید پدر کشاورزی ایران نامید.

دقایقی قبل

دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ 8 صبح فردا

دومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام پزشکیان پایان یافت و نشست بعدی 8 صبح فردا تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
, با پاشیدن پول اشتغال‌ و فقر حل نمی‌شود, با پاشیدن پول اشتغال‌ و فقر حل نمی‌شود, با پاشیدن پول اشتغال‌ و فقر حل نمی‌شود,
,
,
,
,
, ربیعی با وجود کمبود منابع در وزارت کار موفق بوده است, ربیعی با وجود کمبود منابع در وزارت کار موفق بوده است, ربیعی با وجود کمبود منابع در وزارت کار موفق بوده است,
,
,
,
,
, ربیعی 500 میلیون حق جلسات را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد, ربیعی 500 میلیون حق جلسات را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد, ربیعی 500 میلیون حق جلسات را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد,
,
,
,
,
, آقای حجتی برای شغل محسوب شدن کشاورزی و دامداری چه کردید؟, آقای حجتی برای شغل محسوب شدن کشاورزی و دامداری چه کردید؟,
,
,
,
,
, حجتی تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد/ خودکفایی گندم حقیقت ندارد, حجتی تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد/ خودکفایی گندم حقیقت ندارد,
,
,
,
,
, وزارت کشاورزی با حضور حجتی برنامه‌محور شد/ وزیر مدیران بازنشسته را کاهش دهد, وزارت کشاورزی با حضور حجتی برنامه‌محور شد/ وزیر مدیران بازنشسته را کاهش دهد,
,
,
,
,
,
, «حجتی» را باید پدر کشاورزی ایران نامید/ «حجتی»‌ فرمایشات امام و رهبری را در عمل پیاده کرد, «حجتی» را باید پدر کشاورزی ایران نامید/ «حجتی»‌ فرمایشات امام و رهبری را در عمل پیاده کرد,
,
,
,
,
,
, دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ 8 صبح فردا, دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ 8 صبح فردا,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه