اخبار داغ

2 ویژگی ممتاز زیارت امام رضا(ع) در ماه ذی‌القعده از زبان آیت الله سعیدی

2 ویژگی ممتاز زیارت امام رضا(ع) در ماه ذی‌القعده از زبان آیت الله سعیدی
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بالا بودن ارزش و ثواب زیارت امام رضا(ع) و حضور در جشن میلاد آن حضرت را دو ویژگی ممتاز زیارت ایشان در ماه ذی‌القعده دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به فضیلت زیارت امام هشتم(ع) در ماه ذی القعده، اظهار کرد: زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ماه ذی القعده دارای دو ویژگی ممتاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با اشاره به آیه 36 سوره توبه، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: «ان عده الشهور عند الله اثنا عشر شهرا فى کتب الله»، شماره ماه ها در پیشگاه خداوند دوازده ماه است؛ سپس به اهمیت چند ماه در این 12 ماه می پردازد و می فرماید: «منها اربعه حرم» از آنها چهار ماهش حرم است و آنگاه تذکر می دهد که در این چهار ماه با جنگ و فتنه و خونریزی برخود ستم نکنید، از این آیه کریمه اهمیت و احترام ماه های حرام به خوبی مشخص می شود.

,

 

,

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ع) با بیان اینکه روز زیارتی هشتمین اختر تابناک در یکی از ماه های حرام واقع شده و این ماه ها نزد خداوند از ارزش خاصی برخوردار است، عنوان کرد: زائر حرم امام هشتم(ع) در چنین ماهی که ارزش کار خیر و زشتی کار بد، مضاعف می شود به بهترین عمل صالح یعنی زیارت امام رضا(ع) مشرف می شود.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: ماه ذی القعده با وجود میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، اخت الرضا(ع) در ابتدای ماه و زیارت حضرت رضا(ع) در یازدهم ماه و شهادت امام جواد(ع) در آخر ماه، به گونه‌ای ماه امام رضا(ع) محسوب می‌شود.

,

 

,

آیت الله سعیدی بیان داشت: روز 11 ذی‌القعده، زائر امام هشتم(ع) در واقع با زیارت خود در جشن میلاد آن حضرت حضور پیدا کرده و این هم ویژگی دیگر این روز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه