اخبار داغ

امام جمعه پردیسان:

معضل فرهنگی و راه های ارتباطی دو مشکل بزرگ پردیسان است

معضل فرهنگی و راه های ارتباطی دو مشکل بزرگ پردیسان است
امام جمعه پردیسان گفت: معضل فرهنگی و راه های ارتباطی دو مشکل بزرگ پردیسان است اما با تمام این مشکلات، بنده تمام مرارت ها را قبول کرده و طرح امامت و امارت که حلال اصلی مشکلات پردیسان است را به تدریج و با صلابت به پیش می برم، در این بین مسئولین هم باید نگاه ویژه ای به پردیسان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در گفتگو با خبرنگار قم فردا،در خصوص مشکلات پردیسان اظهار داشت: یکی از مشکلات پردیسان این است که برای این شهر، امام جمعه قرار داده اند اما ابزار و لوازم امام جمعه را به او نداده اند، به عنوان مثال امام جمعه در هر جا رئیس شورای فرهنگ عمومی، رئیس شورای امر به معروف، رئیس شورای تامین و رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات آنجاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: در حالی که در پردیسان امام جمعه قرار داده اند، اما این ابزار در اختیار او نیست و در اختیار شهر قم است و پردیسان را یکی از مناطق هشت گانه قم لحاظ می کنند که یک تناقض است.

,

امام جمعه پردیسان ادامه داد: مردم عادت دارند به امام جمعه مثل پدر مراجعه می کنند و مشکلات و نیازهای خود را با او در میان می گذارند و از او انتظار دارند که نیازهایشان را مرتفع کند.

,

وی بیان داشت: لذا یا باید منطقه ای امام جمعه نداشته باشد و یا اگر داشت و تشخیص دادند که باید داشته باشد تمام لوازم امام جمعه را در اختیارش بگذارند.

,

قوامی ابراز داشت: اکنون پردیسان 150 هزار جمعیت دارد و بزودی به 300 هزار می رسد، در حالی که کهک، جعفریه و سلفچگان حدود 10 هزار جمعیت دارد، اما با این وجود تمام لوازم یک امام جمعه در اختیارشان است.

,

وی عنوان داشت: به عنوان مثال اینجا می گویند راهپیمایی نکنید! آیا درست است که مردم پردیسان برای یک راهپیمایی 17 کیلومتر طی کنند تا به قم برسند و بعد دوباره 17 کیلومتر طی کنند تا به نماز جمعه پردیسان برسند، پس یکدفعه بگوییم در ایامی چون روز قدس نماز تعطیل است!

,

معضل فرهنگی و راه های ارتباطی دو مشکل بزرگ پردیسان

, معضل فرهنگی و راه های ارتباطی دو مشکل بزرگ پردیسان,

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: پردیسان مشکل فرهنگی دارد که امکان دارد به تضاد و بحران فرهنگی برسد، بعنوان مثال مسکن مهر پردیسان 60 هزار جمعیت با فرهنگ های بسیار متفاوت دارد که این خود باعث ایجاد تضاد فرهنگی می گردد.

,

وی یادآور شد: مشکل دیگر پردیسان راه ارتباطی و بن بست بودن آن است یعنی بلوار غدیر تنها راهی است که به پردیسان منتهی می گردد که تا به حال چندین کشته داده است.

,

قوامی ادامه داد:  از نظر مقایسه ای پردیسان مانند کرج است به تهران، یعنی محل کار اکثر اهالی پردیسان، در قم و محل سکونت آنها پردیسان می باشد که مجبورند هر روز صبح راهی قم و شب ها راهی پردیسان شوند. لذا یک مسیر پاسخگوی این سیل جمعیت نیست.

,

وی تصریح کرد: بلوار آوینی را به بهانه هایی باز نمی کنند که از شهرک مهدیه عبور می کند! بلوار مرجعیت یا آیت الله بروجردی هم که هنوز راه نیفتاده است! بلوار زائر هم هنوز راه نیفتاده است! در کل می توان گفت به پردیسان رسیدگی نمی شود و نگاه خوبی به آن ندارند.

,

برای خدمت امام جمعه به پردیسان مانع تراشی می کنند

, برای خدمت امام جمعه به پردیسان مانع تراشی می کنند,

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: وقتی امام جمعه می گوید که من طرح مدیریت اسلامی و تئوری دارم و می خواهم آن را به اجرا در آورم، به عناوین مختلف برایش مانع تراشی می کنند و دستش را می بندند.

,

وی بیان داشت: اما بنده تمام مرارت ها را قبول کردم و طرح امامت و امارت که حلال اصلی مشکلات پردیسان است را به تدریج و با صلابت به پیش می برم. به تازگی هم که طرح امربه معروف ونهی از منکر که یکی از بیشترین نیازها در پردیسان است به اجرا درآمده که به زودی خبرهای بهتری از پردیسان در خصوص امربه معروف و نهی از منکر خواهیم شنید و همه با یک دیگر منسجم و متحد خواهند شد.

,

قوامی اظهار داشت: فقط باید مسئولین و دستگاه هایی مثل اوقاف، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات همکاری کنند تا شورای فرهنگ عمومی ویژه پردیسان با محوریت امام جمعه تشکیل شود که البته در جلسه ای که با مدیرکل ارشاد داشتیم جناب حسینی نسبت به راه اندازی این طرح تمایل نشان دادند.

,

وی گفت: از سویی اجازه دهند تا راهپیمایی ها در پردیسان انجام شود و به امام جمعه اختیار  بیشتری دهند و ما هم قول می دهیم که برای هر مقام استانی بی شاعبه کار کنیم و در زمانی که آنها مسئولیت دارند، پردیسان خوب تری را تحویلشان دهیم که آنها هم در کارنامه های خودشان بنویسند زمانی که ما مسئولیت داشتیم پردیسان کم مسئله بود.

,

وظیفه امام جمعه فقط خطبه خوانی نیست

, وظیفه امام جمعه فقط خطبه خوانی نیست,

امام جمعه پردیسان عنوان داشت: ما امام جمعه نیستیم که فقط خطبه بخوانیم، ما امام سایر روزها هم هستیم. ما می توانیم تنها خطبه بخوانیم و برویم پی کار خودمان، اما ما داریم در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، محله داری و شهرداری با آقایان همکاری می کنیم.

,

وی ابراز داشت: به لطف خدا یک هماهنگی و همیاری بین امام جمعه و امام جماعت ها و مسئولین مستقر در پردیسان ایجاد شده که این یک گنجینه ارزشمند و تجربه زی قیمتی است که باید آن را پاس بداریم.

,

قوامی افزود: البته مشکلات زیاد است که ما با همدلی، همزبانی، هم افزایی و هم گرایی می توانیم تمامی مشکلات را حل کنیم، چرا که هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست.

,

پردیسان هر لحظه رو به رشد است

, پردیسان هر لحظه رو به رشد است,

وی ادامه داد: البته در پردیسان فضای سبز و بوستان ها در حال توسعه هستند و یک مجتمع فرهنگی ورزشی در حال ساخت می باشد، کانون پرورش فکری نیز در این منطقه ساخته شده است، تعداد مساجد نیز به افزایش پیدا کرده است، در حالی که قبلا تنها 14 مسجد در این منطقه وجود داشت.

,

امام جمعه پردیسان گفت: لذا پردیسان اکنون خیلی تغییر کرده و از حالت پرتستان و منزوی خارج شده و لحظه به لحظه در حال تغییر است، بنابراین نباید ناشکر باشیم، مسئولین زحمت می کشند اما می طلبد که توجه بیشتری کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه