اخبار داغ

یادداشت/

آزادگان؛ گوهر های ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران

آزادگان؛ گوهر های ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران
ماهیت واقعه کربلا و اسارت اهل بیت (ع) با اسارت آزادگان هشت سال دفاع مقدس از یک ریشه الهی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ احمد ملاشاهی. استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان درتاریخ ایران عزیز یک برگ زیبا و نمادی فاخر از همه ارزش ها است و تمامی بزرگانی که در اسارت بودند افتخار حضور در دفاع مقدس ودفاع از سرزمین ایران را داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

ماهیت واقعه  کربلا و اسارت اهل بیت (ع) با اسارت آزادگان هشت سال دفاع مقدس از یک ریشه الهی هستند.

,

صبر، ایستادگی و مقاومت آزادگان ما با تاسی از واقعه کربلا و ادامه راه حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) رقم خورد و موفقیت دیگری را برای مردم ما به ارمغان آورد. جوهره و هویت انسان در شرایط دشوار و فراز و فرودهای زندگی آشکار می شود و مردم ما هم به خوبی توانستند نقش خود را در مقابله با دشمنان و هشت سال دفاع مقدس ایفا کنند.

,

شرایط آزادگان و اسرای ما در زندان های عراق بسیار سخت و طاقت فرسا بود و کتاب ها و داستان هایی که نگارش شده و فیلم هایی که در این زمینه تا کنون ساخته شده ، متفاوت با واقعیت های موجود است زیرا درک آن اتفاق ها و شرایط برای مردم بسیار سخت است . آزادگان با صبر و مقاومت خود در زندان‌های رژیم بعث عراق، برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

,

امروزه آزادگان نقش بزرگی در معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و می توانند در تقابل با جنگ نرم  دشمن نقش بسیار مهمی داشته باشند  ، چرا که هر روز دفاع مقدس یک تاریخ است و باید خاطرات هشت سال دفاع مقدس از زبان تمام یادگاران آن دوران مکتوب شود.
‎ وظیفه ما نسبت  به آزادگان سنگین هست چرا که خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان که ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند و با مجاهدت و صبر خویش بر آرمان‌های انقلاب اسلامی پای فشردند ، چشم و چراغ ملت ایران هستند .

,
,

بنابراین شناخت این حماسه سازی‌ها و بررسی این حضور سلحشورانه می‌تواند افق جدیدی را از نقش آفرینی در دفاع مقدس پیش روی هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان  و مسئولین متعهد این مرز و بوم بگشاید تا با بررسی دقیق  زندگی آزادگان و شان آزادی خواهی آنان نسبت به ارائه تصویر هنری و درخور از این بزرگواران همت گماشته شود . لذا در خدمت‌رسانی به آنها نباید از هیچ تلاشی دریغ شود و باید قدر دان زحمات آنان باشیم .

,

امروز داغدار شهید حججی هستیم که حاصل تربیت مکتب ولایی و برگرفته ازهمین  فرهنگ صبر ، ایستادگی و استقامت آزادگی است که عزت را به جامعه ما برگرداند . عزتی که به اسلام و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی داده شده است مرهون خون شهدا‌، زحمات‌، صبرها و مقاومت آزادگان گرانقدر است.آزادگانی که  گوهرهای بازیافته‌ای از ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی ایران هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه