اخبار داغ

یک بام و دو هوا در انتخاب مدیران و وزرا؛

وقتی بیماری قلبی دستاویزی برای عزل و نصب سیاستمداران می شود

وقتی بیماری قلبی دستاویزی برای عزل و نصب سیاستمداران می شود
سیاست های یک بام و دوهوای برخی سیاست مداران تعجب همگان را بر انگیخته است چرا که یکی به دلیل بیماری قلبی کنار گذاشته می شود و دیگری با وجود بیماری قلبی متصدی پر چالش ترین پست مدیریتی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   بوتیا نیوز 66 سال دارد، متولد ۲۳ دی ماه سال ۱۳۳۰ در تهران، در سال 92 گزینه اول حسن روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود اما با رای منفی نمایندگان نتوانست این وزارت را تصاحب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

بعد از این رئیس دولت اعتدال او را به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کرد، اما این پست هم به او وفا نکرد و بعد از گذشت مدت کوتاهی در اوائل بهمن شایعه استعفای او دست به دست در رسانه ها می چرخید، هر چند ابتدا او این شایعه را تکذیب می کرد ولی درست در 9 بهمن ماه خود او خبر استعفایش را علنی کرد.

,

نجفی را می گویم، هم او که قرار است شهردار تهران شود، کسی که به دلیل بیماری از سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور استعفا داد اما امروز به عنوان گزینه منتخب شورای شهر تهران برای تصدی شهرداری انتخاب شده است.

,

« متأسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است. در طول این مدت بنده تلاش کردم که این امر بر روند انجام امور تأثیر منفی ایجاد نکند و بر مدیریت سازمان خللی وارد نسازد، اما اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم و امانتی را که بر دوش گرفته‌ام به سلامت به سرمنزل مقصود برسانم و نهایتا به مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان لطمه وارد آید.»

,

این بخشی از نامه‌ استعفای نجفی به رئیس جمهور بود، حال اینجا این سوال مطرح می شود که چرا نجفی در 66 سالگی و با وجود توصیه پزشکی، به دنبال شهردار شدن است و دولت دوازدهم طیب نیا وزیر اقتصاد دولت سابق را به دلیل بیماری قلبی از تصدی این وزارت کنار می زند؟

,

کنار زدن علی طیب نیا از وزارت اقتصاد در حالی است که او جزء سه نفری بود که در دولت یازدهم توانست بیشترین رای اعتماد را از مجلس بگیرد ولی امروز در لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم جایی ندارد، اینکه طیب نیا بیاید یا نیاید زیاد فرقی نمی کند مهم این است که کرسی وزارت اقتصاد را کسی تصاحب کند که بتواند وضعیت اقتصادی کشور را از این حالت بحرانی خارج کند، اما اینجا این سیاست های یک بام و دوهواست که تعجب همگان را بر می انگیزد، یکی به دلیل بیماری قلبی کنار گذاشته می شود و دیگری با وجود بیماری قلبی روی کار می آید.

,

 

,

کنار زدن طیب نیا به دلیل بیماری قلبی بهانه ای برای مسائل رسانه ای است

, کنار زدن طیب نیا به دلیل بیماری قلبی بهانه ای برای مسائل رسانه ای است,

 علیرضا شکیبایی در گفت و گو با " بوتیا نیوز " در همین رابطه اظهار کرد:  کنار زدن طیب نیا به دلیل بیماری قلبی از وزارت اقتصاد بیشتر برای مسائل رسانه ای است وگرنه بیماری یک بهانه است.

, بوتیا نیوز ,

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: طیب نیا مامور اجرای یک سری سیاست های اقتصادی شد که بیشتر حالت تثبیتی در اقتصاد داشت که توانست موفقیت نسبی کسب کند ولی مطالبات مردم این نیست که این سیاست ها ادامه پیدا کند و خود دولت هم به این نتیجه رسیده است که سیاست های تثبیت نباید بیش از این ادامه پیدا کند.

,

شکیبایی تصریح کرد: از آنجایی که سیاست تثبیت در اقتصاد باعث شده است که رکود اقتصادی در جامعه فراگیر شود و مشکلاتی را برای خود دولت و بانک ها ایجاد کند بنابراین دیدگاه دولت این است که دور دوم این سیاست ها رها کنند و به سمت سیاست های رونق بخش اقتصادی پیش بروند.

,

وی خاطر نشان کرد: بنابراین دولت دوازدهم باید وزیری را انتخاب می کرد که عمل گرا باشد چرا که تفکر اقتصادی دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم تغییر می کند و لازمه این کار این است که وزیر اقتصاد تغییر کند.

,

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: اینکه وزیر پیشنهادی می تواند چنین انتظاراتی را برآوده کند یا خیر در این جا شک و تردید وجود دارد که ممکن است این اتفاق نیفتد.

,

وزیر پیشنهادی اقتصاد با پیشینه کاری خود چیز جدیدی برای ارائه ندارد

, وزیر پیشنهادی اقتصاد با پیشینه کاری خود چیز جدیدی برای ارائه ندارد,

شکیبایی در ادامه مطرح کرد: وزیر پیشنهادی از ابتدا در بدنه وزارت اقتصاد بوده است و سال های سال در پست های شبیه به رئیس گمرک ایران فعالیت می کرده و هر روشی را که می توانسته برای نوآوری در اقتصاد ایران داشته باشد انجام داده است، بنابراین چیز جدیدی برای ارائه کردن و تغییر ندارد.

,

وی تاکید کرد: از طرفی کرباسیان یک مدیر ستادی و اجرایی است ولی وزارت اقتصاد باید یک مجموعه بزرگی را در سطح اقتصادی مدیریت کند از جمله بانک مرکزی، شرکت های بیمه، سازمان امور مالیاتی و بورس و .. ولی به نظر می رسد که تخصص ایشان فقط در حوزه گمرک است و در سایر حوزه ها هیچ آشنایی ندارد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: چون تخصص کرباسی اقتصادی نیست به نظر می رسد هیچ اشرافی نسبت به سیاست های اقتصادی ایران ندارد به همین دلیل نباید خوش بین باشیم که کرباسیان عمل گرا باشد مگر اینکه فقط جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را به او بسپاریم چون تخصص ایشان در گمرک همین بوده است و در سایر زمینه ها خیلی موفق نخواهد بود.

,

 

,

طیب نیا عملکرد مثبتی نداشت، بیماری قلبی بهانه است

, طیب نیا عملکرد مثبتی نداشت، بیماری قلبی بهانه است,

عبدالمجید شیخی در گفت و گو با " بوتیا نیوز " در خصوص تغییرات کابینه خاصه شخص وزیر اقتصاد عنوان کرد: آقای طیب نیا در طول دوران وزارت خود نتوانست بهره ای در این تپندگی به مردم عرضه کند و دچار شرمندگی در عملکرد حوزه اقتصاد است.

, بوتیا نیوز,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: طیب نیا نه مدیریتی روی کلان اقتصاد داشت و نه توانست هماهنگی در بخش های اقتصادی چه در حوزه مالی، پولی، مجازی و حقیقی ایجاد کند و هی هیچ بازدهی نداشت.

,

شیخی تاکید کرد: اگر دولت بخواهد اعلام کند که به دلیل اینکه طیب نیا در حوزه اقتصاد هیچ موفقیتی نداشته است و به این دلیل او را کنار می زند در واقع خود را زیر سوال برده است بنابراین باید اعلام کند که به دلیل بیماری قلبی نمی تواند او را انتخاب کند.

,

سپردن پر چالش ترین عنوان مدیریتی به یک بیمار قلبی نشانه تناقض گویی است

, سپردن پر چالش ترین عنوان مدیریتی به یک بیمار قلبی نشانه تناقض گویی است,

وی تصریح کرد: در همین طیف مشاهده می کنیم که نجفی که دارای بیمار قلبی است را می خواهند در شغلی بگمارند که پر چالش ترین مدیریت در عرصه اقتصاد است و این دقیقا نشان می دهد که این دولت، دولت تناقض گو است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سوابق کرباسیان وزیر پپیشنهادی دولت دوزادهم در عرصه اقتصاد، گفت: آقای روحانی کسی را به عنوان وزیر اقتصاد پیشنهاد کرده است که نه رشته اش اقتصاد است و نه سابقه آن چنانی و فهم درستی از اقتصاد دارد.

,

شیخی در ادامه مطرح کرد:  فهم درست نیز آن چیزی نیست که امثال آقای طیب نیا دارند، این ها هیچ گونه بهره ای از اقتصاد اسلامی نبردند و مشکل دیدگاه لیبرالیسمی این افراد است و با همین عینک به اقتصاد نگاه کردند و به همین دلیل زمین می خورند کما اینکه دولت های گذشته نیز در زمینه اقتصاد موفق نبودند و آن ها هم به زمین خوردند.

,

کابینه دوازدهم تکرار کابینه یازدهم است

, کابینه دوازدهم تکرار کابینه یازدهم است,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در 4 دهه گذشته عرصه اقتصاد را در اختیار مدیرانی قرار دادیم که درس خوانده اقتصاد لیبرالیسم هستند و این ها نتوانستند مشکلی را حل کنند به همین دلیل رهبری فرمودند ما در تشکیل دولت اسلامی موفق نبودیم و دلیل آن هم این افراد بودند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: وخیم ترین وجهه این مدیران در دولت یازدهم بود و دولت دوازدهم نیز تکرار کابینه دولت یازدهم است و متاسفانه چون افراد، گماشته دو حزب هستند باید بگوییم که این ها باند باز هستند و افراد را بدون توجه به شایسته سالاری انتخاب کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه