اخبار داغ

بی توجهی مدیران به بحران آب؛

ترکیدگی لوله ها ٬ قصه تکراری در شهرستان فارسان

ترکیدگی لوله ها ٬ قصه تکراری در شهرستان فارسان
ترکیدگی لوله های آب در خیابان ها و کوچه های شهر فارسان و بی توجهی مسئولان شرکت آبفای شهری به هر دلیلی، به یک قصه تکراری تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیرغار، در پی ترکیدگی های لوله های آب در شهر فارسان مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان محل فراهم آمده است، این درحالی است که مقادیر زیادی آب تصفیه شده و قابل شرب هدر رفته و مسئولین علی‌رغم تماس تلفنی مردم هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

آب این مایه حیات همه موجودات زنده، زمانی ارزش خود را به رخ می‌کشد که کسب یک جرعه و یک قطره آن میسر نباشد یا لااقل به مشقات فراوان فراهم آید، همه کارشناسان و دست‌اندرکاران امور آب این ماده حیاتی و زندگی‌ساز را ضروری‌ترین ابزار توسعه پایدار به شمار می‌آورند و در بیان اهمیت آب همین بس که بدانیم آدمی در طول هفتاد سال زندگی در روی این کره خاکی، نزدیک یک میلیون برابر وزن خود آب می‌نوشد.

به علت فرسودگی لوله های انتقال آب آشامیدنی، آب در حال هدر رفتن است

موضوع کمبود آب در استان امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که جامعه را تهدید می کند با این وجود به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه و به علت فرسودگی لوله های انتقال آب آشامیدنی آب در حال هدر رفتن است.

 با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و اهمیت منابع آبی به نظر می رسد باید مسئولین امر حساسیت بیشتری در حراست از این ماده گرانبها به خرج دهند تا مردم نیز به صرفه جویی اهمیت دهند.

ترکیدگی لوله آب در خیابان ها و کوچه های به یک قصه تکراری در شهر تبدیل شده است و هر از چند گاهی باید شاهد ترکیدگی لوله‌ها در خیابان و کوچه ها باشیم و امروزه شاهدیم که برای تعمیر محل ترکیدگی لوله باید چند روز صبر کنیم تا مسئولین امر از اداره آب در محل حضور پیدا کنند و از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

ترکیدگی لوله آب شرب این شهر در خیابانها به صورت شبانه روزی هدر رفت آب را به دنبال داشته ومشکلات زیادی را برای تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده نیز ایجاد کرده است.

توجه مسئولین به اصلاح شبکه های آبرسانی

شهروندان و کسبه این خیابان ها به شدت نسبت به هدر رفتن آب ناراحت هستند و اعتقاد دارند که مسئولان باید در کنار فرهنگسازی و هشدار دادن به شهروندان، هر چند تعداد زیادی ترکیدگی لوله گزارش می شود اما به اصلاح شبکه های آبرسانی خود توجه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیرغار,
,
,
,
, به علت فرسودگی لوله های انتقال آب آشامیدنی، آب در حال هدر رفتن است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توجه مسئولین به اصلاح شبکه های آبرسانی,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه