اخبار داغ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان خبر داد

درآمد 100 دلاری شبانه برای اقشار مختلف با حضور گردشگران خارجی در استان کرمان

درآمد 100 دلاری شبانه برای اقشار مختلف با حضور گردشگران خارجی در استان کرمان
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان گفت: حضور هر گردشگر خارجی در شهر و استان کرمان در هر شب 100 دلار برای اقشار مختلف ما در سطح استان درآمد در پی خواهد داشت و اگر این رقم بیشتر شود، موجب افزایش ماندگاری گردشگر در استان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جهانشاهی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به اینکه جذب گردشگران خارجی یکی از اهداف کسب درآمد و به نوعی صادرات نامرئی است، گفت: در ورود گردشگران خارجی برای ارزآوری و کسب درآمد در بخش های مختلف استان روند رو به رشدی آغاز کرده ایم و گام به گام بر تعداد گردشگران افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان , شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ,

وی بیان کرد: در دو ماه ابتدای سال میزان حضور گردشگران خارجی در استان حدود 10 هزار نفر بود؛ بعد از آن با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، فصل تابستان و شرایط گرما در استان و شهر کرمان با رکود مواجه شدیم.

,

جهانشاهی ابراز کرد: در اواخر مرداد ماه رفته رفته شاهد حضور توریست های خارجی در سطح استان هستیم که هر چه جلوتر می رویم در نیمه دوم سال به تعداد گردشگران خارجی افزوده خواهد شد و ان شالله ماندگاری گردشگران نیز افزایش خواهد یافت.

,

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: ماندگاری حضور توریست ها در سال های گذشته 1 و 1.2 شب بود ولی هم اکنون از دو شب رد شده است و نزدیک به 2.3 رسیده است که در سال جاری نیز ماندگاری بیشتر خواهد بود.

,

وی تشریح کرد: حضور هر گردشگر خارجی در شهر و استان کرمان در هر شب 100 دلار برای اقشار مختلف ما در سطح استان درآمد در پی خواهد داشت و اگر این رقم بیشتر شود، موجب افزایش ماندگاری گردشگر در استان خواهد شد.

,

جهانشاهی تاکید کرد: علاوه بر واحدهای اقامتی، تاثیر این امر را در قسمت های دیگری همچون حمل و نقل، بازارها و صنایع دستی می بینیم که هدف اصلی در واحدهای اقامتی می باشد تا بتوانیم هم ایجاد اشتغال داشته باشیم و هم سطح زندگی مردم را ارتقاء دهیم.

,

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان اذعان داشت: از مسیر توسعه اقامتگاه های بوم گردی مزید بر اینکه آورده ای را که صنعت گردشگری برای استان دارد، توسعه داده ایم، شاهد آن هستیم که در شهرهایی که هسته های توسعه یافتگی در آن ها وجود دارد، این حرکت به سمت مناطق روستایی و شهرهای کوچک رفته است.

,

وی با بیان اینکه برخی نقاط استان ظرفیت ها و منابع خوبی دارند که تا به الان از آن استفاده صحیح نشده است، افزود: خوشبختانه این امر پتانسیل های خوبی در اقامتگاه های بوم گردی ایجاد کرده است که با حضور گردشگران داخلی و خارجی، افراد محلی به صورت مستقیم مشارکت می کنند.

,

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان  خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی خدمات نیز دوره های آموزشی مختلفی را داشته ایم تا از تجارب فعالین اقامتگاه های بوم گردی داخل کشور بهره مند شویم.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه