اخبار داغ

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم/ با شعار نمی‌توان مشکل تولید و اشتغال را حل کرد

من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم/ با شعار نمی‌توان مشکل تولید و اشتغال را حل کرد
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: من در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد چیزی جز نظریه‌پردازی ندیدم و لازم به ذکر است با شعار نمی‌توان مشکل تولید و همچنین مشکل اشتغال را حل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: من هر چه برنامه آقای کرباسیان را بررسی کردم چیزی جز نظریه پردازی ندیدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: حوزه اقتصاد عدد و رقم می‌خواهد، اهداف کمی می‌خواهد باید مشخص شود که امروز در کجا قرار داریم و بعد از 4 سال باید به کجا برسیم و سالیانه باید گزارش عملکرد بدهیم.

,

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من به آقای کرباسیان هم گفتم متاسفانه اهداف کمی در برنامه‌ها مشاهده نکردم و وزیر پیشنهادی هم پذیرفت و حال اینکه وقت نداشته یا چیز دیگری است مشکل خودش است و شاید هم اعتقادش بر این است.

,

ملکی خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان شما چهار سال مسئولیت گمرک ایران را داشته‌اید و باید کارنامه‌ از کار خود در گمرک ارائه می‌دادید تا نقاط ضعف و قوت شما در این باره مشخص می‌‌شد.

,

وی افزود: آیا در گمرک قاچاق کالا از بین رفته است؟ شما در گمرک چه میزان توفیق داشته‌اید؟ قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود. چرا گمرک نتوانسته جلوی قاچاق کالا را بگیرد؟

,

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در بحث رشد ناخالص داخلی در بین 24 کشور منطقه رتبه 10 را داریم و در بین 191 کشور جهان رتبه 18 را در اختیار داریم. آقای کرباسیان شما در این حوزه چه کاری می خواهید انجام دهید و برنامه شما برای این بخش چیست؟

,

ملکی خاطرنشان کرد: در بحث آزادی اقتصادی ما در بین کشورهای منطقه رتبه آخر را داریم و در بین 181 کشور جهان رتبه ما 171 است. 

,

وی افزود: ما در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در بین 117 کشور رتبه آخر را داریم.

,

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای کرباسیان شما گفته‌اید من سرمایه‌گذاری مردمی را افزایش می‌دهم با چه مکانیزمی می‌خواهید این کار را انجام دهید. وقتی که بانک‌ها حتی بانک‌های دولتی ما 18 تا 20 درصد سود می‌دهند چه کسی می‌خواهد پول خود را بیاورد و سرمایه‌گذاری کند.

,

ملکی خاطرنشان کرد: با شعار دادن تولید انجام نمی‌شود و تا زمانی که تولید انجام نشود بیکاری مهار نمی‌شود، ارزش افزوده بالا نمی‌رود، درآمد عمومی افزایش نمی‌یابد، ساختار اقتصادی اصلاح نمی‌شود.

,

وی در پایان گفت: آقای کرباسیان شما که می‌گویید با فساد بانکی مبارزه می‌کنید با توجه به فسادهایی که در بحث موسسات مالی کاسپین، فرشتگان و ... داشته‌ایم و همه آنها نیز مجوز بانک مرکزی را داشته‌اند با این موارد با چه مکانیزمی می‌خواهید مبارزه کنید. سیاست‌هایی که وجود دارد قادر به انجام این کار نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه