اخبار داغ

آرزوی دیرینه مردم محقق شد

نصب سی تی اسکن پیشرفته در نیکشهر/ سفرهای درمانی بزرگترین مشکل مردم سیستان و بلوچستان

نصب سی تی اسکن پیشرفته در نیکشهر/ سفرهای درمانی بزرگترین مشکل مردم سیستان و بلوچستان
سرپرست دانشکده علوم پزشکی‌ایرانشهر گفت: سی.تی اسکن پیشرفته بیمارستان محمد رسول الله(ص) نیکشهر طی چند روز آینده نصب خواهد شد تا پایان بخش سفرهای درمانی برای بیماران جنوب استان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور همواره با مشکلات فراوانی چون کمبود مراکز درمانی، آموزشی و امکانات زیربنایی روبه روست که در این میان بزرگترین مشکل مردم این منطقه محروم کشورمان دسترسی به مراکز بهداشتی درمانی است به گونه ای که بسیاری از مردم این استان برای ساده ترین بیماری ها نیز مجبور به سفرهای بین شهری و حتی استانی هستند تا بتوانند خود را به اولین مرکز درمانی برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

مردم شهرستان های سرباز، قصرقند، نیکشهر و فنوج سالهاست در آرزوی داشتن مرکز تصویربرداری و سی تی اسکن رنج سفر به شهرستان های چابهار و زاهدان را به جان خریده و روزها با وجود فقر و بیماری مجبور به سکونت در محلی به دور از خانه و کاشانه خود هستند تا شاید نوبت به آنان رسیده و ساده ترین کار درمانی را انجام دهند.

,

شاید برای بسیاری از مردم شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد و اصفهان باور این مطلب سخت باشد اما باید گفت که آری این استان مردمی دارد که با وجود مشکلات همچنان بار مرزداری را به دوش کشیده و هیچ گاه فریاد مظلومیت آنان به گوش پایتخت نشینان نرسیده است.

,


تحقق یک آرزوی دیرینه برای مردم بلوچستان

,
, تحقق یک آرزوی دیرینه برای مردم بلوچستان, تحقق یک آرزوی دیرینه برای مردم بلوچستان,

در همین رابطه سرپرست دانشکده علوم  پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه مردم شهرستان نیکشهر به زودی به آرزوی دیرینه خود خواهند رسید، اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات تشخیصی درمانی و ارتقای شاخص های بهداشتی سیستان و بلوچستان و دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیرو پیگیری‌های مکرر رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان ایرانشهر، نیکشهر و قصرقند، مرکز تخصصی  سی. تی اسکن بیمارستان محمدرسول الله(ص) نیکشهر به زودی به بهره برداری میرسد.

, پاپایا,

مهران امینی فرد افزود: مشکلات رفت و آمد به مرکز استان آن هم برای انجام کوچکترین اعمال تصویر برداری درمانی باعث شده بود تا مجهز شدن بیمارستان محمدرسول الله(ص) نیکشهر به دستگاه سی. تی اسکن به یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان های نیکشهر، قصرقند و فنوج، تبدیل شود.

,

وی با بیان این مطلب که این دستگاه از نوع 16 اسلایس بوده و از نوع تجهیزات پیشرفته تصویربرداری در جهان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این دستگاه مدرن روز گذشته به بیمارستان  محمد رسول الله(ص)  نیکشهر منتقل شد و عملیات نصب آن در چند روز آینده به پایان خواهد  رسید تا با بهره برداری در هفته دولت، مردم شهرستان نیکشهر، فنوج و قصرقند بتوانند از امکانات ویژه پزشکی استفاده کنند.

,

وی با اشاره به راه اندازی سی تی اسکن نیکشهر افزود: این دستگاه با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال اعتبار و از طریق سرمایه گذاری مشترک دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و شرکت سرمایه گذاری تبسم  نصب و راه اندازی خواهد شد.

,

سرپرست دانشکده علوم  پزشکی ایرانشهر  نصب این دستگاه را موجب توسعه خدمات تخصصی تشخیصی و درمانی در جنوب استان و کاهش چشمگیر اعزام بیماران به سایر شهرستانها و کاهش چشمگیر هزینه های درمانی شهروندان دانست و گفت: این دستگاه مدرن سی تی اسکن امکان تصویربرداری از مغز، ستون فقرات، قفسه سینه، شکم، لگن و سایر اندامها‌ و آنژیوگرافی پریفرال و گردن را با کیفیتی بسیار مطلوب دارد که میتواند به عنوان نقطه عطفی در تنوع اعمال  جراحی شده و همچنین میتواند زمینه ساز اعمال جراحی پیشرفته از جمله اعمال جراحی مغز و اعصاب و همچنین  تشخیص  بیماریهای مغز و اعصاب شود.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه پرسنل درمانی دانشکده علوم  پزشکی ایرانشهر تمامی تلاششان را برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی شهروندان به کار گرفته اند، تصریح کرد: کمک به مردم و تلاش برای نجات بیماران بزرگترین خواسته و آرزوی کادر درمانی ماست که خوشبختانه تاکنون توانسته ایم با تلاش، ایمان و باور قلبی به این آرزو برسیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه