اخبار داغ

اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد

نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است

نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است
نماینده تهران در مجلس نقطه عطف مدیریت کرباسیان را اصلاحات 4 سال گذشته در گمرک کشور و کاهش قابل ملاحظه قاچاق خواند و گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد به اسناد بالادستی کشور پایبندی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریده اولاد‌قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 25 مرداد در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد ابتدائاً از وزرای پیشنهادی خواست به حرمت 7 مزار شهدای گمنام هنگام ورود به تالار آفتاب مجلس به مسئولیت سنگین خود دقت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با یادآوری اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو بوده است، ثبات اقتصادی و تورم تک‌رقمی را از نتایج عملکرد دولت یازدهم برشمرد و با یادآوری اینکه رشد اقتصادی کشور از منهای 7 درصد در سال 91 به مثبت 12 در سال 95 رسیده است،‌ گفت: تورم در ایران در مقطعی به 40 درصد هم رسیده بود، اما امروز تک‌رقمی است.

,  گفت,

اولادقباد با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید اصلاحات ساختاری در عرضه اقتصاد کشور را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: وزیر پیشنهادی باید  علاوه بر دانش اقتصادی از شجاعت و صراحت هم برخوردار باشد تاب تواند اصلاحات ساختاری را از زوایای مختلف انجام دهد چرا که صرفاً تئوری‌های علم اقتصاد رافع مشکلات امروز اقتصادی کشور نیست. 

,

وی با اشاره به اینکه کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصادی دکترای مدیریت برنامه‌ریزی داشته و 16 جلد کتاب ترجمه کرده است، اظهار داشت: این نشان‌دهنده آشنایی ایشان با ساز و کار کسب و کار جهانی است به علاوه ایشان با اقتصاددانان کشور ارتباط گسترده دارد و 28 سال هم سابقه معاونت وزیر در وزارتخانه‌های صنعت، نفت، بازرگانی و اقتصاد دارد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اندوخته‌های اجرای کرباسیان از بخش‌های گوناگون اجرایی کشور اشاره کرد و با یادآوری احاطه جامع و کامل وی به حوزه‌های اقتصادی به واسطه حضور در نشست‌های داخلی و خارجی گفت: نقطه عطف تجربیات آقای کرباسیان اصلاحات اقتصادی در 4 سال گذشته در گمرک کشور است که کاهش قابل ملاحظه در قاچاق کشور را شاهد بوده‌‌ایم.

,

وی از تعامل بالای کرباسیان با کارآفرینان کشور سخن گفت و با تأکید بر اینکه این وزیر پیشنهادی دارای قدرت تعامل و همکاری چندجانبه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های گوناگون است، بیان داشت: یکی از ریشه‌های مشکلات امروز اقتصادی کشور عدم هماهنگی نهادهای گوناگون با یکدیگر است. 

,

اولادقباد پایبندی برنامه‌های کرباسیان به اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را از جمله دیگر مزایای وزیر پیشنهادی اقتصاد خواند و گفت: مهمترین مطالبات مجلس از آقای کرباسیان اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی و گمرک کشور و به حداقل رسیدن وابستگی دولت به درآمدهای نفتی است.

,

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی کرباسیان به رونق اقتصاد کشور کمک می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ از دیگر محورهای برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد پرداخت مطالبات دولت به پیمانکاران است که موجب می‌شود آنان به اقتصادی کشور بازگشته در نتیجه به ویژه به قشر کارگر کشور کمک شود. 

,

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید کرباسیان بر شفافیت اقتصادی، این مهم را موجب تشویق بخش خصوصی به افزایش سرمایه‌گذاری در کشور خواند و گفت:‌در برنامه‌های آقای کرباسیان بر افزایش نقش بورس در اقتصاد کشور تأکید شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه