اخبار داغ

آزادگان درس زندگی را فارغ از مسائل دنیوی آموختند/ دوران اسارت یک زندگی سازنده برای آزادگان بود

آزادگان درس زندگی را فارغ از مسائل دنیوی آموختند/ دوران اسارت یک زندگی سازنده برای آزادگان بود
26 مرداد مصادف است با بازگشت آزادگان سر افراز به میهن اسلامی. آزادگانی که پس از تحمل دوران پر مشقت اسارت در اردوگاه‌ها و مخفیگاه‌های رژیم بعث عراق با سرافرازی به میهن اسلامی بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز، مناسبت بازگشت آزادگان به میهن را باید نقطه ای تاریخی دانست؛ چراکه دوران اسارت برای رزمندگان همانند دانشگاهی برای سازندگی افراد بوده و رزمندگان دفاع مقدس با جان و دل برای رسیدن به هدفشان سختی ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و در برابر دشمنی که تا دندان مسلح بود، عقب نشینی نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

محمد جعفر یاوری از آزادگان دفاع مقدس که هشت سال از عمرش در اردوگاه های مختلف موصل به اسارت رژیم بعث عراق سپری شد در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: دوران اسارت یک زندگی است و همچون سایر اوقات فراز و نشیب و دوره های خوشی و تلخی داشت.

,

 

,

وی دورهمی های معنوی، وحدت رزمندگان و ایثار را بهترین و شیرین ترین اتفاقات در دوران اسارت دانست و افزود: این دوران با شنیدن خاطرات، با امکانات کم و همه سختی‌هایی که داشت، یکی بهترین دوران زندگی من بود.

,

 

,

این آزاده دفاع مقدس با اشاره به ایثار، ساده زیستی و عدم تعلق رزمندگان به مسائل دنیوی گفت: در اوقات دلتنگی و سختی ها نیز قطعا یکی از مواردی که روحیه دوباره ایجاد می کند همین یاد دوران اسارت همراه با رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس است.

,

 

,

وی بر اهمیت تجدید خاطره برای نسل های مختلف و جاری شدن آن در جامعه تأکید کرد و افزود: نباید فشارهای وارد شده، این جنبه معنوی زندگی و ارزش هایی که برایش هزینه های بالایی ارئه شد را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

,

 

,

, , ,

یاوری ادامه داد: اگر می شد این جنبه معنوی دفاع مقدس و دوران اسارت نیز تقویت و حفظ می شد نتایج بهتر و فراوانی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی مشاهده می شود.

,

 

,

آزادگان درس زندگی را فارغ از مسائل دنیوی آموختند

, آزادگان درس زندگی را فارغ از مسائل دنیوی آموختند,

 

,

محمد محمدپور دیگر آزاده دفاع مقدس در بیان خاطره ای از دوران اسارت اظهار کرد: در زمان اسارت برنامه های مختلفی اجرا و کاردستی و ماکت های مختلفی به بهانه ها و مراسمات مختلف ساخته می‌شد.

,

 

,

وی با اشاره به برپایی مرتب برنامه های معنوی و ادعیه افزود: مأمور عراقی پس از مشاهده برنامه های معنوی، تذکراتی برای نمازجماعت و سایر برنامه ها داد که اگر نماز جماعت تکرار شود با پرتاب نارنجک، برخورد می‌کنیم و یک نفر از بچه های آزاده نیز در پاسخ گفت که تمام این رزمندگان از روی مین رد شده‌اند و از نارنجک هم ترسی ندارند.

,

 

,

آزاده دفاع مقدس ادامه داد: آسایشگاه ها به ردیف و اتاق ها هشت گانه بود؛ سرباز که برای بازدید می آمد با آینه و وسایل شبیه به آن، وضعیت قرمز را به سایر اتاق ها اعلام می کردیم  تا بچه ها حالت طبیعی به خود بگیرند.

,

, , ,

وی افزود: همه هم دوره‌های من با هم توافق داریم که هشت سال اسارت در اردوگاه موصل بهترین دوران زندگی‌مان بود؛ چراکه از نظر علمی، قرآنی و آموزش زبان های مختلف اکثرا مسلط و حافظان و قاریان قرآن کریم متعددی تربیت شدند، ایثار و از خودگذشتگی موج می زد و با وجود امکانات کم با صداقت یکدیگر را حمایت و پشتیبانی می کردند.

,

 

,

محمدپور با بیان اینکه از نظر پاکی و صداقت آزادگان در اوج مراتب بودند و درس زندگی را فارغ از مسائل دنیوی آموختند اظهار کرد: هر فردی باید قبل ازگوشزد کردن به دیگران در ساخت شخصیت و نفس از خودش شروع کند، امروز نیز سعی کردیم ترویج همین فضایل اخلاقی را از خودمان و در زندگی خودمان آغاز کنیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: توقع خاصی از مسئولان نداریم؛اما همه مسئولان باید بدانند باتوجه به سختی هایی که برای این انقلاب و نظام اسلامی کشیده شده به فکر مردم بودن اهمیت خاصی دارد.

,

 

,

این آزاده دفاع مقدس ضمن اشاره به مسائل فرهنگی گفت: دشمنان می دانند در حالت جنگ و نبرد رویارو هیچ گاه پیروز نمی شوند به همین دلیل توان و بودجه خودشان را برای نابودی و انحطاط فرهنگ مردم و جامعه انقلابی قرار داده‌اند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: نقش اساسی را در پیشبرد اهداف دشمن مسئولان تجمل گرا و کاخ نشین دارند که جامعه را به سوی دلسردی پیش می‌برند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه