اخبار داغ

مدیرکل سازمان میراث‌ فرهنگی استان مرکزی؛

موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خمین در کشور کم نظیر است/ پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت این موزه

موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خمین در کشور کم نظیر است/ پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت این موزه
مدیرکل سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب در خمین که در کشور کم نظیر است تاثیر خوبی در صنعت گردشگری شهرستان و همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که با توجه به مشکلات بیکاری در خمین، از بعد اشتغالزایی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز، سید مهدی ساداتی فرماندار خمین امروز در جلسه بررسی مسائل مربوط به ساخت موزه دفاع مقدس در شهرستان خمین گفت: خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار بگیرد که یکی از این مسائل ساخت موزه دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی افزود: بسترهای لازم برای ساخت این موزه در خمین فراهم است که باید زودتر مکان مورد نظر توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری برای تصویب آن، معرفی شود.

,

ساداتی ادامه داد: پذیرش ظرفیت خمین برای ساخت موزه دفاع مقدس توسط سازمان میراث فرهنگی از جمله مسائلی است که می‌طلبد توجه بیشتری به زادگاه امام خمینی(ره) شود.

,

وی بیان کرد: ساخت این موزه در کنار وجود سنگ‌نگاره‌های تیمره، قلعه سالار محتشم، بیت قدیمی امام خمینی(ره) و دیگر موراد می‌تواند ظرفیت خوبی را از لحاظ گردشگری برای خمین ایجاد کند.

,

در حاشیه این جلسه سید محمد حسینی مدیرکل سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به ظرفیت خمین به منظور ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: خمین به دلیل اینکه زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی است و همچنین نقش بسزایی را با تقدیم بیش از یک هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است، ظرفیت خوبی برای ساخت این موزه است.

, خمین نیوز,

ساخت موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خمین در کشور کم نظیر است

, ساخت موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خمین در کشور کم نظیر است, ساخت موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خمین در کشور کم نظیر است,

وی اظهار کرد: ساخت این مجموعه به عنوان یک باغ موزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب که در کشور کم نظیر است تاثیر خوبی در صنعت گردشگری شهرستان و همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که با توجه به مشکلات بیکاری در خمین، از بعد اشتغالزایی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

,

حسینی افزود: ساخت این موزه احتیاج به همکاری دستگاه‌های مربوطه دارد که در ابتدا باید زمین مناسب معرفی و تعیین شود و در مرحله بعد به طراحی این موزه، که بخش مهمی از کار است، پرداخته شود.

,

وی بیان کرد: ساخت موزه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به طور نسبی به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از اعتبارات ملی تامین شود.

,

حسینی خاطر نشان کرد: این مجموعه که تمام ابعاد انقلاب و دفاع مقدس در آن دیده شده است به زمینی به ابعاد ۱۵ الی ۲۰ هکتار نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه