اخبار داغ

مدیر یک کارخانه تولیدی:

کارخانه ام تا دوماه دیگر تعطیل می‌شود/ دولت از صنایع کوچک حمایت نمی کند

کارخانه ام تا دوماه دیگر تعطیل می‌شود/ دولت از صنایع کوچک حمایت نمی کند
مدیر عامل کارخانه پروفیل شرکا گفت: شرکت‌های نیمه دولتی از انرژی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و از طرفی خاک و آب منطقه را نابوده کرده اما منفعت آن را اروپاییان و خارجی‌ها می‌برند و نه کارخانجات داخلی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب دلال مدیر عامل کارخانه پروفیل شرکا در گفت‌وگو با  تهران نیوز، در خصوص وضعیت تولید گفت: شرکتی ورشکسته تولید لوله و پروفیل خریداری کردم که به دلیل سیاست‌های نادرست وزرات صنعت درچار مشکلات متعددی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز،,

دلال  با اشاره به عدم حمایت از صنایع کوچک توسط وزرات صنعت افزود: مواد اولیه توسط کارخانجات نیمه دولتی یا دولتی که موظف به تامین آن هستند صورت نمی‌گیرد و از طرف دیگر با اعمال تعرفه ۲۰درصد جهت واردات این فرصت را از تولیدکنندگان می‌گیرند تا نتوانند مواد اولیه خود را از طریق واردات تهیه کنند.

,

این فعال صنعتی ادامه داد: فروش مواد اولیه کارخانجات دولتی با قیمت بالاتر از قیمت صادراتی و همچنین اعمال تعرفه ۲۰درصد واردات تنها به نفع دولت و به ضرر تولیدکنندگان است.

,

وی تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید زیادی بر حذف تعرفه‌ها از مواد اولیه وادراتی داشتند اما به دلیل قاطع نبودن روحانی در تصمیم و منافع بیشتر دولت در اعمال تعرفه‌ها اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

,

دلال به افزایش ۳برابری قیمت مواد اولیه از سوی شرکتهای نیمه دولتی تولید کننده مواد اولیه طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: به دلیل عرضه کم شرکت‌های تولید کننده و تقاضای بالای مصرف کننده قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند که در این بازار واحدهای تکمیلی دچار ضرر سنگین می‌شوند.

,

این تولیدکننده بیان کرد: عدم عدالت در دریافت مالیات یکی دیگر از عمده مشکلات صنایع است، که بدون توجه به تولید و درآمدها اخذ می‌شود.

,

وی با بیان اینکه رکود از سال ۹۳ تا کنون بی سابقه بوده است و کمر تولید را خم کرده افزود: اداره دارایی ظلم بزرگی به واحدهای تولیدی کرده و تنها به دنبال منافع خود می‌باشد، بنده هم می‌توانم پول و سرمایه خود را در بانک بگذارم و ریسک تولید را قبول نکنم اما تنها برای چرخ صنعت این کشور پذیرفتم که واحد تولیدی ورشکسته فعال کنم.

,

دلال عنوان کرد: شرکت‌های نیمه دولتی به خصوص فولاد مبارکه از انرژی ارزان قیمت استفاده می‌کند و از طرفی خاک و آب منطقه را نابود کرده اما منفعت آن را  اروپاییان و خارجی‌ها می‌برند و نه کارخانجات داخلی.

,

این فعال اقتصادی بیان کرد: اگر وضع به همین منوال پیش برود و دولت در رفع مشکلات کمک نکند تا دو ماه دیگر کارخانه بنده نیز تعطیل می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه