اخبار داغ

واکنش چهره های هنری به شهادت شهید حججی

واکنش چهره های هنری به شهادت شهید حججی
شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در سوریه موج عظیمی از احساسات ایرانیان را برانگیخت، به طوری که اکثر چهره های هنری، سیاسی و ورزشی به شهادت این شهید مدافع حرم واکنش نشان دادند و از این شهید نوشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در سوریه موج عظیمی از احساسات ایرانیان را برانگیخت، به طوری که اکثر چهره های هنری، سیاسی و ورزشی به شهادت این شهید مدافع حرم واکنش نشان دادند و در صفحه اینستاگرام خود، از این شهید نوشتند.
چندی پیش گروه تکفیری تروریستی داعش یک رزمنده ایرانی را در مرز سوریه و عراق به اسارت گرفت و روز بعد خبر شهادت مدافع حرم محسن حججی با انتشار تصویری اعلام کرد.شهادت این بزرگ مرد تمامی مردم ایران را متاثر کرد اما نگاه پر صلابتش هنگام اسارت بار این غم را کمتر میکرد چرا که در عین حال دریایی از غرور و افتخار نصیب هموطنانش کرد. شهید محسن حججی متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۷۰ در شهرستان نجف‌آباد است که سال ۱۳۸۵ وارد فعالیت‌های فرهنگی شد و در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد، ثمر ازدواج وی پسری به‌نام علی است که یک و نیم سال دارد. روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: «آسمان اینجا شبیه هیچ‌جا نیست حتی آسمان روستای دورک و وزوه که در اردوی جهادی دیده‌ام یا آسمان بیابان‌های سال‌های خدمتم، اینجا بوی دود و خون می‌آید. کم‌کم انگار لحظه دیدار است ولی این لحظه‌های آخر که حرامیان دوره‌ام کرده‌اند می‌خواهم قصه بگویم و قصه که می‌گویم کمی دلم هوایی علی کوچولویم می‌شود ولی خدا وعده داده که جای شهید را برای خانواده‌اش پر می‌کند، اما حتماً قصه‌ام را برای علی وقتی بزرگ شد بخوانید.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,
,
,

واکنش هنرمندان به شهادت شهید حججی

, واکنش هنرمندان به شهادت شهید حججی,

شهادت مظلومانه شهید محسن حججی با انواع واکنش های چهره های سیاسی، هنری، ورزشی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است و برخی از این چهره های سرشناس، با انتشار پیام هایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود، از شجاعت و اقتدار شهید حججی سخن گفته اند.
رامبد جوان، مجری برنامه خندوانه در صفحه شخصی اش نوشت: محسن جان٠٠٠#اضطراب چشمان قاتل، و #آرامش نگاه تو، مرز روشن #حق و #باطل است.شهادتت مبارک .
لیلا بلوکات بازیگر سریال اخراجی ها۲ هم نوشت: دو هزار بار این عکس و دیدم و غصه خوردم. فقط امیدوارم خدا از رو زمین نابودتون کنه داعشی ها.
محمدرضا شریفی نیا بازیگر سریال اخراجی ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محسن حججى، شهادت نه یک باختن که یک انتخاب است انتخابى که در آن مجاهد با قربانى کردن خویش درآستانه معبد آزادى و معبدعشق پیروز مى شود.
امیرمهدی ژوله هم به شهادت شهید حججی واکنش نشان داد و نوشت: محسن جان! جواب همسر و فرزندت رو چی بدیم؟ بگیم وقتی بعد از دو روز تشنگی سرت رو بیخ تا بیخ میبریدند ما کجا بودیم؟ ما چیکار میکردیم؟ وقتی سر به اسمان میساییدی ،ما شنگول و منگول توی کدام باتلاق کجای زمین دون در گل مانده بودیم؟
بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون هم احساسات خود را نسبت به شهادت شهید حججی، این گونه ابراز داشت: شهید محسن حججی که در سوریه اسیر داعش شد و سر از تنش جدا کردن…..قهرمان زندگی من این شهید است……ولله به خدا سوپر استارو خواننده…. هیچوقت نباید قهرمان من وتو باشد…….

,
,
,
,
,
,

شهید حججی در مسیر سالارشهیدان(ع) قدم برداشت

, شهید حججی در مسیر سالارشهیدان(ع) قدم برداشت,

فخرالدین صدیق شریف بازیگر سریال اخراجی ها در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: مدافعان حرم به سوریه اعزام می شوند و مقابل تکفیری های بی وجدان می ایستند و جان می دهند تا داعش به عنوان یک لکه ننگ، از جهان اسلام پاک شود و امنیت در سطح منطقه ایجاد شود و شهید حججی هم به سوریه اعزام شد و داوطلبانه در این مسیر قدم برداشت تا در مقابل تکفیری های داعش بایستد و در این مسیر، سر خودش را هم تقدیم کرد و دقیقا در همان مسیری قدم برداشت که سالارشهیدان(ع) و یارانش قدم برداشته بودند.
وی ادامه داد: شهادت شهید حججی واقعا مظلومانه بود اما اقتدار نگاه این شهید بزرگوار به حدی است که برای ایران اسلامی غرور آفرین و عزت بخش بوده است.
صدیق شریف خاطر نشان کرد: اگر مدافعان حرم نبودند، ممکن بود که داعشی های ملعون، پس از تصرف عراق و سوریه، سراغ ایران بیایند و ما باید در مرزهای خودمان با آنها می جنگیدیم اما در حال حاضر سنگر اول ما در سوریه و عراق است و باید از مدافعان حرم ممنون باشیم که با خونشان، باعث امنیت کشورمان شده اند.

,
,
,

امنیت خودمان را مدیون مدافعان حرم هستیم

, امنیت خودمان را مدیون مدافعان حرم هستیم,

مهدی فقیه بازیگر سریال “شوق پرواز”در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: واقعا از دیدن لحظه اسارت شهید حججی ناراحت شدم اما نگاه های با صلابت این شهید بزرگوار، آرامم می کرد و نشان می داد که این شهید بزرگوار به راه و هدفش ایمان خاصی دارد و حتی در لحظه اسارت هم از کار خود پشیمان نیست.
وی ادامه داد: مدافعان حرم، مدافعان عشق هستند که با خون پاکشان، امنیت را برای من و شما حاصل نموده اند و واقعا اگر مدافعان حرم نبودند، نمی دانستیم که داعشی های ملعون تا کجا پیشروی خواهند کرد و قطعا تا به الان، جنگ به داخل ایران هم کشیده شده بود و ما باید قدردان مدافعان حرم باشیم.
فقیه در پایان خاطرنشان کرد: امنیت خودمان را مدیون مدافعان حرم هستیم و داعشی ها و تکفیری های ملعون بدانند که روز نابودی شان نزدیک است و همانطور که شاهد پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت در سوریه و عراق بودیم، به زودی تمام داعشی های نابود خواهند شد.

,
,
,

کشورمان مدیون شهدایی همچون شهید حججی است

, کشورمان مدیون شهدایی همچون شهید حججی است,

علیرام نورایی بازیگر فیلم سینمایی “جشن تولد” در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه کشورمان ایران مدیون شهدایی همچون شهید محسن حججی است، گفت: این شهید بزرگوار ثابت کرد که همچنان کربلا و عاشورا ادامه دارد و دقیقا صحنه ای که برای این شهید به وجود آمد، همانند صحنه روز عاشورا بود، به طوری که خیمه ها آتش زده شده بودند و سرمبارک این شهید را همچون سالارشهیدان (ع) از تن جدا کردند اما باید بدانند که شهادت در مکتب امام حسین(ع) برای تک تک ما شیعیان افتخار است.
وی ادامه داد: مدافعان حرم با خون پاکشان در مقابل تکفیری های خدانشناس ایستاده اند، تکفیری هایی که همه را کافر می بینند و نیاز است که این لکه سرطانی از جهان اسلام پاک شود.
نورایی خاطرنشان کرد: من سابقه حضور در سوریه برای ساخت فیلم سینمایی جشن تولد را داشته ام و واقعا در برخی از صحنه های فیلمبرداری، صدای انفجارات به حدی نزدیک می شد که فیلمبرداری را قطع می کردیم و دعا می کنم که روز نابودی داعش را جشن بگیریم.

,
,
,

شهدای مدافع حرم،ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند

, شهدای مدافع حرم،ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند,

عبدالرضا اکبری بازیگر سریال “سرنخ” در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به رشادت ها و شجاعت های مدافعان حرم برای حراست از این مرز و بوم در مقابل تکفیری های داعش گفت: نباید از یاد ببریم که در دوران دفاع مقدس، با اهدای خون شهدا توانستیم در مقابل رژیم بعث عراق بایستیم و پیروز شویم و امروز هم مدافعان حرم به عنوان ادامه دهندگان راه شهدای دفاع مقدس، در مقابل تکفیری های داعش ایستاده اند و واقعا باید قدردان زحمات و رشادت های آنها باشیم.
وی ادامه داد: شهدایی همچون محسن حججی نشان داده اند که امنیت کشورمان به این آسانی ها مهیا نشده است و باید قدردان شهدایمان باشیم و به آنها افتخار کنیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه