اخبار داغ

در میزگرد بررسی شکنجه دستگیرشدگان نارداران در زندان قوبوستان مطرح شد؛

قائم مقام حزب اسلام: ۹۹ درصد از مقامات حاکمیت جمهوری آذربایجان از مناصب خود سوء استفاده می‌‌کنند/ سلام رهبر سازمان در راه قره‌‌باغ به چوبه اعدام

قائم مقام حزب اسلام: ۹۹ درصد از مقامات حاکمیت جمهوری آذربایجان از مناصب خود سوء استفاده می‌‌کنند/ سلام رهبر سازمان در راه قره‌‌باغ به چوبه اعدام
در پی انتشار خبری مبنی بر شکنجه یکی از زندانیان اسلامگرای جمهوری آذربایجان با بستن وی به روی ورقه فلزی به شکل صلیب، "جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان" میزگرد بررسی شکنجه دستگیرشدگان را با حضوررهبران دینی و نمایندگان برخی از احزاب سیاسی برگزار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بنابر اخبار رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جمهوری آذربایجان، این میزگرد پس از آن برگزار شد که یالچین ایمان اف، وکیل مدافع، اخباری از شکنجه زندانیان دستگیر شده در نارداران و به صلیب کشیده شدن عباس حسین، یکی از فعالان "جنبش اتحاد مسلمانان" جمهوری آذربایجان را منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این میزگرد، راحمه حسین اوا، مادر عباس حسین گفت: مقامات دولتی ، سرزمین‌‌های این کشور را فروخته‌‌اند، وطن فروشی کرده‌‌اند، اموال دولت را تصاحب کرده‌‌اند، پول نفت را غارت می‌‌کنند. ما چه کار کرده‌‌ایم؟ با تحمل سختی‌‌های فراوان، بچه بزرگ کرده‌‌ام. زحمت کشیده‌‌ام. ۲۵ سال به این کشور خیر رسانده‌‌ام. من می خواهم صدایم به کل کشور برسد تا همه از شکنجه‌‌هایی که به پسرم در زندان داده می‌‌شود، باخبر شوند. 

,

حاج روشن احمدلی، رهبر سازمان "در راه قره باغ" نیز عنوان کرد: مکتب امام حسین (ع) هزار و چهارصد سال است عشق به آزادی را به انسان‌‌ها می آموزد. هدف امام حسین (ع) زنده ماندن حقیقت بود. ما هم امروز در جمهوری  آذربایجان در میان این دروغ‌‌ها و در میان این شکنجه‌‌ها و به صلیب کشیدن‌‌ها، می خواهیم حقیقت را ببینیم و حق را زنده کنیم.

,

وی توضیح داد: این‌‌هایی که در زندان شکنجه می‌‌شوند، اعضای جنبش اتحاد مسلمانان هستند که این ارزش را به اوج می رسانند. ان شاء الله ، خون آزادی در این کشور خواهد جوشید و وجدان‌‌های خفته را بیدار خواهد کرد. حاج طالع باقرزاده هم در دادگاه گفت که حاضرم جانم را فدا کنم تا وجدان این ملت بیدار شود، ما این عذاب‌‌ها و شکنجه‌‌ها را جلوی چشممان گرفته‌‌ایم و آن حرف‌‌ها بیان کرده‌‌ایم. ما به آن زندان‌‌ها سلام گفته‌‌ایم. ما به آن چوبه‌‌های اعدام سلام کرده‌‌ایم.

,

حجت الاسلام الهام علی اف، قائم مقام حزب اسلام نیز در این میزگرد گفت : این توصیه امام علی (ع) و بزرگانمان به ماست که انسان باید به مقام و منصب حاکمیت، به چشم فرصتی برای خدمت نگاه کند، نه به عنوان فرصتی برای غارت و چپاول و شکنجه دادن و سوء استفاده کردن. اما، متاسفانه امروز ۹۹ درصد از مقامات حاکمیت جمهوری آذربایجان از مناصب خود سوء استفاده می‌‌کنند. 

,

ظفر احمداف، پدر فواد احمدلی ، از فعالان حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان نیز بیان داشت: فشارها و دستگیری‌‌ها و شکنجه‌‌ها نخواهد توانست انسان‌‌ها را بترساند. کسانی که دموکراسی و حقیقت را می خواهند، روحیه شان قوی تر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه