اخبار داغ

کارآفرین صنایع دستی شهرستان سراوان:

در راستای اقتصاد مقاومتی 9 نفر مشغول به کار شدند

در راستای اقتصاد مقاومتی 9 نفر مشغول به کار شدند
کارآفرین بخش صنیع دستی و حصیر بافی تصریح کرد: عدم نبود زیر ساخته های اقتصادی در صنایع دستی سراوان باعث کاهش محصولات تولیدی و صادرات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون موسی سپاهیان کارآفرین صنایع دستی و حصیر بافی با بیان اینکه 14 سال است که در این کار مشغول است، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی توانسته ام برای 9 نفر اشتغال زایی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون, ,

وی تامین هزینه های زندگی، اشتغال زایی برای دیگران و علاقه شخصی به صنایع دستی را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت: محصولاتی که از برگ درخت خرما ساخته می شود را به مرکز استان سیستان و بلوچستان، اصفهان و کردستان که از قبل سفارش گرفته اند، صادر می کنیم.

,

کارآفرین صنایع دستی و حصیر بافی روکش پارچ و لیوان، قندان، جا نماز، سفره و سبد را از محصولات خود عنوان کرد و اظهار داشت: این صنایع از برگ درخت خرمای وحشی یا داز ساخته می شود که از بخش بم پشت تهیه می شود.

,

وی عدم حمایت مسئولین از صنایع دستی، کمبود زیر ساخته های آموزشی و نداشتن مکانی برای فروش محصولات را از مشکلات خود در این زمینه مطرح کرد و اذعان داشت: در این زمینه  با آموزش نیروهای انسانی بیشتر می توانیم زمینه اشتغال زایی را فراهم کنیم و محصولات انبوه خود را به کشورهای اروپایی و خاورمیانه صادر کنیم.

,

سپاهیان با بیان اینکه تخصص زیادی در زمینه پیگیری اداری برای رفع مشکلات خود در صنایع دستی ندارد، تصریح کرد: خواسته ما از مسئولین این است که برای ما یک کارگاه در نظر بگیرند تا بتوانیم کار خود را در آنجا انجام دهیم.

,

وی در پایان با بیان اینکه عدم نبود زیر ساخته های اقتصادی در صنایع دستی سراوان باعث کاهش محصولات تولیدی و صادرات شده است، تصریح کرد: مردم بلوچ کار صنایع دستی و حصیر بافی را از اجداد خود به ارث برده اند و مسئولین در زمینه حمایت و زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان، ما را حمایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه