اخبار داغ

1500 جلد کتاب به مسجد جامع شهر جنگل رشتخوار اهدا شد

1500 جلد کتاب به مسجد جامع شهر جنگل رشتخوار اهدا شد
در آغاز طرح کتابخوانی در مساجد شهر جنگل و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در این شهر بیش از 1500 جلد کتاب توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار جهت استفاده عموم مردم به مسجد جامع این شهر اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، حجت الاسلام محمد توکلی، امام جمعه شهر جنگل رشتخوار صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه شهر جنگل در محل کتابخانه عمومی این شهر در رابطه با گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، گفت: خواندن از ابتدای خلقت توسط خداوند متعال به پیامبران ابلاغ شده است، اولین آیه‌ای که بر پیامبر اسلام نیز نازل شد، کلمه «اقرا» بود و خواندن نیز از همین جهت در اسلام  از اهمیت ویژه برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی در ادامه در همین رابطه مقوله کتاب خوانی را دارای دو دیدگاه متفاوت دانست و تصریح کرد: در رابطه با بحث کتابخوانی دو نگاه متفاوت وجود دارد، اول آنکه خواندن کتاب‌هایی که برای سعادت بشر نوشته شده و خروج کتب ضاله و دوم آنکه اهمیت به کتابخوانی و علم آموزی را از آیات قران باید متوجه ‌شویم.
 

,
,

حجت الاسلام توکلی با تاکید بر اینکه امروز باید فرهنگ کتاب‌ خواندن را از مسجد شروع کنیم، افزود: بهترین جایگاه جهت تبلیغ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده از مساجد و تجهیز کردن این مکان مذهبی است.

,

 

,

محمد رضایی، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشتخوار نیز در ادامه این مراسم ضمن استقبال از طرح تجهیز کتابخانه‌های مساجد این شهر گفت: در این طرح با مجهز شدن مساجد به کتاب‌های مورد نیاز روز در زمینه‌های مختلف، کتب به صورت امانی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

,

 

,

در این جلسه  بیش از 1500 جلد کتاب، در آغاز طرح تجهیز مساجد به کتاب به مسجد جامع شهر جنگل به‌عنوان طرحی نو برای ارتقاء فرهنگ اهداء شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه