اخبار داغ

هرمزگان پردرآمدترین استان کشور؛

از تردد 1600 فروند کشتی در خلیج فارس تا جابجایی 6.5 میلیون تن کالا از طریق ناوگان ریلی

از تردد 1600 فروند کشتی در خلیج فارس تا جابجایی 6.5 میلیون تن کالا از طریق ناوگان ریلی
استان هرمزگان مهم ترین بازوهای درآمدزای کشور محسوب می شود که توجه تجار و فعالان اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده و روزانه رکوردهای جدیدی را در اقتصاد کشور رقم می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛استان هرمزگان از نظر اقتصادی مهم ترین قطب درآمدزایی کشور است که بیش از 6درصد از درآمد کل کشور و برابر 9 استان برای کشور ارز آوری دارد که عمده فعالیت های این استان در زمینه ترانزیت کالا و حمل بار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و جزایری همچون قشم و کیش مهم ترین بازوهای در آمدزای کشور محسوب می شود که توجه تجار و فعالان اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده است.

,

بخش کلانی از حجم  واردات و صادران هر کشور از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، خطوط ریلی، کشتیرانی و هوایی انجام می شودکه استان هرمزگان با برخورداریی از تمامی این ظرفیت ها گوی سبقت را از سایر استان های همجوار ربوده و روزانه رکوردهای جدیدی را در این بعد اقتصادی رقم می زند.

,

ترانشیب یک میلیون و 193 هزار تن کالای نفتی

, ترانشیب یک میلیون و 193 هزار تن کالای نفتی,

اله مراد عفیفی پور،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با اشاره به عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی چهار ماهه نخست سال 96 اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 33 میلیون و 797 هزار و 811 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

,

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 22 میلیون و 542 هزار و 76 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 11 میلیون و 255 هزار و 735 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

,

عفیفی پور گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و 193 هزار و 985 تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد 124 درصدی، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال 96 را 12 میلیون و 80 هزار و 365 تن با رشد مثبت یک درصدی اعلام کرد.

,

وی از واردات 3 میلیون و 707 هزار و 264 تن و کابوتاژ دو میلیون و 918 هزار و 506 تن از اینگونه کالاها خبر داد.

,

ترانزیت غیرنفتی 27 درصد افزایش یافت

, ترانزیت غیرنفتی 27 درصد افزایش یافت,

عفیفی پور همچنین از رشد 27 درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، یک میلیون و  960 هزار و 744 تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

,

این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی از ابتدای سال تاکنون را 3 میلیون و 981 هزار و 709 تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را 6 میلیون و 250 هزار و 615 تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، 25 هزار تن از اینگونه کالاها ترانزیت و 998 هزار و 418 تن از فرآورده های نفتی وارد شد.

,

تردد یک هزار و  594  فروند کشتی بالای هزار تن

, تردد یک هزار و  594  فروند کشتی بالای هزار تن,

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر 918 هزار و 711 TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد 36 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را 11 هزار و 725 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یکهزار و  594  فروند کشتی بالای هزار تن و 10 هزار و 131 فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

,

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، ترابری 7 میلیون و 708 هزار و 990 نفرسفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

,

افزایش 24درصدی سهم راه آهن در حمل بار

, افزایش 24درصدی سهم راه آهن در حمل بار,

محمدپورفخری، مدیر کل راه آهن استان هرمزگان  با اشاره به افزایش 24درصدی سهم راه آهن در زمینه حمل و نقل ریلی بندرشهید رجایی گفت:در سال92 سهم حمل راه آهن در این بندرتجاری تنها پنج درصد بوده که در سال جاری به چهار برابر افزایش یافته است.

,

وی با تاکید بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی نسبت به جاده اظهار کرد: در سال 92 سهم راه آهن در بندرشهید رجایی یک میلیون و 600 تن بوده که در سال 96 بالغ بر شش میلیون است از این رو عملکرد چهار ماهه بیشتر از مجموع فعالیت های ریلی سال92 در این بندرتجاری است.

,

مدیر کل راه آهن هرمزگان تاکید کرد:در سال جاری 40هزارو 232دستگاه واگن به میزان 2 میلیون و781هزار و 472تن بارگیری انجام داده که با مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

,

رشد22 درصدی تردد مسافر در هرمزگان

, رشد22 درصدی تردد مسافر در هرمزگان,

پورفخری با اشاره به رشد22 درصدی تردد مسافر در سال 96 گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری  335 هزارو 33 نفر مسافر از ناوگان ریلی استان بهره مند شده اند که این رقم در مدت مشابه سال 95 بالغ بر 273هزارو 861 مسافر بوده است.

,

وی با اشاره به فعالیت پرسرعت قطار کانتینری در استان تصریح کرد:برای اولین بار در تاریخ راه آهن محموله قطار کانتینربر خود را در مدت زمان 33ساعته در کارخانه خودرو سازی مشهد تخلیه کرده همچنین محموله باری کرمان نیز در مدت زمان 20ساعته تحویل داده شده است.

,

جابجایی 6.5 میلیون تن کالا

, جابجایی 6.5 میلیون تن کالا,

وی از رشد9 درصدی در زمینه تناژ و11 درصدی در زمینه تعداد واگن در این اداره کل خبر داد و افزود: در چهار ماهه سال جاری شش میلیون و435هزار و508تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی بوسیله 101هزار و 568دستگاه واگن جابجا شده است.

,

مدیر کل راه آهن هرمزگان یادآور شد: در زمینه تخلیه تعداد  61هزار و 336دستگاه واگن به میزان  3 میلیون و654هزار و 36تن تخلیه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد بهمراه داشته است.

,

وی اهم کالاهای جابجا شده را مواد معدنی، مس، مازوت، کانتینرباردار و خالی، رول و... عنوان کرد.

,

ترانزیت یک میلیون تن کالا از بندرعباس

, ترانزیت یک میلیون تن کالا از بندرعباس,
داریوش باقر جوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت : در 4 ماهه نخست سال 1396 بندرشهید رجایی  با کسب 4.36  درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.
, داریوش باقر جوان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت : در 4 ماهه نخست سال 1396 بندرشهید رجایی  با کسب 4.36  درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.,  ,  ,
 
,
وی اضافه کرد : در این مدت یک میلیون و یکصد و 17 هزار و897 هزار تن تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.
, وی اضافه کرد : در این مدت یک میلیون و یکصد و 17 هزار و897 هزار تن تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.,
 
,
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 74 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 26 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.
, مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 74 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 26 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.,  ,  ,
 
,
افزایش 3.15 درصدی ترانزیت کالای نفتی
, افزایش 3.15 درصدی ترانزیت کالای نفتی,
باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی 4 ماهه نخست سال  3071  هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/15 درصد افزایش داشته است .
, باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی 4 ماهه نخست سال  3071  هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/15 درصد افزایش داشته است .,  ,
 
,
وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.
, وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.,
 
,
ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه  ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.
, ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه , ,  ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه