اخبار داغ

در کارگاه سه روزه آموزشی انجام می شود

توانمندسازی 300 نفر از فرمانداران و مدیران استان یزد برای مدیریت بحران

توانمندسازی 300 نفر از فرمانداران و مدیران استان یزد برای مدیریت بحران
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از برگزاری همایش سه‌روزه آموزشی مدیریت بحران در شهرستان بافق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل مدیریت بحران استان در مصاحبه با یزد آوا گفت: برای مقابله با بحران ها باید فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد و مردم و مسئولین نسبت به بحران ها و خطرات موجود آگاه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

«هادی هادی نسب»  افزود:  در مقابله با بحران اولین حرف را تصمیمی گیری و تصمیم سازی می زند و تجیهیزات و امکانات در رتبه های بعدی قرار می گیرند. به همین جهت توان خود را برای  آگاهی بخشی به مدیران و مردم استان معطوف داشته ایم.

,

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری همایش سه‌روزه آموزشی مدیریت بحران در شهرستان بافق گفت: این کارگاه آموزشی با حضور بیش از 300 نفر از  فرمانداران، بخشداران، شهرداران، مدیران، کارشناسان و سایر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های 10 گانه استان هم اکنون در حال برگزاری است.

,

وی بیان داشت: سال گذشته به منظور ارتقای سطح آگاهی عموم جامعه طرح پایلوت «آموزش مسئولین و آحاد مردم با موضوع مدیریت بحران» در یزد اجرا شد. که خوشبختانه با اجرای این طرح بیش از دویست هزار نفر از مردم یزد تحت آموزش قرار گرفتند که از این لحاظ جلوتر از برنامه مصوب عمل کردیم.

,

هادی نسب  بیان داشت: در همین راستا جشنواره فیلم امید نیز در پنجم دی ماه همزمان با روز مقابله با بلایای طبیعی و زلزله در یزد اجرا می شود.

,

وی با بیان اینکه بالغ بر 300 روستای استان یزد آب نداشته و با تانکر آبرسانی می شوند تصریح کرد: یزد در حال حاضر بیشتر درگیر بحران خشکسالی است چرا که کمترین میزان بارش کشور متعلق به یزد است.

,

 هادی نسب راه مقابله با بحران خشکسالی را فرهنگ سازی دانست و گفت: مقابله با بحران خشکسالی در کارگاه آموزشی مدیران، که در شهرستان بافق در حال برگذاری است، در دستور کار قرار خواهد گرفت. چرا که معتقدیم راه مبارزه با خشکسالی بیشتر مدیریتی است.

,

این مقام مسئول گفت: در بحث زلزله هم در مناطق  بهاباد و ساغند گاهی لرزه و پس لرزه هایی را شاهد هستیم اما تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده است. با این وجود دو روستای بهاباد چون در معرض رانش زمین و لرزه بوده تخلیه شده و مردم به منطقه دیگری منتقل شده اند.

,

وی اضافه کرد: در شهرستان بهاباد بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است. همچنین در طرح دیگری با احداث یک اتاق امن در هر ساختمان تلاش شده تا پناهگاهی امن برای زمان بروز زلزله ایجاد شود.

,

انتهای پیام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه