اخبار داغ

ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه:

دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است/نیازمند مذاکرات بیشتری در مقابل اقدامات آمریکا هستیم

دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است/نیازمند مذاکرات بیشتری در مقابل اقدامات آمریکا هستیم
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف‌های اروپایی، روسی و چینی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (25 مرداد 96) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: با آغاز گفت‌وگوهای هسته‌ای و شروع رفت‌و آمدهای سیاسی با دیگر کشورها و گفت‌وگوهای سازنده و اغنایی آقای ظریف، راه برای موفقیت مذاکرات و به نتیجه رساندن آن هموار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

,

ساعی ادامه داد: گواه این مطلب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف است که دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده را امین، متدین، شجاع و با غیرت توصیف کرده‌اند.

,

«وزارت امور خارجه با هدایت آقای ظریف توانست در این 4 سال در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای در قالب هیات‌های دیپلماتیک به اسیا و اقیانوسیه،‌ اروپا و آمریکا، قفقاز و آسیای مرکزی، افریقا و خصوصا غرب آسیا و ورود هیات‌های دیپلماتیک از مناطق فوق‌الذکر به ایران اسلامی دستاوردهای مختلفی در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

,

وی بر همین اساس اضافه کرد: به هر حال آقای ظریف یکبار دیگر توسط رئیس‌جمهور به عنوان وزیر امور خارجه در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند و ما می‌خواهیم وزیر امور خارجه‌آی را انتخاب کنیم که در طی 4 سال آینده در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیر گذار باشد.

,

انی نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود تا در مذاکرات و پیشبرد اهداف جهانی و منطقه‌ای قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد و بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

,

ساعی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است و با توجه به اظهارات و اقداماتی که دولت جدید آمریکا در قبال برجام انجام می‌دهد در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف‌های اروپایی، روسی و چینی صورت گیرد و از طرف دیگر شاهد تحولاتی در منطقه خودمان هستیم.

,

وی افزود: در منطقه مساله سوریه پس از پیروزی‌های جبهه مقاومت از حالت جنگی خارج و کفه مقاومتی آن افزایش یافته است.

,

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در حوزه خلیج فارس هم ما موضوع عربستان و قطر را پیش رو داریم و همچنین در عراق تحولاتی جدید در حال اتفاق است همه این مسائل موجب اهمیت بیش از پیش حوزه دیپلماسی شده است. وزیر امور خارجه‌ای توانمند و شجاع به خوبی در این عرصه نقش آفرین باشد. بنابراین سکان‌دار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با بالاترین رای توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه