اخبار داغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان مستعد کشت چغندر پاییزه است / ۳ هزار هکتار از مزارع گلستان، تحت کشت چغندر می رود

گلستان مستعد کشت چغندر پاییزه است / ۳ هزار هکتار از مزارع گلستان، تحت کشت چغندر می رود
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این مطلب که استان، مستعد کشت چقندر پاییزه است، افزود: برنامه ابلاغی این سازمان برای کشت این محصول در فصل پاییز بالغ بر 3 هزار هکتار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "مختار مهاجر" رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه برنامه ریزی کشت چغندرقند پاییزه استان گلستان با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی کشت چغندرقند پاییزه استان در سال زراعی 96-97 به میزان 3هزار هکتار است گفت: عمده ی کشت این محصول در شهرستانهای گنبد، آق قلا، علی آباد کتول، رامیان، کلاله و مراوه تپه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: توسعه ی چغندرقند پاییزه در راستای حفظ منابع آبی کشور از کشت بهاره به پاییزه بوده و استان گلستان مستعد کشت چغندرقند پاییزه است.

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، کشت این محصول را تناوب زراعی خوبی با گندم و باعث افزایش عملکرد آن عنوان کرد و تصریح کرد: حمایتهای بسیار خوبی از سوی دولت در جهت توسعه ی کشت چغندرقند انجام می شود.

,

"مهاجر" در باب این حمایت ها خاطر نشان کرد: از جمله حمایت های این سازمان، اختصاص یارانه تا 50 درصد در بذر مصرفی، کمک کرایه حمل، تسهیلات کم بهره تا سقف 50 میلیون ریال، خرید ادوات با تسهیلات کم بهره 4 درصدی و همچنین "کارخانه قند معین" استان نیز تمام نهاده ها و ادوات کاشت و داشت را نیز در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

,

استان گلستان تنها استان شمالی کشور است که اقدام به کشت محصول چقندر کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه