اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش مبارکه:

طرح هجرت استادکار تربیت می کند

طرح هجرت استادکار تربیت می کند
مدیر آموزش و پرورش مبارکه با بیان اینکه با توجه به بهره‌وری طرح باید از تداوم آن در سال‌های بعد حمایت بیشتری شود، گفت: هدف ما در طرح هجرت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و دانش آموزان در طرح اردوهای هجرت با فرهنگ کار و تلاش آشنا می‌شنوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا؛ طرح هجرت سه در شهرستان مبارکه از هفتم مردادماه شروع شد و تا سوم شهریور ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا,

در حاشیه بازدید صبح امروز تعدادی از مسئولان از اجرای طرح هجرت سه در مبارکه، جانشین فرمانده سپاه شهرستان مبارکه در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح هجرت سه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح هجرت اردوهای جهادی دانش‌آموزی، تقویت و توسعه فعالیت‌های گروهی در بین نوجوانان با رویکرد فرهنگ کار، تلاش و سازندگی است.

,

سرهنگ محسن عزیزخانی بابیان اینکه این طرح به‌منظور آموزش صحیح دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها به شکل سالم به اجرا درمی‌آید، گفت: اردوهای طرح هجرت با رویکرد تربیتی، فرهنگی در کنار مهارت افزایی از برنامه‌های ﻣﺤﻮﺭی بسیج دانش‌آموزی است که با مشارکت و ﻫﻤﻜﺎﺭی آموزش‌وپرورش مبارکه اجرا می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه ﺗﺮﻭﻳﺞ فرهنگ کار و انتقال دانش به نسل جوان امری لازم و ضروری است، افزود: نیاز است که در این زمینه متولیان امر همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ اﻧﺮﮊی و شور و نشاط ﻧﻴرﻭی ﺟﻮاﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

,

جانشین فرمانده سپاه مبارکه ادامه داد: در این طرح دانش آموزان بسیجی نسبت به رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس و تعمیرات جزئی آن‌ها اقدام می‌کنند.

,

وی طرح هجرت را نتیجه و حاصل تلاش و زحمت چند نهاد و دانش آموزان بسیجی بیان و تصریح کرد: آثار ارزنده این طرح همواره در جامعه ماندگار و یکی از مهم‌ترین آثار آن علاوه بر بازسازی و نوسازی مدارس با کمترین هزینه و اعتبار موجب مهارت افزایی دانش آموزان بسیجی هم می‌شود.

,

در این بازدید مدیر آموزش‌وپرورش، جانشین فرمانده سپاه، مدیر بسیج سازندگی و فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید فهمیده شهرستان مبارکه حضور داشتند.

,

اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش جوابگوی همه نیازهای مدارس نیست

, اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش جوابگوی همه نیازهای مدارس نیست,

مدیر آموزش‌وپرورش مبارکه در گفت‌وگویی بابیان اینکه اردوهای طرح هجرت سه باهدف بهسازی برخی مدارس در شهرستان مبارکه آغاز شده است، گفت: اعتبار عمرانی آموزش‌وپرورش جوابگوی همه نیازهای مدارس نیست و برگزاری چنین اردوهایی نقش بسزایی در بهسازی و مرمت مدارس دارد.

,

داوود رجبی با اشاره به اینکه این اردو از هفتم ماه سال جاری با حضور 50 دانش‌آموز در شش مدرسه شهرستان آغازشده است، اظهار کرد: دانش آموزان طی این مدت به رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی، مرمت و تعمیر می‌پردازند.

,

وی افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده از توانمندی‌های دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان در تابستان است.

,

مدیر آموزش‌وپرورش مبارکه بابیان اینکه وارد شدن به‌مرور دانش آموزان به عرصه‌های اجتماعی و آشنایی با شرایط امروز ضروری است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای طرح هجرت حضور ﻣﺳﺘﻘﻴﻢ ﺩاﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯاﻥ در صحنه کار و فعالیت‌های اجتماعی است که ﺑﺎﻋﺚ ﻛﺴﺐ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻋﺮﺻﻪ می شود.

,

وی با قدردانی از زحمات بسیج دانش‌آموزی و فرماندهی و بسیج سازندگی سپاه مبارکه در اجرای این طرح گفت: با توجه به بهره‌وری طرح باید از تداوم طرح در سال‌های بعد حمایت بیشتری شود.

,

رجبی اضافه کرد: طرح هجرت سه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها استادکاران ماهری را می‌سازد.

,

غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی و کسب مهارت هدف اجرای طرح هجرت است

, غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی و کسب مهارت هدف اجرای طرح هجرت است, غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی و کسب مهارت هدف اجرای طرح هجرت است,

مدیر قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه در حاشیه این بازدید، تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌منظور تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هرساله اقدام به برگزاری طرح هجرت سه می‌کند.

,

سرگرد مهرداد عقیلی بابیان اینکه امسال هم مانند سال‌های گذشته طرح هجرت سه در مبارکه در حال برگزاری است، گفت: هدف برگزاری این دوره‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی و کسب مهارت سبب دور ماندن دانش آموزان از بسیاری آسیب‌های اجتماعی است.

,

وی افزود: دانش آموزان علاوه بر بهسازی مدارس در کلاس‌های آموزشی احکام و مباحث دینی و اعتقادی و … شرکت می‌کنند.

,

مدیر قرارگاه بسیج سازندگی مبارکه اظهار کرد: این اردوها نقش اساس در محتوا بخشی به اوقات فراغت جوانان و نوجوان دارد و در شکل‌گیری ارزش‌ها، باورها و گسترش فرهنگ بومی، اسلامی و دینی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

,

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های بسیج سازندگی می‌تواند در ایجاد و بهبود امکانات فرهنگی و آموزشی و کسب مهارت‌های حرفه‌ای با بهره‌گیری از خلاقیت و تلاش خود دانش آموزان تأثیر بسزایی داشته باشد.

,

سرگرد عقیلی با اشاره به اعطای مدرک رنگ‌آمیزی ساختمان به شرکت‌کنندگان در این طرح، بیان کرد: امسال برای اولین بار، برای کار آموزان و دانش‌آموزانی که در طرح هجرت سه شرکت داشتند با حضور در یک دوره یک‌روزه، مدرک درجه سه رنگ‌آمیزی ساختمان اعطا می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه