اخبار داغ

حادثه خبر نمی کند؛

محور تیران- سامان امن نیست

محور تیران- سامان امن نیست
مردم شهرستان تیران وکرون با روی دادن تصادف های متعدد در محور تیران- سامان استان چهارمحال و بختیاری واکنش نشان داده و مطالبه گری های زیادی را از مسئولان شهرستان و استان برای جلوگیری از اتفاق های بعدی در این جاده داشته و دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران و کرون؛ جاده تیران- سامان (تیران رضوانشهر) یکی از محورهای اصلی شهرستان تیران و کرون هفته گذشته شاهد تصادف هولناکی بود که جان دو نفر را گرفت و پنج نفر را راهی بیمارستان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران و کرون,

این جاده به دلیل عرض کم و تردد زیاد در سال های گذشته با تصادف ها و خسارت های جانی و مالی زیادی روبرو بوده که در روزهای تعطیل و با افزایش ترددها این حوادث و خطرها بیشتر می شود و با وجود وعده های متعدد مسئولان هنوز فعالیت چشم گیری برای حل معضل این محور و دوبانده شدن آن صورت نگرفته است.

,

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون نهم اردیبهشت سال ۹۶ در گفتگو با ایرنا گفته بود: با پرداخت هزینه آزاد سازی جاده تیران سامان و زیر سازی جاده به طول بیش از دو کیلومتر، این نقطه پر حادثه به یک جاده با امنیت بالای ترافیکی تبدیل می شود.
مرتضی فولادی با بیان اینکه تعریض این جاده نیازمند خرید بخشی از باغ ها، زیر سازی و آسفالت است؛ گفت: این پروژه نیاز بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

, گفتگو با ایرنا,
,

این حادثه توسط مردم  مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیام ها و خواست های متعددی از جانب مردم ارائه شده است.

,

نظرات و پیشنهادهای شهروندان به طور کلی برای رفع مشکل جاده تیران به سامان حد فاصل میدان ولایت تیران به سه راهی رضوانشهر از لحاظ زمانی به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارزیابی می شود:

,

پیشنهادات مردم در مورد حل مشکلات در کوتاه مدت به شرح زیر است:

, پیشنهادات مردم در مورد حل مشکلات در کوتاه مدت به شرح زیر است:, پیشنهادات مردم در مورد حل مشکلات در کوتاه مدت به شرح زیر است:,

ایجاد سرعت گیر ملایم همراه با علائم مورد نیاز برای کاهش سرعت خودروها و در نتیجه کاهش تصادفات
قرار دادن دوربین های کنترل سرعت و نظارت الکترونیکی
نظارت بیشتر نیروی محترم انتظامی جهت کنترل سرعت خودروها

,
,
,

 پیشنهادهایی که می توان عملیاتی و محقق کرد

,  پیشنهادهایی که می توان عملیاتی و محقق کرد,  پیشنهادهایی که می توان عملیاتی و محقق کرد,

عریض کردن جاده  از دو باند به چهار باند که البته باغهای حاشیه جاده باید خریداری شوند.
تعدادی از شهروندان حق را به باغداران داده و گفته اند که مسوولان باید رضایت باغداران را جلب کنند، در حالی که برخی باغداران مدعی هستند که مسوولان قصد داشته اند باغهای کشاوزان را به قیمت ناچیز همراه با اقرارنامه محضری خریداری کنند.
عده ای دیگر این موضوع را با موارد مشابه در شهرهای و کشورهای دیگر مقایسه کرده اند و حتی ورود مسوولان امر را از طریق اعمال قانون لازم دانسته اند به طوری که قیمت کارشناسی باغ مورد نظر که صاحب آن از فروختن خودداری می کند، به حساب دادگستری واریز شود و باغ مربوطه برای احداث پروژه تخریب شود.
پیشنهادی دیگر اینکه به جای خرید باغ ها، بودجه مربوطه برای طبقاتی کردن جاده مربوطه به کار گرفته شود به صورتی که در طبقه فوقانی بتوان دو باند رفت و دو باند برگشت ایجاد کرد و محدوده فعلی به صورت کُندرو استفاده شود چرا که پیشنهاد دهنده بر این باور است که اگر طرح تندرو و کند رو ایجاد نشود باز هم این جاده به سبب وجود باغهای حاشیه جاده و لزوم عبور و مرور باغداران، خطرساز خواهد بود.

,
,
,
,

یکی از همشهریان با توجه به اینکه باغداران با قیمت مورد نظر موافق نبوده و بودجه کافی هم موجود نیست پیشنهاد کرد که به جای خرید و تخریب باغ ها برای اضافه کردن دو باند دیگر، بهتر است از حاشیه موجود در کنار جاده استفاده کرده و حداقل یک باند اضافه کنند کما اینکه ظرفیت اضافه شدن سه متر عرض برای جاده به سادگی میسر بوده و حتی تا شش متر برای اضافه کردن دو باند دیگر، البته با این فرض که از ساختن حاشیه جاده صرفنظر شود و به علترفع نقیصه امنیت، از گارد لاین استفاده شود، ضمن اینکه می بایست مسیر رفت و برگشت نیز با مانع جدا شوند تا از تصادف های رو در روی خودروها جلوگیری شود، این طرح قبلاً در جاده های دیگری با موفقیت اجرائی شده است.

,

شایان ذکر است که برخی از همشهریان با تخریب بیش از حدّ باغ ها مخالف بوده اند چرا که این باغ ها را از میراث های شهر می دانند.

,

عده ای هم خواستار این شده اند که با ایجاد جاده چهار بانده به باغدارانی که مقداری از باغشان پس از احداث پروژه باقی مانده است مجوز ایجاد اماکن تجاری داده شود تا از این طریق ، برخی از خسارت وارده جبران شده باشد.

,

 

,

طرح ها بلند مدت پیشنهادی:

, طرح ها بلند مدت پیشنهادی:, طرح ها بلند مدت پیشنهادی:,

با توجه به اینکه جاده تیران به سامان و شهرکرد یکی از جاده های ترانزیتی است باید برای حفظ امنیت شهروندان از ورود خودروهای سنگین در این محور جلوگیری شود که لازمه آن ایجاد کمربندی های جنوبی رضوانشهر برای اتصال جاده تیران-داران به این جاده و همچنین ایجاد کمربندی جنوبی تیران جهت اتصال این جاده به جاده تیران-اصفهان است.
لذا با کاهش تردد خودروهای سنگین تا حدّ بسیار بالایی خطر تصادف ها کاهش خواهد یافت ضمن اینکه از ورود خودروهای سنگین در شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

,
,

مشکل جاده تیران سامان که اکنون با تصادف بوجود آمده به دغدغه مهمی برای شهروندان شهرستان به خصوص مردم تیران و رضوانشهر تبدیل شده است هر لحظه مستعد ایجاد حادثه ای دیگر است که با کم توجهی مسئولان در رسیدگی به آن، می تواند عواقب جبران ناپذیری دیگری را در پی داشته باشد.

,

از این رو  برخی از شهروندان نظر به نوشتن طومار و تجمیع امضای شهروندان برای ارجاع به مسوولان رده بالای استان و کشور را داشته اند تا بدینوسیله کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

,

قطعا نظر و توجه بیشتر مسئولان به جاده ترانزیتی تیران سامان و تیران داران که هر ساله شاهد حادثه و تصادف های متعدد است از به خطر انداختن جان بسیاری از مردم جلوگیری خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه