اخبار داغ

تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی 'وتار' در کردستان

تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی 'وتار' در کردستان
پنجمین جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی 'وتار' (گفتار) به صورت منطقه ای در کُردستان برگزار و برگزیدگان خود را شناخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان صبح امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی وتار که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار کرد: در استان کردستان به خاطر ظرفیت ها و پتانسیل هایی که وجود دارند آن را  استان فرهنگ و هنر نامیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

, ,


وی گفت: پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی وتار با حضور 7 گروه نمایشی از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، همدان و کردستان و همچنین یک گروه نمایشی در بخش جنبی روز دوشنبه 23 مرداد ماه 96 در محل  سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز به کارکرد.

,
,

 

,


وی افزود: این جشنواره ، با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان، ایجاد انگیزه بین هنرمندان و مخاطبی، کشف استعداد ها و تعامل هنرمندان جوان با اساتید به مدت سه روز در سنندج برگزار شد .

,
,

 

,

, ,


مرادی با بیان اینکه فنداسیون و پایه یک اثر هنری متن آن است خاطر نشان کرد: آنچه هنر یک نمایش را متمایز می کند و کرشناسان آن را بعنوان یک پدیده می نگارند؟زنده بودن و خلق لحظه به لحظه ی یک نمایش است چرا که هنر نمایش معرف فرهنگ یک جامعه است.

,
,

 

,


وی یادآور شد: نمایش نامه نویسی تنها هنری است که بین مخاطب و تماشاگر شکل می گیرد و تئاتر همانند یک مثلث سه ضلع است که یک ضلع آن را هنرمند، ضلع دیگر را مخاطب یا همان مردم و ضلع سوم را محتوای تئاتر تشکیل می دهد که تمام اینها به هم وابسته هستند.

,
,

 

,

, ,


به گفته ی رئیس حوزه هنری کردستان، مهمترین رازهای هر هنرمندی،  اندیشه، آمیخته با هنر است لذا باید از ظرفیت های منحصر به فرد نمایش در انتقال تفکر تلاش بیشتری کنیم.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره ۴3 اثر از استان های غرب کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: هیئت داوران بازبین این جشنواره متشکل از آقایان «عبیدرستمی»، «صابر نیک بخت» و «جعفر ولدخانی» بودند.

,
,

 

,

, ,


وی اضافه کرد: داوران بازبین  با بررسی آثار ارسال شده ۷ اثر را شایسته حضور در بخش نهایی جشنواره معرفی کردند.

,
,

 

,


مرادی در پایان گفت: جشنواره پایان راه نیست بلکه آغاز راهی برای تولید آثار بهتر است .

,
,

 

,

, ,


در پایان این مراسم از دو کتاب پاساری به زبان کُردی و لک لک ها به زبان فارسی اثر صابر نیک بخت رونمایی و از برگزیدگان جشنواره تجلیل بعمل آمد.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه