اخبار داغ

زرندیه قطب تولید انگور استان مرکزی؛

خوشه‌های طلایی که با رنج تاک‌داران خشکرودی به بار می‌نشیند

خوشه‌های طلایی که با رنج تاک‌داران خشکرودی به بار می‌نشیند
شرایط آب و خاک شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی برای پرورش انگور بسیار مساعد است به طوری که انگور از عمده‌ترین محصولات باغی این شهرستان محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زر خبر، خورشید سخاوتمندانه با تمام قدرت بر فراز آسمان پرتو افشانی می‌کند و شهرستان خشکرود را به مانند دیگر نقاط گرما و طراوت می بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زر خبر,

شرایط آب و خاک شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی برای پرورش انگور بسیار مساعد است به طوری که انگور از عمده‌ترین محصولات باغی این شهرستان محسوب می‌شود.

,

ارقام بی‌دانه، عسگری، کندور و فخری از مهم‌ترین ارقام انگور پرورش یافته این شهرستان است که عمدتا در منطقه خشکرود تولید می‌شود و این شهر را به یکی از قطب‌‌های مهم تولید انگور در استان تبدیل کرده است.

,

گرمای هوای مردادماه و عرق جبین کشاورزان پرتلاش این خطه و جلوه‌های ویژه محصولات ناب چیده و آماده شده برای فروش در هم آمیخته و سمفونی صداقت، تلاش و نزول خیر و برکت بر این دیار را می‌نوازد.

,

زمان برداشت انگور از دو هزار 150 هکتار تاکستان‌ شهرستان زرندیه آغاز شده است. محصولی که قرار است از این شهرستان راهی بازارهای میوه و تره‌بار داخل و خارج کشور شود.

,

سهم عمده‌ای از بازار میوه و تره‌بار استان‌های تهران، قزوین، البرز و تبریز به محصولات این شهر اختصاص دارد.

,

اهلعلی دلیریان یکی از باغداران پرتلاش خشکرودی است که علی رغم رنج و زحمت فراوان کار کشاورزی سال‌ها فعالیت در باغ و مزرعه را پیشه خود کرده است.

,

,

, , , ,

 وی در گفت‌وگو با خبرنگار زرخبر، از اشتیاق و انگیزه خود به کار کشاورزی گفت: خدای را شاکرم که روزی پاکی را به واسطه کار کشاورزی برایم فراهم کرده است. و معتقدم رزقی که از زحمت و رنج کشاورزی به دست می آورم بسیار پربرکت و ماندگار است.

, زرخبر،,

این کشاورز خشکرودی ادامه داد: به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشاورزان به شکوفایی، کرامت و استقلال مالی دست یافتند والحمدلله در شهر خشکرود مردم درآمد خوبی دارند منتها بنا به فراخور زمان مشکلاتی گاها حاد یا موقتی روند کشاورزی را با چالش مواجه می‌کند.

,

,

, , , ,

دلیریان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی گفت: نبود دانش فنی، افزایش ناگهانی قیمت سموم و کود شیمیایی به واسطه تحریم‌ها، فعالیت دلالان، قیمت پائین خرید محصول از کشاورز، نبود نظارت بر قیمت بازار عرضه از جمله مشکلات و چالش های بخش کشاورزی است که در سالهای اخیر و به واسطه شوکی که افزایش قیمت کود و سموم شیمیایی به حوزه کشاورزی وارد کرد بسیاری از کشاورزان را متضرر ساخت.

,

این کشاورز پرتلاش خشکرودی خاطرنشان کرد: ما کشاورزان امیدواریم که مسئولان امر با اتخاذ سیاست‌های درست و به موقع موجب رونق کشاورزی شوند تا به واسطه رشد در این عرصه رشد و پیشرفت اقتصادی کشور را نیز شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه