اخبار داغ

مخالفان و موافقان وزرای روحانی ؛

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه/ ظریف: مردم ایران تنها نمونه خروج از منشور سازمان ملل متحد هستند

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه/ ظریف: مردم ایران تنها نمونه خروج از منشور سازمان ملل متحد هستند
موافقان و مخالفان با حضور در جایگاه به ارائه نظرات خود مبنی بر وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، در نشست علنی  صبح امروز  (چهارشنبه پارلمان) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, در نشست علنی  صبح امروز  (چهارشنبه پارلمان) نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی پرداختند.,

سطح نازل روابط در بسیاری از کشورها ناشی از ضعف سفارتخانه‌ها است

, سطح نازل روابط در بسیاری از کشورها ناشی از ضعف سفارتخانه‌ها است, سطح نازل روابط در بسیاری از کشورها ناشی از ضعف سفارتخانه‌ها است,

 در ابتدا محمدعلی پورمختار نمایندهٔ مردم  بهار و کبودرآهنگ همدان در مخالفت از وزیر پیشنهادی وزارت خارجه(ظریف) گفت: نقد جدی به عملکرد ضعیف سفارتخانه‌ها وارد است. سطح نازل روابط در بسیاری از کشورها ناشی از ضعف سفارتخانه‌ها است.

,

پورمختار افزود: ما اقداماتی نظیر حمایت از تروریست و سایر جنایات توسط آمریکا را شاهد هستیم اما وزارت امور خارجه هیچ اقدامی نکرده است.

,

نماینده مردم همدان تصریح کرد: ما هیچ گزارشی از وزارت امور خارجه مبنی بر صدور قطعنامه‌ها علیه ایران دریافت نکرده‌ایم که این ضعف بزرگی است.

,

جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است

, جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است, جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است,

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مخالفت از وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: اختلاف نظر جدی بین بنده و ظریف مبنی بر دیپلماسی اقتصادی در خارج از کشور دادیم، ما فرصت سه ماهه هم دادیم اما خبری نشد.

,

وی افزود: اساسی‌ترین موضوع تغییر در ساختار برای انجام ماموریت‌ها است. جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است. امروز سوال من از دکتر ظریف این است که با این برنامه‌های خوب، اگر ما ساختار را عملیاتی نکنیم، باید چه کنیم؟

,

نماینده مردم کرمان اضافه کرد:به تنها چیزی که ورود نکردید مسائل اقتصادی است، فقط روی مسائل سیاسی و امنیتی متمرکز شده‌اید. از این جهت امیدوارم بتوانیم با همکاری مجلس و دولت، گام‌های بلندی را در راستای اجرای برنامه ششم توسعه برداریم.

,

مهم‌ترین دفاع از ایشان، نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی گذشته است

, مهم‌ترین دفاع از ایشان، نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی گذشته است, مهم‌ترین دفاع از ایشان، نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی گذشته است,

حسین رضازاده نمایندهٔ مردم کازرون در موافقت از ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: مهم‌ترین دفاع از ایشان، نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی گذشته است. ماه‌ها مبارزه با کشورهای خیانتکار کاری بس دشوار است که ایشان در این امر موفق بودند.

,

رضازاده افزود: رهبر معظم انقلاب نیز از تدین، شجاعت و پرتلاش بودن ایشان تمجید کردند و همین اعتماد رهبر انقلاب به ایشان، بزرگ‌ترین افتخار برای وی و دلیل موافقت بنده می‌باشد.

,

وی بیان کرد: ارجاع پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی به سازمان ملل، مطرح کردن اقدامات مختلف در خصوص ابعاد نظامی، معرفی پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای، افزایش ایران هراسی، تزلزل جایگاه جمهوری اسلامی و … از جمله حالات وضعیت نامناسب ما در گذشته بود که آثار نامطلوبی چون افزایش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش درآمدهای نفتی، افول رتبه کسب و کار در جهان و … را برجای گذاشت.

,

نماینده مردم کازرون ادامه داد: خروج از فصل هفتم منشور ملل متحد، معرفی ایران به عنوان کشور اهل تعامل، آزاد شدن میلیون‌ها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، تغییر روند منفی رشد اقتصادی، ایجاد فضای مطلوب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بازپس‌گیری سهم ایران از بازارهای خارجی از جمله اقدامات مهم دکتر ظریف است.

,

رضازاده خاطرنشان کرد: فضای بین المللی همکاری با ایران قبل از دولت یازدهم هزینه‌بر بود اما امروز یک افتخار است. البته چالش‌ها و موانع زیادی چون نابه‌سامانی درون حزبی سیاست‌های آمریکا‌، عناد دولت جدید آمریکا و تلاش برای بی‌اثر کردن برجام، تنش در روابط با همسایگان جنوبی به دلیل سیاست‌های سعودی‌ها و … از جمله در مسیر ما قرار دارد که باید مراقب باشیم‌.

,

اگر انتظار در سربلندی سربازن دیپلماسی داریم، باید ادبیاتمان موافق این عزیزان باشد

, اگر انتظار در سربلندی سربازن دیپلماسی داریم، باید ادبیاتمان موافق این عزیزان باشد, اگر انتظار در سربلندی سربازن دیپلماسی داریم، باید ادبیاتمان موافق این عزیزان باشد,

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در موافقت از وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: دوستان در بحث اقتصادی صحبت کردند. سفیران ما سفیران کارآمد و توانمندی هستند، همراهی تیم‌های اقتصادی به همراه دکتر ظریف گویای پررنگ دیده شدن اقتصاد در وزارت امور خارجه است.

,

پارسایی افزود: انتظار داریم که سفرای ما در مبارزه با دشمن، تمام قد وارد شوند. اگر انتظار در سربلندی سربازن دیپلماسی داریم، باید ادبیاتمان موافق این عزیزان باشد. مردم این سرزمین همچون رهبر انقلاب به شما افتخار می‌کنند.

,

وی عنوان کرد: دفاع از شما راحت‌ترین دفاع بین دفاع از وزیران است چرا که عملکرد شما این موضوع را باعث شده است.

,

 دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی‌منطق است و اقدامات بدی در قبال برجام انجام داده است

,  دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی‌منطق است و اقدامات بدی در قبال برجام انجام داده است,  دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی‌منطق است و اقدامات بدی در قبال برجام انجام داده است,

 زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در موافقت از وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:  دکتر ظریف نه تنها برای ایرانیان، بلکه در جهان نامی آشنا دارد، او تلاش‌های زیادی کرد اما در این راه، ناملایمتی‌های بسیاری هم دید.

,

ساعی افزود: دکتر ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در مذاکرات هسته‌ای، به جایگاهی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت جایگاه هسته‌ای، به صلح‌آمیز بودن ایران در مسائل هسته‌ای مهر تایید زد.

,

وی خاطرنشان کرد: گواه این مطلب فرمایش رهبر معظم انقلاب در تمجید از تیم دکتر ظریف و شخص ایشان است. به هر حال، دکتر ظریف یک بار دیگر به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده‌اند و ما می‌خواهیم وزیری را انتخاب کنیم که در ۴ سال آینده، در سطح بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

,

نماینده مردم تبریز عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی‌منطق است و اقدامات بدی در قبال برجام انجام داده است، باید مراقب باشیم. ما در حوزه خلیج فارس موضوع عربستان و قطر را پیش رو داریم. همه این مسائل باعث اهمیت یافتن بیشتر این وزارتخانه شده است.

,

ساعی افزود: دکتر ظریف شخصا نقش تحلیلی موثری دارند. دیپلمات‌های پرتلاش نیز باید همراه وزیر عملکرد مناسبی داشته باشند. آقای ظریف به استفاده از نیروهای کارآمد بدون توجه به جنسیت و سن و سال اعتقاد خاصی دارد و در وزارتخانه‌اش از زنان و جوانان هم استفاده می‌کند. ما کسی را باصلاحیت‌تر از ایشان در این وزارتخانه نمی‌دانیم.

,

حقوق کارمندان وزارت خارجه  کمترین حقوق در بین دولتی‌ها است

, حقوق کارمندان وزارت خارجه  کمترین حقوق در بین دولتی‌ها است, حقوق کارمندان وزارت خارجه  کمترین حقوق در بین دولتی‌ها است,

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در موافقت از ظریف گفت: در ابتدا از اقدامات دیپلماتیک بی‌سابقه دولت ایران تشکر می‌کنم، به رغم قرار گرفتن کشورمان در منطقه پرتلاطم خاورمیانه، وزارت امور خارجه با مهار تهدیدات توانست توفیقات مهمی را در تعامل با عراق به دست آورد و تعامل بحرانی با عربستان را به خوبی کنترل کند.

,

سیاوشی افزود: مشی تدبیر و اعتدال به لطف توانایی دکتر ظریف و تیم قوی‌اش، گفتمان جدیدی را در سطح بین‌الملل به وجود آورده است.

,

وی عنوان کرد: ضروری می‌دانم به یک رویکرد موثر دکتر ظریف از جمله توجه ایشان به مشکلات زیست محیطی موجود اشاره کنم.

,

سیاوشی بیان کرد: حقوق دیپلمات‌های ما کمترین حقوق است و حقوق کارمندان وزارت خارجه نیز کمترین حقوق در بین دولتی‌هاست، از دکتر ظریف درخواست می‌کنم تا به این موضوع رسیدگی کند.

,

منطقه ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود را پشت سر می‌گذارد

, منطقه ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود را پشت سر می‌گذارد, منطقه ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود را پشت سر می‌گذارد,

محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در دفاع از برنامه‌های خود گفت: مجموعه‌ای از اسناد و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه راهبردی وزارت امور خارجه را مشخص می‌کند، بی‌تردید عصر برتری غرب در نظام بین‌الملل به سر آمده و وارد عصر پساغربی شده است. انحصار بازی از دست قدرت‌های غربی خارج شده و قدرت و ثروت در جهان در حال جابه‌جایی است.

,

ظریف افزود: منطقه ما یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود را پشت سر می‌گذارد. ایران به لطف الهی و در اثر چهار دهه مقاومت مردم از ثبات و استحکام کم‌نظیری برخوردار است.

,

وزیر امور خارجه عنوان کرد: ایران مصداق بارز مردم‌سالاری دینی است، آن چه که به کشور ما قدرت بخشیده سامانه معنایی و گفتمانی است. این مجموعه، ایران را به تنها کشور دارای امنیت داخلی مطلوب تبدیل می‌باشد.

,

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم گام‌های بلند تاریخی برداشته شد که مهم‌ترین آن‌ها احقاق حقوق مردم ایران در برداشت درست از منابع صلح‌آمیز هسته‌ای بود. بهبود معیشت مردم به عنوان هدف اصلی وزارت امور خارجه از موانع تهی شد و دگرگون گردید.

,

وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: مردم بزرگ ایران تنها نمونه خروج از منشور سازمان ملل متحد است که در تاریخ ۷۰ ساله این سازمان، نخستین کشوری بودیم که به این مهم رسیدیم. تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجرایاجویانه آمریکا نیز قابل تحسین است.

,

ظریف خاطرنشان کرد: دستاوردهای وزارت امور خارجه به مذاکرات هسته‌ای منحصر نمی‌شود، حضور پرشور نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تحلیف شاهد این مدعاست که در تاریخ انقلااب اسلامی بی‌سابقه بود.

,

وی بیان کرد: باز شدن مسیر تعاملات بانکی، رفع موانع حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی، ورود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دلار سرمایه خارجی به کشور، افزایش گردشگری، عقد قراردادهای تجاری و ‌… بخشی از دستاوردهای بزرگ این ملت است و ارتباطی به وزارت خارجه ندارد. دستاوردهای ملت بزرگ ایران را کوچک نکنید.

,

وزیر امور خارجه ادامه داد: در ۴ سال گذشته از درون و بیرون کشور با مشکلاتی همچون ملاحظات جناحی، شتابزدگی در تحلیل شرایط پیچیده، اقدامات ناموازی و ناهماهنگ در حوزه‌های گوناگون و … مواجه بوده‌ایم که باید با همدلی و هم‌افزایی مرتفع شود.

,

ظریف اضافه کرد: آن‌ها که نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از برجام به کار بستند، اکنون سعی بر ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه با همدستی اسرائیل دارند. البته باید بگویم که این کشورها و گروه‌ها دچار اشتباه‌های معادلاتی شده‌اند.

,

او عنوان کرد:  وظیفه سنگین وزارت خارجه در دولت دوازدهم با هم‌افزایی هوشمندانه دیگر نهادها انجام می‌شود. ایران‌ستیزی سکه‌ای از رونق افتاده است که در بازار جهانی خریدار ندارد.

,

وزیر پیشنهادی امور خارجه  اذعان کرد: برجام حاصل اعتماد به آمریکا نیست. جمله به جمله برجام حاکی از بی‌اعتمادی ما به آمریکا است. اجماع و انسجام داخلی، طراحی فراگیر و استفاده‌ هم‌افزا از تمام توان کشور از برنامه‌های مهم است.

,

ظریف خاطرنشان کرد: اکنون نیز نه تنها آمریکا به عنوان یک عضو برجام نمی‌تواند تعهداتش را نادیده بگیرد، بلکه چنین اقداماتی باعث منزوی شدن آن‌ها و باز بودن دست ایران در بسیاری از اقدامات را باز می‌گذارد.

,

وزیر امور خارجه گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در همه کمیسیون‌ها از مولفه‌های اقتدار ملی است. در صورتی که افتخار تداوم خدمت را پیدا کنم، دو ابر اولویت تعامل با کشورهای همسایه‌ و بهبود معیشت مردم را پیگیری خواهم کرد.

,

وی افزود:همسایگان بهترین و مهم‌ترین شرکای اقتصادی ما هستند و باید اعتمادسازی متقابل صورت بگیرد. این ضرورت را هم در برنامه‌ها و هم در ساختار وزارت خارجه دیده‌ایم.

,

ظریف تصریح کرد: برای ایجاد مجمع گفت‌وگوی منطقه و ایجاد جبهه‌ای واحد مهم‌ترین دستور وزارت امور خارجه را شامل می‌شود، راهبرد ملی ما تامین منافع پایدار ملی است. تحقق این امر مهم در وزارت امور خارجه با قرار دادن اقتصاد در متن دیپلماسی تبلور می‌یابد.

,

وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد:در این مسیر، حمایت از ورود به بازارهای جهانی برای صادرات کالا و خدمات مهندسی، ارتقاء جایگاه جهانی کشور در اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت ما قرار خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه