اخبار داغ

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

مواد مخدر عامل وقوع 60 درصد جرائم است

مواد مخدر عامل وقوع 60 درصد جرائم است
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در بسیاری از جرائم نقش دارد به طوریکه عامل وقوع ۵۰ تا ۶۰ درصد جرائم، مواد مخدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران با لایه‌های مختلف اعتیاد  با همت دادگستری استان قزوین تور رسانه‌ای با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین و جمعی از اصحاب رسانه برای بازدید از کمپ بانوان، کنگره 60 و کمپ اجباری آقایان برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


حجت الاسلام محسن کرمی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتیاد به عنوان یک جریان مادر در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز نقش ایفا می‌کند به طوریکه درصد بالایی از سرقت‌ها، توسط معتادان انجام می‌شود. 

وی افزود: تعداد زیادی از زندانیان مستقیما به دلیل مواد مخدر در زندان هستند یعنی به دلایلی نظیر قاچاق مواد مخدر یا نگهداری و استعمال مواد مخدر به زندان افتاده‌اند و بخشی دیگری نیز به دلایل غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: مواد مخدر ریشه اصلی بسیاری از نزاع‌ها، درگیری‌ها و ضرب و شتم‌ها است که در ظاهر مشاهده نمی‌شود همچنین عمده اختلافات خانوادگی که به دادسرا و بازداشت کشیده می‌شود به نوعی با مسئله اعتیاد مربوط است. 

اعتیاد یک بیماری درمان پذیر اما با شرایط خاص و سخت است 
وی بیان کرد: مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در بسیاری از جرائم نقش دارد به طوریکه دلیل نزدیک به 100 درصد سرقت‌ها و ۵۰ تا ۶۰ درصد سایر جرائم به مواد مخدر مرتبط می‌شود از این رو آسیب مادر تلقی می‌شود.

کرمی تصریح کرد: بخش زیادی از طلاق‌ها، کودک آزاری‌ها و طلاق عاطفی و همچنین تربیت غلط که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود به دلیل مواد مخدر است بنابراین بحث اعتیاد یک موضوع و آسیب جدی است. 

وی عنوان کرد: متاسفانه دید مردم به مسئله مواد مخدر و اعتیاد یک دید ناقص است و طیف زیادی از مردم به شیوه صحیح برخورد با معتاد ناآگاهند درحالیکه اعتیاد یک بیماری درمان پذیر اما با شرایط خاص و سخت است. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: اکثر افراد از انجام کارهای سخت و دارای مسئولیت مستمر گریزان هستند؛ این در حالی است که بازداشت کردن، ترک کردن، طلاق گرفتن و نظایر آن فقط پاک کردن صورت مسئله بوده و با درمان فاصله بسیار دارد. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی با اختلال مصرف مواد با عنوان "ساحل امن" ویژه زنان تصریح کرد: از آنجاییکه آسیب اعتیاد برای بانوان بسیار خطرناک‌تر و آسیب زننده‌تر است لذا کمپ بانوان، بهمن سال ۹۴ راه‌اندازی و ۲۱ خانم کارتن خواب در این کمپ مستقر شدند تا اینکه این مکان حدود سه ماه پیش دچار آتش سوزی شده و یک نفر از بانوان فوت کرده و چند نفر دیگر دچار حادثه شدند. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: پس از این حادثه بانوان معتاد به صورت موقت، جای دیگر منتقل شدند تا اینکه این کمپ راه‌اندازی شد که هم‌اکنون تعدادی از زنان حاضر در کمپ با تمایل خانواده و بخشی با اجبار وارد کمپ شدند و در چرخه درمان قرار گرفتند. 

گفتنی است؛ در ادامه این برنامه از کنگره 60 و کمپ اجباری آقایان بازدید به عمل آمد و توضیحاتی از سوی مسئولان در مورد نوع فعالیت و اقدامات انجام شده در مراکز ارائه شد. 


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه