اخبار داغ

نبود پزشکی قانونی در مه‌ ولات مردم را سرگردان دیگر شهر‌ستان‌ها کرده است

نبود پزشکی قانونی در مه‌ ولات مردم را سرگردان دیگر شهر‌ستان‌ها کرده است
یکی از عمده مشکلات مردم شهرستان مه ولات با 55 هزار نفر جمعیت، نبود پزشک قانونی است که این امر سبب شده علاوه بر اینکه مردم برای انجام امور خود آواره شهرستان‌های مجار شوند، هزینه‌های بسیاری را نیز متحمل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گفت وگو خبرنگار سیمای مه ولات، نبود پزشکی قانونی در شهرستان مه ولات مشکلات و دردسرهای زیادی را برای مراجعان به پزشکی قانونی بوجود آورده که به معنای واقعی کلمه مشکل آفرین است و قابل چشم پوشی نیست؛ چراکه مردم این شهرستان برای هر کاری در رابطه با پزشکی قانونی و یا صدور جواز فوت باید به شهرستان تربت حیدریه و کاشمر و برای کالبد شکافی  به مرکز استان مسافرت کرده و کارهای مربوطه را انجام دهند که مستلزم صرف وقت و هزینه بوده و به دور از خطرات احتمالی رفت و آمد در مسیرهای برون شهری نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات, سیمای مه ولات,

 

,

در گفت وگو خبرنگار ما با تعدادی از شهروندان مه ولاتی آنها در این باره بیان داشتند: مردم این شهرستان به دلیل نبود پزشکی قانونی و موارد مربوط به آن مانند فوت، مصدومیت و نزاع مجبورند به شهرستان های همجوار  و برای کالبد شکافی فاصله 200 کیلومتری به مشهد را طی کنند که این امر برای مردم این شهرستان همیشه بسیار دشوار و مشکل‌آفرین می باشد.

,

 

,

هادی فتحی گفت: حداقل خواسته مردم شهرستان مه ولات از مسئولین وجود پزشکی قانونی در شهرستان مه ولات است که نبود پزشکی قانونی در این شهرستان با جمعیت 55 هزار نفری سبب سرگردانی اداری مردم در شهرستان های همجوار برای دفن اموات‌شان را رقم می‌زند.

,

 

,

وی افزود: برای اخذ مجوز دفن و حق و حقوقات قانونی در نزاع ها و تصادفات باید به یکی از شهرستان های همجوار مراجعه کرد که سرگردانی در دیگر شهرها را باعث می شود که همین امر سبب می شود از مردم از حق و حقوق خودشان صرف نظر کنند.

,

 

,

فتحی خاطرنشان کرد: پیمودن مسافت رفت و برگشت 410 کیلومتری مردم برای انجام امورپزشکی قانونی(کالبد شکافی) به مشهد مقدس برای این شهرستان استان خراسان رضوی درخور شان و زیبنده اهالی نیست.

,

 

,

یکی دیگر شهروندان مه ولاتی که خواستار ایجاد پزشک قانونی در شهرستان بود بیان داشت: به دلیل نبود اداره پزشکی قانونی در شهرستان مه ولات مردم مجبورند برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی به شهرستان های همجوار نظیر تربت حیدریه و کاشمرمراجعه کنند و با توجه به اینکه جاده شهرستان کاشمر از استاندارد کافی برخوردار نیست احتمال بروز حادثه رانندگی در جاده کاشمر به مه ولات برای شهروندان زیاد می باشد.

,

 

,

علی اکبر انصاری افزود: نبود پزشکی قانونی در مه ولات نگرانی مردم را به دنبال داشته و از وضعیت موجود بشدت معترض هستند.

,

 

,

حاج علی اصغر نوروزاده گفت: برای دفن متوفیان نیاز به اعلام نظر پزشکی قانونی بوده که متأسفانه پزشکی قانونی مه ولات سال هاست پس از یک دوره فعالیت کوتاه مدت تعطیل شده و اموات برای معاینه و اعلام نظر پزشک قانونی به شهرستانهای همجوار منتقل می شوند که از مسئولین تقاضا دارم که نسبت به آمدن و مستقر شدن پزشک قانونی در مه ولات اقدام کنند.

,

 

,

وی افزود: محروم بودن این شهرستان از پزشکی قانونی سبب شده مردم این منطقه برای انجام کارهای مربوطه از جمله گواهی صدمات ناشی از حوادث و درگیری، صدور جواز دفن و غیره مجبور به سفر به شهرستان های همجوار و مرکز استان شوند که این امر مشکلات عدیده ای برای مردم از جمله تحمیل هزینه های زیاد بوجود آورده است.

,

 

,

نوروزاده تصریح کرد: در همین ارتباط دو ماه قبل بر اثر تصادف یکی از بستگانم را از دست دادم که برای مجوز دفن به شهرستان تربت حیدریه مراجعه کردم که با سرگردانی دو روزه در این شهرستان، دوباره جسد برای کالبد شکافی به مشهد انتقال داده شد.

,

 

,

این شهروند با گلایه از مسئولین شهرستانی و استانی با توجه به عدم استقرار پزشکی قانونی در مه ولات یاداورشد: سرگردانی چهار روزه در تربت حیدریه و انتقال جسد به مشهد از طرفی و پرداختن هزینه های گزاف از دیگر سو مشکلات ما دوچندان کرده است.

,

 

,

وی گفت: حدود 300 نفر مهمان برای تشیع جنازه و مراسم خاکسپاری از شهرستان های همجوار و دیگر استان ها به فیض آباد آمده بودند که نه جنازه‌ای بود  و نه مراسم تعزیه ای؛ اگر مسئولین به جای ما باشند چه دلی خواهند داشت؟!.

,

 

,

نوروزاده افزود: ما مشغول پذیرایی از مهمانان خودمان باشیم یا سرگردان گرفتن مجوز برای دفن اموات در شهرستان های همجوار و مشهد؟!.

,

 

,

نوروزاده خاطرنشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم نسبت به این مشکل که مشکل تمام مردم شهرستان مه ولات است در جهت استقرار پزشکی قانونی در شهرستان اقدام کنند؛ چراکه بیشتر مردم  و روستاهای شهرستان از امکانات لازم برخوردار نمی باشند و متحمل هزینه های آمبولانس و دیگر مسائل می شوند.

,

 

,

مکاتبات بی پاسخ

, مکاتبات بی پاسخ,

 

,

در همین راستا دادستان مه ولات با اذعان به خلاء نبود پزشکی قانونی در شهرستان مه ولات گفت: باتوجه به مکاتبات فراوان از سوی دادگستری شهرستان مه ولات، تاکنون بارها این مشکل را به مسؤولان در جلسات استانی منعکس کردیم؛ اما نتیجه ای نگرفته‌ایم.

,

 

,

محمدرضا اسلامیان افزود: نبود سالن تشریح در مه ولات و شهرستان های اطراف مشکلات مردم را چند برابر کرده؛ چراکه بیشر مردم برای کالبد شکافی از مه ولات یا شهرستان های همجوار باید فاصله زیادی را تا مشهد طی کنند که این خود باعث مشکلات و هزینه راه و خطراتی آن خواهد شد.

,

 

,

نیاز شهرستان به پزشکی قانونی

, نیاز شهرستان به پزشکی قانونی,

 

,

فرماندار مه ولات نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: شهرستان مه ولات در سال 1384 از بخش به شهرستان ارتقاء یافته است؛ اما با گذشت 12 سال از ارتقا، در حال حاضر فاقد پزشکی قانونی است.

,

 

,

مسعود رنجبر با اشاره به مکاتباتی با پزشکی قانونی خراسان رضوی داشته است، افزود: به علت مسافت زیاد مه ولات با شهرستان های همجوار و تعدد سوانح جاده ای و قرار گرفتن شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و مسیر زائرین رضوی  از مسئولان استان می‌خواهیم تا نسبت به راه اندازی پزشکی قانونی در مه ولات اقدام کنند.

,

 

,

رنجبر گفت: در چند سال گذشته پزشکی قانونی در محل دادگستری شهرستان فعالیت داشته و در حال حاضرنیز دستگاه قضایی و شبکه بهداشت و درمان مه ولات آمادگی همکاری جهت راه اندازی پزشکی قانونی را در شهرستان دارند.

,

 

,

فرماندار مه ولات با تاکید برنیاز شهرستان به پزشکی قانونی است، خاطرنشان کرد: فرمانداری پیگیری هایی را برای راه اندازی اداره پزشکی قانونی با استانداری داشته است و این فرمانداری اعلام آمادگی کرده در صورت حضور پزشکی قانونی در شهرستان آمادگی کامل در جهت تامین مکان و امکانات لازم را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه