اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:

صنعت استان سمنان به شدت تشنه آب است/ شخصا با تفکیک وزارتخانه موافق نیستم

صنعت استان سمنان به شدت تشنه آب است/ شخصا با تفکیک وزارتخانه موافق نیستم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آب در این استان گفت: بخش صنعت و معدن استان به شدت تشنه آب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل های استان در زمینه صنعت و معدن گفت: توسعه بخش صنعت و معدن در استان سمنان یکی از زمینه های اصلی ایجاد اشتغال در نقاط مختلف این استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه حیات صنعت و معدن استان به تامین آب گره خورده است اظهار کرد: در حال حاضر حداکثر سهم بخش صنعت، معدن و خدمات در استان سمنان از منابع آب کمتر از 4 درصد است که توسعه این بخش ها بدون تامین منابع آب مقدور نیست.

,

اسودی افزود: برای تحول در بخش صنعت و معدن نیازمند تخصیص 10 درصد منابع آب استان به این دو بخش هستیم.

,

وی به استان سمنان را استانی معدنی دانست و گفت: صنایع معدنی صنایع به شدت نیازمند منابع آب هستند و چنانچه آب مورد نیاز برای این بخش تامین نشود مجبور به خام فروشی خواهند بود که ارزش افزوده بسیار پایین تری به دنبال خواهد داشت.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: به عنوان مثال در معادن زئولیت که نیازمند آب هستند اگر به خام فروشی اکتفا شود ارزش افزوده آن تا 300 برابر کاهش خواهد یافت در حالیکه با فرآوری این محصول درآمد سرشاری نصیب کشور خواهد شد.

,

اسودی به حضور سرمایه گذاران متعدد برای فعالیت در بخش های معدنی استان اشاره کرد و گفت: وقتی سرمایه گذاران از ظرفیت های معدنی استان بازدید می کنند مهمترین سوال آنها منابع آبی است لذا چنانچه موضوع آب در استان به هر شکل ممکن حل نشود نباید توقع داشت سرمایه گذاری وسیعی در بخش معادن استان انجام شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعدد قوانین مربوط به حوزه صنعت و معدن تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید توسط نهادهای مسئول مورد بررسی قرار بگیرد بحث تعدد قوانین است که گاها قوانین مصوب چند ماه قبل را رد می کنند.

,

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رفع مشکلات بانکی در سطوح کلان کشور را ضروری دانست و گفت: نظام پولی و بانکی کشور باید از بخش صنعت و معدن حمایت جدی تری داشته باشد.

,

اسودی همچنین در خصوص حجم صادرات و واردات نیز گفت: در 4 ماهه نخست سالجاری میزان صادرات به لحاظ ارزش 57 میلیون دلار و به لحاظ وزنی بالغ بر 144 هزار تن و میزان واردات به استان نیز به لحاظ ارزش حدود 26 میلیون دلار و به لحاظ وزنی بالغ بر 9 هزار تن بوده است که نشان می دهد حجم صادرات استان بسیار بیشتر از واردات است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: شخصا با تفکیک این وزارتخانه به دو بخش سابق موافق نیستم و معتقدم هماهنگی بخش های مختلف بازرگانی و صنعتی در وضعیت فعلی به مراتب بیشتر است اما قطعا از سیاست های دولت محترم تبعیت خواهیم کرد و خود را موظف به اجرای برنامه های ابلاغی می دانیم.

, مرآت,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه