اخبار داغ

حجت الاسلام ذوالنوری:

درباره ایرادات قرارداد توتال به رهبری نامه نوشته ایم

درباره ایرادات قرارداد توتال به رهبری نامه نوشته ایم
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه ای خدمت محضر مقام معظم رهبری فرستاده ایم و ایرادات موجود در این قرارداد را بیان کردیم تا از این طریق بتوانیم ابهامات آن را برطرف کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  انقلاب نیوز، درباره قرارداد ایران با شرکت فرانسوی توتال گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه ای خدمت محضر مقام معظم رهبری فرستاده ایم و ایرادات موجود در این قرارداد را بیان کردیم تا از این طریق بتوانیم ابهامات آن را برطرف کنیم.
 
وی افزود: نمایندگان در این نامه ایرادات را ذکر کرده اند و دخواست کرده ایم که ایشان شخصا اگر صلاح دیدند با این قرارداد برخورد نمایند. علاوه بر این نامه، یک شکایت نامه نیز به دادستان نوشته ایم و از مسئولینی که این قرارداد را نوشته اند بازخواست خواسته ایم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه اظهار داشت: اینکه در بعضی از محافل و بعضا رسانه ها گفته می شود که قرارداد با توتال تصمیم نظام بوده است اینطور نیست. اصل بر این است که با شرکت های بزرگ خارجی قرارداد نوشته شود ولی نباید با شرکت هایی که امنیت و منافع ملی را به خطر می اندازند به این سادگی ها قرارداد ببندیم.
 
ذوالنوری تصریح کرد: برای اینکه پای بانک های بزرگ را به کشور بکشانیم باید با شرکت های بزرگ جهانی قرار داد ببندیم ولی این به این معنی نیست که منافع ملت را بفروشیم. ما در قرارداد توتال در یک جاهایی شاهد آن هستیم که منافع ملی زیر پا گذاشته شده است، باید جایگاه داد و ستانده در قرارداد های خارجی مشخص شود.
 
وی تاکید کرد: ما باید آنچه را می دهیم متناسب با آنچه باشد که دریافت می کنیم باشد، اگر بنا است منافع ملت به تاراج برود باید از آن جلوگیری کرد. باید از چیزی که استقلال کشور را زیر سوال می برد جلوگیری کرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس در ادامه گفت: به عنوان مثال چندین بار به وزیر راه و شهرسازی تذکر و انتقاد کرده ایم که قرارداد بستن با شرکت های مختلف برای ساخت واگن کار اشتباهی است. این کار موجب می شود که نتوانیم به خاطر تنوع و اختلاف تولید و ساخت واگن از واگن هایی که در خط تهران-مشهد استفاده می شود  در خط تهران-تبریز استفاده کنیم.
 
وی افزود: با خرید واگن های متنوع از 30 شرکت چینی که هیچکدام با هم تناسب ندارند علنا استفاده از واگن ها در خط های مختلف را غیر فعال کرده ایم. مشکل دوم این قضیه در این است که با این تفاسیر نمی توان هیچگاه خط تولید یک واگن مختص را در کشور راه اندازی کرد اینجا است که مجبور می شویم تا ابد از شرکت های خارجی واگن خرید کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه