اخبار داغ

روحانی آزاده 8 سال دفاع مقدس مطرح کرد

ایمان قلبی و باور خدایی، بُرنده ترین سلاح سال های دفاع مقدس

ایمان قلبی و باور خدایی، بُرنده ترین سلاح سال های دفاع مقدس
روحانی آزاده 8 سال دفاع مقدس گفت: جنگ و دفاع از مرز بوم کشور عزیزمان ایران علاوه بر فرماندهی نظامی به فرماندهی معنوی نیاز دارد که طلاب جوان و روحانیون در این دوران با باور خدایی و ایمان قلبی برنده ترین سلاح را در دست داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ 26 مرداد ماه 69 میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند و مجاهدت و استقامت ورزیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان رزمنده هشت سال دفاع مقدس که چندین و چند سال در زندان های رژِیم بعثی عراق اسیر بود، در گفت و گو با خبرنگار مباحث به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: نقش فرماندهی معنوی و معرفتی و فرماندهی نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس از حساسیت یکسانی برخوردار بوده است.

,

وی  با تاکید بر محوریت جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ ما مبتنی بر دفاع از هویت و عقاید تمام مردم بود که رزمندگان ما با آموزه های عاشورا خود را تجهیز کردند، مردانه ایستادند و جنگیدند.

,

استاد حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: جنگیدن با دشمنانی که تا به دندان مسلح بودند و تمام دنیا را پشتیبان خود داشتند جز با ایمان و باور به خدا،  امام حسین(ع) و عاشورای حسینی امکان پذیر نبود.

,

 

,

وی  افزود: دوران اسارت جدا از دوران رزم نبود و باید دانست اسیر بی دفاع است و حتی مقدمات روزمره اش در اختیار دشمن است.

,

روحانی آزاده دفاع مقدس، با اشاره به دوران اسارت فرماندهان نظامی در سال های دفاع مقدس افزود: دراین دوران فرماندهی نظامی و هم فرماندهی معنوی و معرفتی به دست طلبه و روحانیت بود.

,

وی در ادامه اظهار کرد: در دوران جنگ حتی با انجام فرایض دینی از طرف دشمن مخالفت می شد و با چکمه بر سر و صورت کسانی که نماز می خواندند می کوبیدند و آنان را به شدت زخمی می کردند.

,

حجت الاسلام باطنی با بیان خاطراتی از دوران اسارت گفت: در ماه مبارک رمضان یک روز در میان افطار می کردیم، ما را در زمین خیس خورده می غلتاندند و در دهانمان گل می ریختند تا به نحوی روزه مان باطل شود.

,

وی با تاکید بر نقش طلبه و روحانیت در این دوران تصریح کرد: در این شرایط سخت به گونه برنامه ریزی می کردیم که رزمندگان از عقاید خود منحرف نشوند، استوار بمانند و نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین نشوند.

,

روحانی آزاده دفاع مقدس  با اشاره به چهار سال دوران اسارت خود تصریح کرد: بصره، بغداد و زندان الرشید محل اسارت مفقودان بود و نیروهای رژیم بعث اجازه از بین بردن پنج درصد از اسرای ما را داشتند و با تمام قدرت اسرای جوان ما را یکی پس از دیگری شهید می کردند.

,

 

,

وی گفت: طلاب و روحانیون عرصه تبلیغ ویژه ای داشتند، نیاز های فقهی مجموعه را بر طرف می کردند و با ایجاد تشکیلات زیر زمینی ارتباط و وحدت گرو های داخلی را بیشتر می کردند.

,

حجت الاسلام باطنی در ادامه افزود: طلاب جوان و روحانیون به دور از چشم عراقی ها کلاس های علوم قرآنی، فقهی و سیاسی بدون داشتن منبع و کتاب درسی و با استفاده از اندوخته های ذهنی خود برگزار می کردند.

,

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به فعالیت خود و برگزاری دو سال کلاس های مخفیانه عنوان کرد: دراین دو سال رزمندگانی را که قدرت ذهنی و آمادگی بیشتری داشتند را با علوم فقهی و احکام آشنا می کردیم تا آنان بتوانند در خلال این وظیفه، همراه طلاب و روحانیون مجموعه ای یکدست و حساس به عقاید دینی تربیت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه