اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه:

جنگ آینده جنگ استعدادهاست

جنگ آینده جنگ استعدادهاست
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: اگر روزی جنگ بر سر ذخایر نفت و گاز کشورها بود و امروز بر سر آب است ولی جنگ و دعواهای آینده بر سر منابع کمیاب انسانی خواهد بود و به طور قطع و یقین می توان گفت جنگ آینده؛ جنگ استعدادهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ عضو هیئت علمی دانشگاه در سمینار مدیریت ارزیابی عملکرد کارکنان آبفای کاشان به تشریح فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه منابع انسانی پرداخت و گفت: امروزه منابع انسانی در سازمان دگرگون شده و «سرمایه‌های انسانی» مورد توجه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

مرتضی جوشقانی افزود: سرمایه انسانی به نیروهای توانمند، خلاق و اثرگذاری اتلاق می شود که نظیر آنان در خارج سازمان یافت نشود و پیشرفت، پویایی و تغییر و تحول سازمان وابسته به سرمایه های انسانی هر سازمان است.

,

وی تأکید کرد: اگر روزی جنگ بر سر ذخایر نفت و گاز کشورها بود و امروز بر سر آب است؛ ولی جنگ و دعواهای آینده بر سر منابع کمیاب انسانی خواهد بود و به طور قطع و یقین می توان گفت جنگ آینده؛ جنگ استعدادهاست.

,

این استاد دانشگاه یادآور شد: استعداد در منابعی به نام انسان نهفته است و برای کشف استعدادها باید منابع انسانی را به شایستگی مدیریت کرد و زمینه را برای شکوفایی استعداد آنان مهیا کرد.

,

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده، تعداد اساتید ایرانی که در دانشگاههای خارج از کشور تدریس می کنند، بیش از تعداد اساتید داخل کشور است و این در حالی است تعداد دانشگاههای ایران شش برابر میانگین جهان است.

,

جوشقانی گفت: استخدام‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌ها بر اساس مدرک تحصیلی و مهارت‌ها انجام می شود، در صورتی که عواملی مانند روحیات؛ روحیه چالش‌گری، پرسش‌گری و انگیزه افراد بیش از مدرک تحصیلی و مهارت در پیشرفت و ارتقای هر سازمان اهمیت دارد.

,

وی تأکید کرد: 94 درصد از مشکلات پیش آمده برای سازمان ناشی از مشکلات سیستم است و شش درصد آن خطای انسانی است؛ این بدان معنی است که خطای انسانی نقش ناچیزی در مشکلات پیش آمده برای هر سازمان دارد ولیکن چون غالباً درک درستی از سیستم نداریم، اغلب خطای انسانی را به عنوان خطای اصلی سازمان تلقی می کنیم.

,

سمینار مدیریت ارزیابی عملکرد کارکنان آبفای کاشان با حضور معاونان، مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت و با هدف ارتقای مهارت های منابع انسانی در سالن اجتماعات فرهنگسرای مهر برگزار شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه