اخبار داغ

مدیرکل امور شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در قزوین:

نیروهای مازاد و غیرمتخصص از معضلات اصلی شهرداری‌ها هستند/شوراها از مداخله در امور اجرایی خودداری کنند

نیروهای مازاد و غیرمتخصص از معضلات اصلی شهرداری‌ها هستند/شوراها از مداخله در امور اجرایی خودداری کنند
مدیرکل امور شورهای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: نیروی انسانی مازاد در شهرداری‌ها موجب می‌شود تا بخش عظیمی از هزینه‌های جاری صرف پرداخت حقوق به این نیروها گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، همایش پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین صبح امروز با حضور ۱۳۹ شورای شهر در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

بهزاد افشار مدیرکل دفتر امور شورهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور در این مراسم اظهار کرد: آمار وزارت کشور درخصوص انتخابات این دوره نشان می‌دهد که شوراهای شهر و روستا به طور میانگین با تغییر ۷۰ درصدی مواجه بوده‌اند.

,

وی افزود: امروز مشکلات عدیده‌ای پیش روی مدیرت شهری وجود دارد که برای برطرف کردن آن‌ها به تغییرات کلان در این حوزه نیاز داریم.

,

بخش عظیمی از هزینه‌های جاری صرف نیروهای مازاد غیرمتخصص در شهرداری‌ها می‌شود

,

این مسوول ابراز کرد: منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند در حالی که امروز بیش از ۳۰۰ هزار نیروی انسانی در شهرداری‌های مشغول هستند که بسیاری از آن‌ها غیر متخصص هستند.

,

افشار تصریح کرد: نیروی انسانی مازاد در شهرداری‌ها موجب می‌شود تا بیشتر منابع مالی جاری در شهرداری صرف پرداخت حقوق به این نیروها گردد.

,

مدیرکل دفتر امور شورهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد از درآمدهای شهرداری‌ها بخصوص در شهرهای کوچک کشور نامستمر و ناپیدار است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به صدور پروانه‌ها و ساخت و سازها می‌باشد که معضلات بسیاری به دنبال دارد.

,

وی اضافه کرد: بیشتر وسایل نقلیه عمومی در شهرهای کشور فرسوده هستند و در سال‌های گذشته عدم مدیریت مناسب در شهرداری‌ها نیز نارسایی‌ها و کمبودهای زیای را به وجود آورده و نتوانسته است خواسته‌های مردم را برآورده کند.

,

این مسوول در ادامه با بیان اینکه باید به مطالبات مردم اهمیت داده شود گفت: مردمی که در انتخابات پای صندوق‌های رای آمدند یک سرمایه عظیم اجتماعی محسوب می‌شوند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

,

مدیرکل دفتر امور شورهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا شاهد هستیم که سطح تحصیلات افراد نسبت به دوره قبل ۳۰ افزایش یافته و حضور بانوان در شوراها افزایش چشمگیری داشته است.

,

افشار با بیان اینکه حضور افراد باتجربه در پنجمین دوره پارلمان شهری یکی از نکات مثبت است خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید عرصه کار و تلاش برای شوراها فراهم است.

,

وی افزود: عملکرد شوراها در دوره‌های گذشته تهدیدها و فرصت‌هایی را به وجود آورده است  و از لحاظ دیوان سالاری و رسیدگی به امور مردم در حوزه شهری عملکرد مثبتی داشته است.

,

این مسوول تشریح کرد: امروز شاهد هستیم که ثبات مدیریتی شهرها دگرگون شده و بسیاری از مدیران شهری با ورود شوراهای جدید در حال برکناری هستند و بیشترین نابسامانی‌ها در دوره سرپرستی به وجود می‌آید.

,

ثبات مدیریتی شهرها دگرگون شده است

,

افشار ادامه داد: مداخله در امور اجرایی یکی دیگر از آسیب‌های شوراهای دوره قبل است در حالی که شوراها دارای جایگاه نظارتی بوده و نباید در امور اجرایی مدیران شهری دخالتی داشته باشند.

,

مدیرکل دفتر امور شورهای اسلامی شهر و روستا یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌های شناسایی شده در شوراهای دوره قبل ایجاد روزمرگی است درحالی که شوراها جدا از امور اداری و رسیدگی به نامه‌های شهرداری‌ها باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه کمتر از ۲۰ درصد زباله‌ها در شهرها تفکیک بهداشتی می‌شوند و ۸۰ درصد به صورت غیربهداشتی دفع می‌گردند که خطرات زیادی را در حوزه زیست محیطی به وجود می‌آورد.

,

این مسوول با تاکید بر اهمیت ایجاد و گسترش اقتصاد محلی در شهرها گفت: در شهرهای بزرگ کشور حدود ۲۰ درصد از درآمدهای شهرداری‌ها از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌گردد و ۸۰ درصد آن وابسطه به دولت است که شرایط مطلوبی نیست.

,

افشار در پایان با بیان اینکه امروز حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ معضل جدی است افزود: شرط موفقیت شهرداری‌ها کسب درآمد پایدار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه