اخبار داغ

سرپرست امور شهری و شوراهای استان قزوین:

خرید خودروهای لوکس توسط شهردارها مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

خرید خودروهای لوکس توسط شهردارها مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
سرپرست امور شهری و شوراهای استان قزوین با بیان اینکه هزینه‌های غیرضروری باید از شهرداری‌ها حذف شود گفت: خرید خودروهای لوکس توسط شهردارها مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، رضا گروسی سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین صبح امروز در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از اصول معطل مانده قانون اساسی بود که حدود ۱۸ سال پیش به آن جامه عمل پوشانده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با بیان اینکه شوراها به منظور تعادل منطقی بین انتظارات مردم و توان اجرایی کشور برقرار شد افزود: هدف از شوراها تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی بیشتر مردم در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به ویژه در حوزه مدیریت شهری بود.

,

سرپرست امور شهری و شوراهای استان ابراز کرد: شوراهای اسلامی به عنوان تکمیل کننده چرخه مردم سالاری که از سرفصل‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است پا به عرصه گذاشتند.

,

این مسوول در ادامه گفت: تحقق انتظارت مردم با اجرایی شدن فصول مختلف از سرفصل‌های مدیریت شهری انجام می‌گیرد که متاسفانه در ایران کمتر از ۸ مورد از ۱۸ سرفصل اجرایی در شهرهای دنیا عملیاتی می‌شود.

,

گروسی تشریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار در شهر، زیباسازی محیط، ایجاد فضای شاد زیستی، مناسب‌سازی شهر برای زندگی همه شهروندان، توجه به اقتصاد مقاومتی و رویکرد درون‌زایی در تامین منابع مالی در مدیریت شهری از جمله اصول اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه هزینه‌های غیرضروری باید از شهرداری‌ها حذف شود افزود: نباید از کالاها و اقلام خارجی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شود در شهرداری‌ها مورد استفاده قرار گیرد که مصداق بارز آن خرید خودروهای لوکس توسط شهردارها است که مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

,

عدم آشنایی شوراها با قانون معضلات جدی به دنبال دارد

,

سرپرست امور شهری و شوراهای استان با بیان اینکه تا کنون نگاه آینده پژوهی در تصویب پروژه‌ها وجود نداشته است تصریح کرد: انتظار می‌رود آینده پژوهی به جای آینده‌نگری در برنامه‌های مدیریت شهری به طور جدی دنبال شود که متاسفانه در استان مغفول مانده است.

,

این مسوول بیان کرد: اهمیت آینده پژوهی زمانی جلوه‌گر می‌شود که شوراها نسبت به پروژه‌هایی که خود مصوب کرده‌اند اظهارنظرهای متفاوت و متناقضی را بیان می‌کنند؛ برای مثال از آنجایی که در احداث برخی پل‌ها و تقاطع‌های غیر هم سطح چون نگاه آینده‌پژوهی وجود نداشته است لذا مجریان و تصویب‌کنندگان این طرح‌ها امروز از منتقدان آن هستند.

,

گروسی با بیان اینکه آشنایی با قانون و شرح وظایف شوراها مسئله مهمی است گفت: آشنایی شوراها به قانون می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد و عدم آشنایی به قانون معضلاتی را به همراه خواهد داشت.

,

وی در ادامه با بیان اینکه شهردار باید با برنامه‌ها و چهارچوب‌های دولت هماهنگ باشد توضیح داد: منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها باید بازتعریف بودجه را با یک نگاه برنامه محور در دستور کار خود قرار دهند.

,

سرپرست امور شهری و شوراهای استان با اشاره به انتخاب سرپرستان و شهرداران گفت: عدم هماهنگی شوراها با حوزه مدیریتی استان چالش‌های جدی را به دنبال خواهد داشت و در انتخاب شهردار هماهنگی با دولت یک اصل جدی بوده و قابل معامه نیست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه